FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Låter toppen :D Prata ihop dig om det där med vintisträff nu med alla du känner. Jag vill, vill, vill!

Feta whippar är ju ingen höjdare. När jag träffade på din kompis med afghan och podenco på tåget från Västerås i julas så delade vi även vagn med två gigantiska whippetkillar om minst 55 cm! Den ena var ärligt talat rätt fet också - har för mig att ägaren så att hunden vägde strax över 20 kg!

Jag är glad över att hon är i normalstorlek. Det var ett av mina kriterium när jag letade whippet. Men samtidigt så vill jag ju inte att hon ska bli för petite. Fast som du säger så har hon många månader kvar på sig att växa, så hon kommer ju inte att bli för liten - utan troligen helt normal.

Shit, en whipp på 20kg... det är ju som mina damer! Fast iof, jag träffade en whipp på lure coursing förut som var ungefär i jämnstorlek som Wahidah och inte jättesmal heller, han vägde säkert ca 20kg. (Waha är 62cm hög och väger ganska exakt 20kg)

Förresten, ang rastgårdar, det finns hur många rastgårdar som helst hos mig och dessutom några fårhagar om man vill till sådant istället :)

Funderar lite på att göra en hemsida/blogg där jag samlar bilder och info om olika rastgårdar i Sthlm, samt karta som visar vart alla rastgårdarna finns. Vad tror ni om en sådan idé?
Jag vet att det redan finns en blogg om hundgrejer i Sthlm, men det är ju inte så mycket rastgårdar med där + att det mest verkar vara sådana som är mitt inne i stan. Jag tänkte samla även sådant som finns i förorterna och verkligen åka runt för att fotografera alla rastgårdar jag kan hitta.

kl

Philosophia Miiko slutade växa på höjden ganska exakt vid 6mån ålder. Min tjej är lite för stor, ca 49cm:angel: och en av kullbröderna jag träffade en gång var närmare 57cm hög:eek: Men min uppfödaren verkar gilla stora whippets...

Jisses vilka jättewhippar. Cc är som sagt 52 cm och väger 18 kilo. Har inte hunnit köpa måttstock ännu, men jag tror inte Kakan blir så fasligt mkt högre än han är nu och han är en bra bit lägre än Cc och väger nu runt 15 kilo. 57 cm är ju en liten greyhound :crazy: Det är lite synd för de får ju inte tävla internationellt i fart-grenarna och på lc-banan får de ju en helt annan svängradie när de är så stora. Tycker att RAS borde följas bättre, men det gäller ju inte bara inom whippetaveln.

Vi var ju på whippetträff. Tänkte visa ett smakprov på retstickan Kakanson.

Siktar in:
DSC05195.jpg

Nyper tag:
DSC05196.jpg

Flyr fältet skrattande med en sur brud efter sig:
DSC05197.jpg

Är det detta som kallas tonåren?? :rofl:

Han är även en ögontjänare av rang och samlade på sig en hel del godis från diverse mattar och hussar
DSC05238.jpg

Lisa - Sommarhagens moulin rouge, ville också ha. Sötaste tiggögonen någonsin!
DSC05272.jpg

Jag är glad över att hon är i normalstorlek. Det var ett av mina kriterium när jag letade whippet. Men samtidigt så vill jag ju inte att hon ska bli för petite. Fast som du säger så har hon många månader kvar på sig att växa, så hon kommer ju inte att bli för liten - utan troligen helt normal.

Jag gillar också rätt små whippar - eller rättare sagt normalstora. ;) Det är en av anledningarna till att jag inte vill ha en whippet-hane, just att dom är så stoora! Vill kunna ha min hund i knät på ett bekvämt sätt och kunna bära den lätt. En hane på 20kg går väl att ha i knät men jag undrar hur bekvämt det blir. :p

Är faktiskt lite nervös för att kullen som jag är intresserad av kommer bli för stora. Tiken är 48 och krallig som tusan (vilket iofs är snyggt :d), hanen har jag inte träffat men beskriv i flera domarkritiker som "storlek större". Och med tanke på att det finns en viss tendens till att stora whippets går bättre i ringen än små så undrar jag hur stor en "storlek större" egentligen är. :crazy:

Fasen vad jag är avis på era whippet-träffar! Det är ju nästan så man blir sugen på att flytta till skåne ;)

Låter toppen :D Prata ihop dig om det där med vintisträff nu med alla du känner. Jag vill, vill, vill!

Ska jobba på det! :D

Har förresten mail och nummer till min vän med azawakh-valpisen om du vill prata med henne, jag skickar ett PM!

Lisa - Sommarhagens moulin rouge, ville också ha. Sötaste tiggögonen någonsin!
DSC05272.jpg

Men gahh:love: En hund med den blicken hade jag gett vadhelst den ville ha:love::rofl:

KL
Jag har svårt tänka mig halvmetershöga whippar på 20kg! Exakt så stor är mina föräldrars kopov och han är ju byggd som en jaktlabbe. Men en whippe är ju ädel och helt annan kroppsbyggnad... huga!

Hihi, ni är så välkomna :D

FritteP: Ja, hon fick också en del godis. Enligt matten har hon övat det där till perfektion. Ingen kan motstå!

Åh vilka härliga bilder! Kakan är såå söt:love:
Jag är också avis på era whippet-träffar!

Förresten, vet ni att det finns 32 rastgårdar i Stockholms kommun? (och då ännu fler om man kollar i kommunerna i förorterna till stan :D

Jag ska dokumentera allihop :angel:

kl

Angående whippars storlek så är det jätte intressant att titta på mellis w-race länk. Dom whipparna ser ju nästan ut som Italienare i storleken än som våra jätte whippar här i Sverige:crazy: Men Whipparna i England är ju betydligt mindre än här. Antar att Sverige har blivit lite väl influerade av den amerikanska w-standarden...

Härliga kort melli!

*KL*

Idag blev det bus i en fårhage tillsammans med bästa lapphunden.
Förresten, titta vilka muskler Waha börjar få!

Zala:
dsc_0543-copy.jpg

W
dsc_0552-copy.jpg

Z
dsc_0556-copy.jpg

W och Kastor
dsc_0566-copy.jpg

dsc_0579-copy.jpg

dsc_0590-copy.jpg

dsc_0576-copy.jpg

Hmm, jag är nästan helt övertygad om att jag svarade i den här tråden imorse, men nu finns inget svar att läsa. Mystiskt. Jag är dock en förvirrad varelse, så jag kan ha drömt det hela.

Vi har i all fall varit på hundpromenad i två timmar längs stranden idag. En månad till får man gå längsmed hela strandremsan. Idag var det ljuvligt. Solen strålande från klarblå himmel och det var varmt! Vårlikt :love: Lyckliga hundar har sovit som stockar sen klockan tre och matten är också rätt nöjd.

Tack för bildkommentarer och kak-kommentarer :) Han är bra söt :love:

R_C : Näst sista nerifrån är jättefin :love: Sicken kalufs :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar