FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Vad härligt med nya bilder från er:love:
Khali ser ut som en annan hund än på dom förra bilderna du visade, bra jobbat!:bump: Zeb ser dess utom ut som ett riktigt arbetsproffs :)

Underbart med en vinthundstråd!!!!!!!!!jag blir såååå glad!!!!har en Greyhound tik.Är det fler än jag som alltid har sin hund lös?nu bor vi på en hästgård.Men hon har nästan aldrig koppel.Och är faktiskt riktigt lydig:•)

Välkommen in till vinthundstråden. :p

Jag tror att de flesta här i tråden har sina hundar kopplade i stor utsträckning eftersom man är bunden av lag att hålla ordning på sin hund och inte riskera att dom jagar. ;) Mina hundar får självklart vara lösa, men bara på inhägnade områden eller rejält stora (öppna) ytor som jag kollat av så det inte sitter något vilt och trycker någonstans. Dom är också lydiga men eftersom dom dels har en aktionsradie som är oändlig och dels jagar om något skulle dyka upp så kan jag inte ta chansen. Det är både olagligt och onekligen farligt för hunden.

Har man en individ som inte jagar är det ju såklart skillnad, och jag kan tänka mig att det är skönt. Mina hundar har väldigt stark jaktinstinkt och försöker ofta testa att driva fram saker, t.ex. kan dom skälla och ställa sig på bakbenen för att försöka se om en stubbe/sten/snöklump är något vilt. Ibland råkar det faktiskt vara en hare eller så, och då blir dom heeelt galna, klättrar på varandra, studsar, skriker och försöker komma loss. LC är med andra ord det bästa dom vet. :p

Tack! Kali ÄR en helt annan hund. Minns inte om jag visade bilder på när jag fick hem henne, men skillnaden är mycket stor. :love: Hon är så myyysig med. Svansen snurrar i ett och hon vill mysa och pussas och sova nära. Raka motsatsen mot Zoria som i sin tur delar ut ca 2,5 svanssnurr om dagen, en nosdutt när hon väcker mig på morgonen och i övrig tar avstånd från alla former av kel och överdriven glädje. :D Zoria blir såklart glad när man kommer hem, och ibland stryker hon sig mot benen på en i några sekunder, men det är i stort sett det man får. Hon är verkligen sin egen, medan Kali avgudar oss och blir glad bara man pratar med henne. :D

Absolut ska dom inte vara lösa om dom jagar!!!håller med till hundra %.Vad är det mer för vinthundar som är med på tråden?Borzoi och afgan har jag sett.......

Underbart med en vinthundstråd!!!!!!!!!jag blir såååå glad!!!!har en Greyhound tik.Är det fler än jag som alltid har sin hund lös?nu bor vi på en hästgård.Men hon har nästan aldrig koppel.Och är faktiskt riktigt lydig:•)

Välkommen! Den här tråden är helt klart bukes bästa tråd ;)

Berätta mer om din greyhound! Vad heter hon? Hur gammal är hon? Är det en kappis eller utställningsgrey? Har du bilder? :D

Jag har två salukis och är öht väldigt aktiv här på forumet. Min äldsta heter Zala och är 10år, sedan har jag hennes dotter som heter Wahidah och är snart 3år :laugh: Zala "kidnappade" jag när hon var vuxen, från en kennel som jag bott på periodvis i många år. När hon sedan skulle ha valpar kunde jag inte låta bli att köpa en av dem.
Med mina damer tränar jag lydnad, tricks, agility, personspår, lure coursing, kapp... lite av varje blir det.

Fotograferar också tokigt mycket, så du kommer nog se en hel del av mina bilder här :angel:
Mina damer kan gå lösa rätt mycket, men vi bor i utkanten av Sthlm så det finns en hel del bilar och andra hundar här. Därför får de mest vara lösa i rastgårdar, tomma fårhagar och liknande. Som tur är så har vi gott om sådant, så de får springa lösa varje dag.

Snacka om att Kali börjar bli finare! Och Åh, fina Ceb.. Porträttbilden på honom är ju underbar :love:

Idag hittade jag lite underbara salukibilder fotade av en tokigt duktig fotograf. Tittade sedan tillbaka lite på bilder som jag fotade ungefär år 2009 och sedan var jag så fotosugen att jag inte kunde låta kameran vara ifred längre :D
Damerna låg på sängen och sov, så jag la mig bredvid dem och fotade lite.

Här är resultatet:
dsc_1513-copy.jpg

dsc_1520-copy.jpg

dsc_1530-copy.jpg

dsc_1536-copy.jpg

dsc_1550-copy.jpg

Tack snälla för det trevliga välkomnandet:•) vilka tok vackra kort!!!fantastiska.Försökte lägga in ett kort.Men jag är så usel på datorer att jag rodnar.........eller så går det inte att göra från min telefon.Ska kolla om det går från datorn.......

Tackar :D

Ska du lägga in bilder här i forumet så behöver du först lägga upp bilderna någonstans på internet, tex i en blogg, på photobucket.com eller liknande sida.
Sedan kopierar du bildens länk och lägger in här.

För att bilden ska synas som bild och inte som länk behöver du skriva
eller klicka på den lilla kvadratiska ikonen som ser ut som några berg och en sol (ovanför textrutan där du skriver inläggen). Då dyker det upp en ruta där du klistrar in bildens länk.

Åh så skoj att se dina hundar på bild igen! Kali ser ut att både krypt ur sitt skal och blivit en välmående ung tjej. Blir helt varm i kroppen att du tog dig an henne. Härligt att hon är så gosig också :)

Uppermost
- Välkommen hit och vad skoj med en greyhound i tråden :) Vart bor ni någonstans? Jag har två whippetskillar - Cc, som är 4 år gammal och Khaki, som är 11 månader om några dagar. De är båda från samma kennel i Umeå och Cc är Khakis halvfarbror. Liksom Red_Chili så fotar jag en hel del så om du bläddrar bakåt i tråden så ser du dem lite här och där :D

Red_Chili - jag diggar det första kortet på Zala (?), med så fint fokus på ögats glitter.

Hej och välkommen! Det var ett tag sedan vi hade någon aktiv Grey ägare i tråden :)
Jag har ett tre-bent whippet monster på snart två år, Miiko heter hon. Sen har jag en jakt/bruks blandis med som heter Rocco :)

kl

Miikos nya utkiksplats:
DSC00416.jpg

Det är så kul när man kommer hem och ser värdens vackraste prydnad i fönstret tittandes på en:love:

Sen har ju Miiko dessutom hittat en ny favvo sovplats...
DSC00425.jpg

Rocco morrar allt han kan/vågar, men damen bryr sig inte det minsta:D
Skit unge:p

Greyhounden som lyssnar på när barnet läser påminner mig om min italienare som älskade att lyssna på saga. Jag har mycket yngre småsyskon och när vi hälsade på hos dem och mina föräldrar så var det bästa hon visste när vi skulle stanna över natten. Då fick hon nämligen bädda ner sig i sängen med mina småsyskon och lyssna på saga! :D

*KL*
Whippethuliganen har växt så det knakar på sista tiden och börjar se riktigt vuxen ut i kroppen. 7 månader är hon nu. :)
Dafnepvarulvsjakt.jpg

Red_Chili - jag diggar det första kortet på Zala (?), med så fint fokus på ögats glitter.

Det är Zala :D
Hon låg där och viftade med tassen och tyckte att jag var jättedum som fotograferade istället för att klia henne :p

Förresten, titta vad jag fick hem i brevlådan igår :D

Ett brett helstryp och ett utställningskoppel.
dsc_1634-copy.jpg

dsc_1638-copy.jpg

Och nu har vi hunnit med lite lek i rastgården :D
Eller ja... Zala gick runt och tjurade/nosade lite, jag fotograferade och Waha lekte med mannen som jag träffar nu :p

26132_1299338769.jpg

31289_1299338771.jpg

66263_1299338772.jpg

12386_1299338774.jpg

39381_1299338775.jpg

Lovely! Vi har varit ute i ett par timmar nu och idag är det tamigtusan vår i Malmö så jag fick ett joggningsinfall som tog mig och pojkarna till golfbanan som visserligen hade några golfare på sig, men som ändå inbjöd till en hel del rejsande och vårsprittande whippar. Nu ska det bara sluta blåsa!

Tyvärr är min kamera road av kurragömma. Hoppas hitta den i tid till morgondagens whippetträff. Ska tydligen vara en ny whippa med. En i gänget har dessutom tingat en precis nyfödd tikvalp, så om ett par, tre månader så blir det valppussning för min del :banana: Saknar lukten!

Va? Får man släppa hundar på er golfbana? :eek: Jag hade älskat något sådant! Här finns det visserligen en golfbana, men den är precis bredvid en stor väg (inget staket) och jag har alltid varit övertygad om att sådana ställen var absolut hundförbjudna. Skulle aldrig våga mig till någon golfbana om någon såg mig :D

Och vet ni, nu ska jag dansa segerdans! :banana::bump::banana:
Jag har ju börjat träna, och går till gymmet varannan dag. Under den tiden är jag borta ungefär en timme och nu har jag även börjat gå iväg ett tag de dagar jag inte tränar, bara för att ensamhetsträna Waha. Ibland pantar jag burkar, ibland slänger jag återvinningsskräp, ibland går jag bara runt i centrum och fönstershoppar.

I vilket fall som helst: Wahidah har senaste tiden, sen jag skrev senast här att det gick bra att lämna henne, fortsatt sköta sig utmärkt när jag lämnar henne! Är hon bara hyfsat lugn när jag går så är hon helt lugn när jag kommer hem igen! Och det helt utan att ha tuggat på något, utan att ha skällt eller hittat på andra dumheter :love:

Dessutom är hon helt lugn när jag kommer hem igen, tittar knappt på mig när jag kommer och jag kan utan problem komma hem, duscha, äta lite osv utan att gå in till henne och säga hej. Tror att jag egentligen kan lämna henne 1½-2 timmar utan problem, så jag ska testa nästa gång jag går till gymmet och se om det går :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar