FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

*KL*

Nu fick jag reda på att Zalas mamma inte finns längre.. Igår fick hon somna in, 14 år gammal... Hann tyvärr aldrig träffa henne och hade hoppats att hon skulle leva till sommaren när jag ska åka och hälsa på uppfödaren men så blev det alltså inte :( Usch.. Varför kan hundar inte få leva för alltid?

Tröstar mig med att jag har två solande, nöjda damer på sängen. De ligger ihoptrasslade och är jätteglada för att det är så varmt där de ligger.

Wahidah fick dessutom sova med sin favoritmänniska nr 2 inatt, så hon älskar nog den här dagen.
Var tvungen att fota lite imorse när jag vaknade.
32151_1299921090.jpg

75384_1299921091.jpg

Haha, jag lovar, det är jobb, jobb, jobb som väntar så än är det inget att ens vara "avis" på:D Får ordna en vintisträff där senare (förslaget var inte mitt:))

R_C - Trist med Zalas mor, men det var en hög ålder. Men fy ja, dem lever alldeles för kort tid:( Vi har dem bara till låns en liten tid...

Väldigt trist... Hon blev i alla fall äldst i kullen. Vad jag vet så blev de andra någonstans mellan 10-11 år, iaf var det några i kullen som inte blev mer än så. Usch.. Känns inte alls kul, samtidigt vet jag att hon fick det bra fram till slutet.

Idag när vi var ute så såg jag helt plötsligt något som på håll såg ut som salukis - och mycket riktigt, det visade sig dessutom vara vänner till oss :D
Zala blev jätteglad över att få hälsa på hanen Rahim. Han är en verkligen fin hane, kommer från en underbart fin kull och han blir snart pappa till en kull i Finland. Jag hoppas verkligen att få se någon av valparna på riktigt sedan..
39173_1299944567.jpg

I bakgrunden kan man skymta den andra salukin, Husniya.
34587_1299944568.jpg

Alltså. Ibland önskar jag att jag hade en lite "större" ras, antalsmässigt då alltså. Det bor inte alls många afghaner här, alla är liksom utspridda kors och tvärs. Jag har försökt fixa afghanpromenader men det slutar bara med jag och en kompis, vare sig jag gjorde det i sthlm eller gbg. Tråååk.

Men ni salukiägare får sånt här skoj att gå på:
http://shsracing.se/Dokument/tavl_inbjudningar/Saluki110507.pdf

Så hiiiimla fuskigt! :p Jag vill också ha en sån dag, fast med afghaner! Hade varit superskojigt.

Grattis till gården Fritte:banana:
Kan man inte få komma å hälsa på er sen? Vill klappa på Idèfix och fin fina araben!

(jag vill också ha PM:bump:)

Så hiiiimla fuskigt! :p Jag vill också ha en sån dag, fast med afghaner! Hade varit superskojigt.

Bara att dra ihop något ;)

Om jag sätter mig och fixar lite gamla bilder på lite olika vinthundar, vill ni se då? (Funderar på att rota igenom gamla externa hårddisken. Har sträckt en muskel i låret och kan inte gå långpromenad eller någonting med hundarna....)

Om jag sätter mig och fixar lite gamla bilder på lite olika vinthundar, vill ni se då? (Funderar på att rota igenom gamla externa hårddisken. Har sträckt en muskel i låret och kan inte gå långpromenad eller någonting med hundarna....)

Men klart vi vill! Alltid lika kul att se dina bilder:bump:

Såklart jag hoppas på massa besök av alla människor för annars lär jag få lappsjukan;) Ska skicka ett pm!
Idefix har idag rejsat lös på gärdena vid gården med mina föräldrar. Själv sitter man i Norrland och pluggar hårt:cry: Men men, snart smälter snön så jag kan ut vandra med hund även häruppe! Är ni flera som vill gå höga kusten leden så hojta, är ett par småhundar som skrivit upp sig också:D

R_C- Jaaa visa massa bilder, så får jag en ursäkt till paus i pluggandet:d
Sen i vår när idéfix ska med mig uppåt....kanske funkar det med en liten rastning i stockholm? Jag dör om jag inte får träffa dina damer snart:D

Men men, snart smälter snön så jag kan ut vandra med hund även häruppe! Är ni flera som vill gå höga kusten leden så hojta, är ett par småhundar som skrivit upp sig också:D

R_C- Jaaa visa massa bilder, så får jag en ursäkt till paus i pluggandet:d
Sen i vår när idéfix ska med mig uppåt....kanske funkar det med en liten rastning i stockholm? Jag dör om jag inte får träffa dina damer snart:D

Hur långt är det att gå och när hade du tänkt gå? Jag vill gärna ut och gå låångt med mina damer, men beror lite på när och hur osv - samt hur Zala mår. Hennes dumma tå är dum i perioder. Misstänker att hon känner av den lite nu igen.. Ska prata med en veterinärvän om det så snart jag får möjlighet...

Jag håller på och kollar igenom dem nu. Lägger ut bilder på picasa sedan och länkar dit :p Jättegamla bilder blir det inte, men bilder tagna på kenneln för något år sedan i alla fall. Åh vad jag saknar alla hundarna... :cry: 1½ år sen jag var på kenneln senast. Det är rätt lång tid...

Och självfallet MÅSTE du stanna till här och hälsa på om du får möjlighet till det ;)

Har inte kollat upp lederna så mycket, dels finns ju höga kusten leden och dem har även några kortare slingor att erbjuda, sen bor jag ju ett stenkast från nordinggrå och världsarvsleden också så jag tänkte man kunde plocka godbitarna så att säga och sticka ut på helgerna.
Hoppas att allt smälter bort till nästa månad just nu ligger ju snön tjock...

Hehe, va bra! Hade en häst som numera bor i Vallentuna nånstans som jag tänkte hälsa på så jag har ju planerat en tur till stockholmsområdet, brukar åka över gävle-sala-örebro annars.

Hahaha! Tror du afghanfolk skulle åka tvärs över landet för en sådan sak? :rofl: ;) Vi har ju typ 20 anmälda hundar på vanliga, officiella utställningar. Det är svårt att locka folk med en sån där dag då. Om alla i stockholm åkte skulle det ändå vara ganska så få hundar. Men jag är övertygad om att det finns dom som tycker det skulle vara skoj med förstås. Jag bland annat. :D Håller faktiskt på och försöker planera ett afghanläger så småningom. :p

Ehm.. okay då.. och ni får ju knappt några som vill hjälpa till med klubbtidningen heller. Vad sjutton är det för tråkmånsar som har afghaner egentligen? :p

Här kommer lite porträttbilder på några hundar som bor/bodde på kenneln. (Alla lever inte längre) Om vi säger såhär.. det är tur att det finns photoshop! Nästan alla bilder var väldigt mörka, konstiga i färgerna och ibland lite oskarpa.

Shiva, en fin gammal dam som tyvärr inte finns längre:
DSC_1611%20c.jpg

Mulle, tokig och gaalet mysig kille:
DSC_1618%20c.jpg

Underbara tokwhippen Flax, fick somna in samtidigt som Shiva..
DSC_1626%20c.jpg

Liten valpis som idag är 2½ år.
DSC_1986%20c.jpg

En till whipp, den här kallas Gina.
DSC_1771%20copy.jpg

Salukivalpis, som nu är en vuxen dam. Ungefär jämngammal med Waha tror jag.
DSC_2123%20copys.jpg

Fler bilder!

En hane vid namn Legolas
DSC_1143%20copy.jpg

Wahidahs pappa, Gens, och kennelns släthår långt i bakgrunden.
DSC_2079%20c.jpg

Gens och släthåret Nabil
DSC_2100%20c.jpg

Cremetiken Lubah
DSC_1550%20copy.jpg

Min älskade, älskade Siri... Det var från början tänkt att hon skulle bli min, istället för Zala. Av lite olika anledningar blev det aldrig så och tyvärr dog hon för ett tag sedan...
DSC_2416%20copy.jpg

Siri och Shiva, från min allra sista promenad med dem...
DSC_2366%20copy.jpg

Sista gänget bilder. 1½ år gamla, senaste gången jag var på kenneln.

Två fröken W :p
DSC_2846%20copy.jpg

En till W, ung herre:
DSC_2553%20c.jpg

Wahidahs "nästan helbror" Pegasus. De har samma pappa och Zalas moster är mamma till honom. En fantastisk saluki som jag varit nära på att kidnappa.
DSC_2542%20c.jpg

Wahidah och Wesper
DSC_2879%20c.jpg

Waha och Waqar
DSC_3210%20c.jpg

Jag drömde att jag var hundvakt till Wahida och Zala inatt för att se om salukin var rätt ras för mig :o

Fantastiska bilder, allihopa!! Det är alltid fint att bläddra tillbaka på gamla minnen, hur gick det för han pegasus minns att det var lite strul?

Naw knubbig salukivalp längst ner i första inlägget:love:

Mja, nog för att dom är ruskigt fina, men jag vill nog ha en lite mer förig hund :D Skulle jag gå efter utseendet skulle jag nog dock redan ha en hel flock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar