FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

39381_1299338775.jpg

Ååh, vad jag tycker hon är vacker! :love::love::love: Kan du göra en kopia av henne och skicka till mig? :D

Riktigt snygga halsband också!

Idag ställdes Hampus på sin första riktiga officiella utställning!
Han fick Excellent och blev sedan 2:a bästa Juniorhane med CK + superfin kritik! :laugh:

h1_136013334.jpg

h2_136013432.jpg

Jag har ärligt talat inte frågat, men det är inte bara golfbana utan naturskyddsområde också med skyddade våt- och ängsmarker. En ridslinga pryder både den och en del av golfbanan (antar att ryttare får lyssna på "foooooore") och jag har sett andra lösa hundar där. Att jag inte blivit utskälld tyder också på att det är inom lagens ramar :D

Min kamera är återfunnen och på laddning - R_C - det blir ingen ny ;)

Störtskönt att hon funkar att lämna ensam nu. Att träna är visst bra på många sätt och vis! Mina hälsar mig alltid rätt ivrigt när jag kommer hem, förutom när jag bara gått till tvättstugan eller liknande, då kommer eventuellt Kakan och viftar lite lojt på svansen.

Kan för övrigt tycka att de faktiskt har en viss tidsuppfattning, trots att många säger att hundar inte har det, för ju längre matten är borta, ju mer uppspelta upplever jag dem när jag kommer hem. Ja från Cc's sida. Khaki är mest skitglad över att Cc är uppspelt :p

Jag har ärligt talat inte frågat, men det är inte bara golfbana utan naturskyddsområde också med skyddade våt- och ängsmarker. En ridslinga pryder både den och en del av golfbanan (antar att ryttare får lyssna på "foooooore") och jag har sett andra lösa hundar där. Att jag inte blivit utskälld tyder också på att det är inom lagens ramar :D

Min kamera är återfunnen och på laddning - R_C - det blir ingen ny ;)

Störtskönt att hon funkar att lämna ensam nu. Att träna är visst bra på många sätt och vis! Mina hälsar mig alltid rätt ivrigt när jag kommer hem, förutom när jag bara gått till tvättstugan eller liknande, då kommer eventuellt Kakan och viftar lite lojt på svansen.

Kan för övrigt tycka att de faktiskt har en viss tidsuppfattning, trots att många säger att hundar inte har det, för ju längre matten är borta, ju mer uppspelta upplever jag dem när jag kommer hem. Ja från Cc's sida. Khaki är mest skitglad över att Cc är uppspelt :p

Här är en helkroppsbild på Kali med. Hon har täcke annars och gillade inte att ta av sig det för att fotas, så hon samarbetade inte så väl. Men man ser hur hon ser ut iaf. Det är STOR skillnad mot när jag hämtade ner henne.
DSC_0481.jpg

Wow e alla afghaner så vackra nedklippta? :love:

Oj, det där postade jag rätt många gånger. Måste ha hängt sig här :p

Stort grattis till Hampus officiella premiär! Snygg pojk :)

Ååh, vad jag tycker hon är vacker! :love::love::love: Kan du göra en kopia av henne och skicka till mig? :D

Riktigt snygga halsband också!

Haha, jag kan skicka upp hela henne de gånger jag är trött på henne :p Så kan du ju passa på att ställa ut henne också, misstänker att uppfödarna skulle gilla om hon visades lite mer men jag är ju så grääsligt ointresserad av det :angel:

Visst är halsbanden snygga :D jag hoppas på att få inviga dem ordentligt snart.

Idag ställdes Hampus på sin första riktiga officiella utställning!
Han fick Excellent och blev sedan 2:a bästa Juniorhane med CK + superfin kritik! :laugh:

Grattis :) Kan du inte lägga in kritiken här?
Har du fler bilder från utställningen?

-Vad gulliga ni är jag ska..........swooooosh.........klick......suck.....-Ta ett kort

Absolut!
"Nice young dog, good expression, good laid back, adequate dept of chest, nice topline, good tailset, nice rear angle."

Jag har ett gäng foton, lägger in dem lite senare! :laugh:

Du måste ladda upp bilderna på webben på t.ex. www.photobucket.com innan du kan publicera dem här :)

KL

Skrev ett långt inlägg, men mitt mobila bredband bestämde sig för att inte samarbeta när jag tryckte på "posta.." så här är kortversionen.

En hög med dårar
DSC06588.jpg

Som leker följa John
DSC06602.jpg

En liten grå tik behövde tydligen snackas allvar med...
DSC06649.jpg

Skitdålig skärpa, men här blir Khaki jagad för olaga innehav av boll
DSC06650.jpg

Finpojken och 1 månader äldre Mascot.
DSC06679.jpg

Tack för det varma välkommnandet av alla!!!!fantastiska bilder alla lägger upp!!så vackra halsband!såååååå härliga wipp bilder........mmmmmm full fart

Jättesöt :love: När Melvins sår läkt helt även under ytan så får vi busa i ngn rasthage. Han behöver sätta muskler nu efter all vila!

Några nytagna porträtt på pojkarna Bus.

..också så bjuder vi på denna fuling.

Just det, utställningsbilderna skulle jag ju fixa. Återkommer strax! :D

Fina pojkarna och sista bilden är ju störtskön!

Mina har busat med två små voffsar som jag passat idag. Khaki var överlycklig och Cc var nog också rätt nöjd att få två små damer som bonussällskap. Nu sover de som stockar efter att ha busat:
DSC06752.jpg

DSC06751.jpg

DSC06688.jpg

kl

Jaha, då har även jag fått det där erbjudandet om att ta en jätte fin whippet tik på två år...och jag VILL ju verkligen ta henne! Miiko skulle verkligen behöva en vinthunds bus-kompis i rätt storlek och Rocco skulle behöva lite whippet- terrorist avlastning:p
MEN, pengarna räcker verkligen inte till eftersom geniet jag missade att ta en rehab-försäkring på Miiko:mad:
Jaja, chansen kommer troligtvis igen!

SÅ, är det någon som vet någon annan som kan ta en jättefin två årig whippet tjej i skriande behov av ett nytt hem? om ni vet någon bifogar jag självklart kontakten! Hon heter Maja och är från Miikos uppfödare Lawtons.

kl

Jaha, då har även jag fått det där erbjudandet om att ta en jätte fin whippet tik på två år...och jag VILL ju verkligen ta henne! Miiko skulle verkligen behöva en vinthunds bus-kompis i rätt storlek och Rocco skulle behöva lite whippet- terrorist avlastning:p
MEN, pengarna räcker verkligen inte till eftersom geniet jag missade att ta en rehab-försäkring på Miiko:mad:
Jaja, chansen kommer troligtvis igen!

SÅ, är det någon som vet någon annan som kan ta en jättefin två årig whippet tjej i skriande behov av ett nytt hem? om ni vet någon bifogar jag självklart kontakten! Hon heter Maja och är från Miikos uppfödare Lawtons.

Suck...synd du inte har råd att ta henne...MEN när någon skriver så här blir jag salig..... Jag e ju så sugen på att skaffa en whippa till, tror verkligen Puma mått bra av att få en "syrra" en whippet att leka med. Det märks så tydligt på whippet att dem nog verkligen trivs bäst att va 2 (eller fler)
Anledningen till att en vuxen hund lockar är för att vi inte känner att valptid är lämplig just nu på ett tag.....så...ja...hittar man rätt så...... :angel: (trost maken INTE gillar mina ideer :devil: )
Vet du mer om henne?

Åh, var typiskt med rehabförsäkringen, men ja - tiden för en whippkompis till Miiko kommer tids nog. Vad heter tiken i stamtavlan?

Memma - en vuxen tik skulle väl passa perfekt hos er! När de är två så lugnar de sig betydligt men fortfarande busig nog för Puma att trackassera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar