FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Åh, jag såg först nu att jag känner en av Miikos syrror. Träffade Daisy i Svenstavik. Hennes matte har också en helbror till Khaki :)

(trost maken INTE gillar mina ideer :devil: )

Din make kommer garanterat ändra sig när han får se hur fantastiska vinthundar är i flertal ;) Man SKA ha två långnäsor, så är det bara!

Seså, mer vinthundar åt folket, nu håller vi tummarna för att tiken skulle passa perfekt hos dig och att det blir en till bukevintis här :D

Ni som bor i Stockholm: En whippet vid namn Noah försvann förra fredagen från Bergshamra och tog sig troligtvis över isen genom Hagaparken, Frösundavik, mot Järvafältet. Flera observationer har kommit in under veckan så han verkar fortfarande vara vid liv.

Han sågs senast vid Hallonbergen och utifrån hur han har rört sig så kommer fredagens sök att koncentreras kring Hallonbergen, Sundbyberg, Duvbo, Rissne och Järvafältet. Det är viktigt att säkra spår idag eftersom en duktig sökhund kommer att finnas på plats. Det finns en facebooksida/event "Hitta Noah!" med mer information och tel.nr. till ägaren. Tyvärr får jag väl inte länka eller göra en efterlysning här. Så jag vill bara uppmana folk att hjälpa till att leta om ni har möjlighet. Jag var ute 1,5 h igår och kommer vara ute i ett par timmar i eftermiddag.

Då vet jag vart dagens promenad kommer gå. Ut mot järvafältet för en riktig långpromenad och whippetspaning!

Fy vilken skräck det måste vara när ens hund sprungit bort, hade jag varit i sthlm hade jag packat väskan och gett mig ut en heldag och hjälpt till:(

Massa superfina bilder i tråden nu, både bus och porträtt! Har varit borta lite från tråden (:eek:) och då händer det massor.

Jag och Idefix har det bra som vanligt. Han imponerar på mig som sökhund och tycker det är så sjukt kul också - något vi ska utveckla:laugh:

Förövrigt är allt klart och i sommar flyttar vi in på våran egna lilla gård. Jag och mina djur. Happydance:banana:

Nu ska jag fortsätta plugga hästens biologi - prov på fredag:)

Finns det något signalement på Whippen?så jag kan skicka det vidare till mina hundkompisar i Sthlm.Stackars stackars ägare.Lider med dom.

Han är blåbrindle och vit. Det finns bilder på facebooksidan, som jag tyvärr inte får länka till. Där finns även telefonnummer och färdiga efterlysningslappar som man kan skriva ut och hjälpa till att sätta upp.

Det är ju en ren slump och tur om man får syn på honom när man letar. Det bästa sättet att hitta honom på är att se till att omgivningen vet att en hund är försvunnen och när någon får syn på den direkt kan ringa ägaren. Då kan man göra mer effektiva insatser med mat, fällor, bur och filtar som luktar hemma i direkt anslutning till där han finns. Att det sitter lappar uppe överallt är jätteviktigt.

Åh, var typiskt med rehabförsäkringen, men ja - tiden för en whippkompis till Miiko kommer tids nog. Vad heter tiken i stamtavlan?

Memma - en vuxen tik skulle väl passa perfekt hos er! När de är två så lugnar de sig betydligt men fortfarande busig nog för Puma att trackassera :D

Eller hur? Det är lite så jag tänker, att ta hem en tik som är typ 1-2 år äldre än Puma borde ju funka toppen, för då kan dem busa med varandra, men ändå inte valp bus (om ni fattar hur jag tänker)
Tror verkligen Puma skulle uppskatta att ha långnäsa vän här hemma att terra, älskar o gosa med :love: Alla hundar e ju flock djur men helt ärligt så tycker jag man märkt det extra tydligt på Puma att hon verkligen skulle behöva en "spinkis" vän här hemma ;) Att få det hundsociala två hundar har.....och inte bara få människo lek....... Hon och sonen kan ju verkligen ha SKITKUL men hon behöver ha hund terror oxå....

Ja, jag väntar på att Mikko ska svara o se vad hon säger om denna hund och varför den behöver nytt hem.......

Haha, jag ska pm:a dig området på google maps så får du se hur underbart stället ligger. Och 25hektar är miiiina:D :crazy: Idéfix kommer få springa sig trött...

Usch, det är så hemskt när de springer bort. Tycker det händer alltför ofta. Jag skulle må så vansinnigt dåligt om det hände mig. Tyvärr bor jag inte ens i närheten för att hjälpa till, men jag ska säga till min kusin som bor i stockholm och dessutom är whippetägare.

Frittep: Jag vill också ha PM :banana: Grattis till landetflytt. Är väldigt avundsjuk och längtar tills jag kan befinna på vischan.

Memma: Du ska se att han går att övertala denna gången. Han har ju fått suga på karamellen jättelänge nu :D

Åh, jag såg först nu att jag känner en av Miikos syrror. Träffade Daisy i Svenstavik. Hennes matte har också en helbror till Khaki :)

Vad kul! Whippet värden är rätt liten ibland:D
Vad är Daisys kennel namn? (så jag vet vem det är exakt ;) )

För övrigt kom jag ihåg nu att jag redan tackat nej till den här omplacerings tiken en gång förut! När hon var fem veckor blev jag erbjuden henne men valde en annan valp från en annan kennel...valpen jag hade innan Miiko som hade hjärtfel...livet, livet, konstigt kan det bli ibland!

Dess utom håller jag på att gå i bitar av valpsjuka då både min uppfödare och min förra har fem-veckors bebisar nu:love: (tur att jag är pank;) )

Ja, åh - du har inte haft whippettur direkt. Lawtons Brave New Girl heter hon. Hon blev BIS unghund på whippetutställningen i Svenstavik där Khaki blev BIM valp. Hittade bild på fina tösabiten:
IMG_1624.jpg

IMG_1627.jpg

IMG_1622.jpg

Vad kul! Nu vet jag precis vem det är, det var mellan henne och Miiko jag fick välja :)
Här är en bild på systrarna när dom är 5 veckor:love:
Bild261.jpg

Jätte roligt att se hur hon ser ut nu och se hur mycket hennes teckning förändrats!
Hälsa hennes matte så mycket från oss:bump:

Hihi, en väldigt manlig Daisy ;) De har väldigt lika bläsar så jag förstår att du tog fel. Gull-Miiko!! Ska hälsa matten från er :)

Puttar upp info om bortsprungna Noah:

Noah har setts vid flera tillfällen idag i Hallonbergen. Dels vid en Thai-vagn vid en OK-mack vid Gesällvägen vid 17-tiden. Jag var själv där och spanade bara en halvtimme innan utan att se något. En timme senare meddelades det via trafikradion att Noah hade setts vid SEB-huset i Hallonbergen. Han tycks alltså efter en vecka äntligen röra sig inom ett begränsat område! Tyvärr tyder det väl även på att han är trött, men det ger ändå en större chans att lyckas ringa in honom.

Håll tummar och tassar att han kan bli infångad och har ni möjlighet så hjälp gärna till genom att sitta på span i området!

Lilla gubben. Vi håller alla tummar, tår och tassar för att han ska längta tillbaks till ett varmt täcke och kärleksfullt omhändertagande!

Då förklarar det varför jag igår inte såg några spår efter honom. Var ute på Järvafältet, en bit högre upp än där han blivit sedd visserligen, men tänkte att han kanske rört sig ditåt.

Farsan jobbade i det där SEB-huset förut och har kvar vänner där. Jag kan kolla om han skulle kunna ringa dem på måndag (om inte Noah blivit hittad innan dess) och be dem hålla utkik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar