FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Gah! Man ska aldrig planera något när man har tik som snart ska börja löpa. Självklart började fröken W löpa idag och det blir ingen lydnadstävling. Inte heller blir det bus i rastgård med afghankompis som vi hade tänkt idag, men vi kommer i alla fall gå en koppelpromenad.

Nästa gång skaffar jag hanhund :p

Men alltså, på träningstävlingar får man har med löptikar här. Men dom startar sist och hoppar helst över platsen (skitlöjligt). Ring och fråga! :)

Tja, jag har ju ändå tänkt hoppa över platsliggningen, så det kanske lönar sig att ringa och fråga ändå.. Får göra det imorgon när jag har tid :)

Verkar som att mååånga tikar löper nu. Kali tyckte också att hennes kropp var frisk nog för sitt första löp. Jag har inte haft löptik och hane ihop någonsin så jag känner mig heeelt tappad bakom en vagn. :D Trodde det skulle bli liv i lucka och outhärdligt, men så var det ju inte alls. Cebbe brydde sig inte öht den första veckan. Nu när hon höglöper (tror och antar jag?) så gnäller han lite om han får lukta på henne, så jag håller isär dom när dom är aktiva. Och när jag inte är hemma, och på nätterna förstås. Men det är inga problem alls att promenera med dom allihop och så där. :) Idag ringde mamma och frågade om min lillebror fick låna honom i några dagar, så det var ju bra tajming. Han är snäll och lyder mig när jag säger åt honom att lägga sig, men bara för att han inte ställer till mitt liv allt för mycket så betyder det ju inte att han inte upplever inre stress. Så nu slipper han gottluktande Kali ett par dagar. :p Hoppas att Zoria kan löpa nu också, det hade varit trevligt att ta allt i samma veva. ^^

Jag har förresten anmält Zoria till Malmö int. Någon annan som ska dit nu då? :laugh:

Hah, skönt att Ceb är så duktig!
Idag träffade vi Jamaal och trots att W börjat löpa så var han väldigt duktig. Visst, han pep lite ibland, men mer än så var det inte :)

Den här bilden fotade jag när vi gick runt inne i stan.

368d4c7b2b411a311607cd0628d9feb6.jpg

Har du lagt upp ngn bild på Kali? Kan inte minnas att jag sett någon faktiskt.

Det vet jag faktiskt inte om jag har. Eller jo, från när jag var hundvakt i somras och så finns nog. Men inga nya kanske. Det beror nog på att jag är exceptionellt dålig på att fota på vintern, för det är iiiiskallt. Ska se om jag kan rota fram någon. :p

Hm. Har inga bra, får ta och fixa det nån dag när det är fint väder.

Här är från helgen då jag hämtade hem henne till oss. Då hade hon bott hos min mamma några veckor i väntan på att inte längre vara smittorisk.
tröttkali.jpg

Här ser man lite av fläckarna hon hade. Dom är helt borta nu. :laugh:
164083_488277346335_548666335_6519090_1518502_n.jpg

Glad Kali i rastgården:
kali.jpg

Kalinäsa:
179053_488277166335_548666335_6519083_35690_n.jpg

Affemaffian. Zoria, Haley, Smilla, Kali och Cerberus:
164344_488277391335_548666335_6519091_1339212_n.jpg

Har inga nyare bilder, alla är ca en månad gamla och det har hänt ganska mycket på den tiden. Hon har faktiskt fått en gnutta muskler, hon är fin i hullet och det har vuxit ut päls på alla fläckar. Så nu är hon mest en luddboll. Hon åkte på ett hotspot i ansiktet dock. Det läkte snabbt igen men nu vågar jag inte trimma henne, så hon börjar få skägg. :D

Intressant att se en affe "utan" päls. Hon ser ut att vara en väldigt glad hund :D

Härligt att Kali börjar bli bra igen! Hon ser verkligen finare ut nu :)

Här hemma har vi mysdag :love:
dsc_4453-copy.jpg

Jag har bestämt mig för att inte anmäla till malmö int. Helt av ekonomiska skäl tråkigt nog, men så kan det gå när djuren får knölar som ska plockas bort, bland annat..

Cc's dito var godartad, så nu kan jag andas ut angående den i alla fall. Såret har läkt jättefint!

Vi är för övrigt i Värmland hos mina föräldrar på en veckas "självstudier" och fryser som tusan. Killarna får köldkramp och springer inte i snön i onödan, men trivs alldeles utomordentligt hos Sima och Macson såklart. Sima är också överlycklig över att vi är "hemma" igen. Grannen har tyvärr valt att ha en matplats till rådjuren på sin tomt så det dräller av rådjur runt knuten. Inga lösa hundar alltså, utan för det krävs en promenad undan rådjursbuffén (i dubbel bemärkelse...).

Foton på det!
Khaki tittar på en galen saluki som springer på fälten i massa kall snö.
DSC05848.jpg

DSC05860.jpg

Alla fyra; Cc, Khaki, Sima och Macson bakom.
DSC05866.jpg

DSC05890.jpg

Solnjutning inomhus
DSC05979.jpg

Söt-Cc
DSC05998.jpg

DSC06013.jpg

Det tär på krafterna med semester. Mina hjärtan nu ikväll :love: Liksom R_C's damer så gillar mina killar varandra rätt bra ibland.
DSC06096.jpg

DSC06105.jpg

*KL*

Jag har ju glömt skvallra (tror jag) om att Cerberus har kvalat sig till LC-EM i år. Han blev femte bästa svenska afghanhane 2010. Då gick ju två prov sjukt dåligt pga hans rädsla en gång och pga omvänd tjuvstart en gång (av misstag då). Dom andra två gångerna tog han ju sina cert. :p Såå. Nu är han rabiesvaccinerad och vi hoppas att vi hinner få godkänt blodprov innan det är dags. Vilket borde gå. :bump: Vill verkligen åka, det känns lite som en sån där grej jag inte kommer göra så jättemånga gånger. :p

Men hallå, hur kan du ha g l ö m t att nämna det?? :eek: Inte ok :mad:

...men skithäftigt, fasen vad roligt! :bump: Grattis! Vart går det nånstans?

Menmenmen, duuuu, mer bilder på en viss liten saluki! Hon ser ju jättefin ut nu! Jag vill se meeeer :angel:

Helena: Jättekul att Ceb kvalat till LC-EM! Åk dit och håll mig uppdaterad hela tiden om hur det går :D

Och veeet ni, jag var precis på gymmet (yep, jag har börjat med sådana tokerier) och fröken W har varit själv i 1½ timme igen - och uppfört sig exemplariskt :love:

Coolt! Vi håller tummarna för att du tar dig ner till EM

R_C - ja Sima är i fin form nu, inte riktigt lika spinkig och i rätt bra kondis. Hon kutar runt i snön som en dåre, fast tar lite för långa lover ut i skogen så morsan har henne i långlina för det mesta. Fast så orkar hon inte riktigt med att bara ha henne i lina så hon får springa lös nästan varje dag ändå :p Ska försöka få till uppställningsbilder på henne den här gången, om mamma vill hjälpa till.

Fritte: De älskar det här! Idag är det svinkallt, men stråååålande sol, som det verkar vara på många andra platser i landet .Underbart! Har varit ute nästan hela dagen på gården med hästarna (2 gamla fjordingar), fårskallarna, hönsen och hundarna. I morse fick de köldkramp men nu mtit på dagen har de kutat runt på fältet. Överlyckliga! Bild på det!

Bonusbild på de härliga pensionärerna Rocky - 20 och Tamie, egen uppfödning - 21
DSC06107.jpg

Och så de här som susade runt. För kallt för Cc och Macson fick stanna inne också.
DSC06144.jpg

Tjoooo
DSC06149.jpg

DSC06191.jpg

Sladdar in
DSC06207.jpg

DSC06210.jpg

DSC06211.jpg

Hihi, det är full fart i snön idag! Pållarna ser också inspirerade ut av vintisarnas galna rundor i hagen! Härliga bilder! :love:

Ååh jag vill också ha snöööö! Vi har bara ett tunt islager. Och hundarna drar in något äckligt damm i pälsarna som jag antar är avgaser och annat trevligt som tidigare suttit fast i snön. Nu är det minusgrader men det fastnar ändå. Buhu. :(

EM går i "södra Nederländerna" som det står på svvklc´s hemsida. Det är iaf inte hysteriskt långt att åka, därför vill jag passa på. :) Det är ju inte suuupersvårt att kvala till det när man har afghan eftersom det inte är så många som tävlar. 6 bästa hanarna och 6 bästa tikarna får ju åka, och det var typ.. 7 eller 8 svenska tikar som tävlade i år. Hanarna var iofs desto fler, så liiite stolt är jag nog ändå. De som ligger högre på listan är ju sådana som tävlar för att samla poäng. Dom åker ju tex på prov och tar cert även fast hunden redan har sina två och måste vänta till nästa år. Jag tävlar bara efter certen faktiskt, och så klart för att Cebbe tycker det är skoj, så jag slutade ju dels när han blev skrämd och sedan när han ändå inte behövde fler cert. Ingen anledning att stjäla fler för andra bara för att man kan. :p

Kali ska nog få spara ut sin päls ja. Hon är sjuuukt söt som korthårig men det vore kul att se hur hon ser ut i päls. Dessutom vore det kul att tävla lite LC med henne också och då måste dom ju vara fullpälsade. :)

Ja, det kan man verkligen säga. Rocky rymde också och hamnade i vinbärsbuskarna med ett alldeles speciellt busigt i ögonen :love: Garvandes fångade jag in honom och han brallade vidare i hagen sen. Hihi!
Här har han precis mumsat lite i komposten och går vidare mot nya äventyr i frihet. Tamie vet inte helt vad hon ska göra av saken.
DSC06122.jpg

Galathea: Ja, snön är fin, men det är lite för kallt för tassarna med allt det där. Cc vill inte springa alls. Fast det är klart - hellre snö än smutsiga avgaspartiklar :/ Snart är våren här!!!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar