Tänker vi på samma sak? Kanderade citrusskal? Det är sååå gott!Att bjuda på något med suckat i borde för övrigt vara straffbart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker vi på samma sak? Kanderade citrusskal? Det är sååå gott!Att bjuda på något med suckat i borde för övrigt vara straffbart.
En tjej jag köper tårtor av ibland gör världens godaste macarons, SÅ goda!Precis! Första gången jag åt en trodde jag att de skulle smaka mycket mandel(jag älskar mandelmassa och marsipan) men det var ju bara sött och meningslöst. Visst, de är fina, men det finns mycket annat fint och oätligt som man kan dekorera ett kakfat med.
FEL!!! Här skriver vi om sånt vi INTE gillar!En tjej jag köper tårtor av ibland gör världens godaste macarons, SÅ goda!
Tänker vi på samma sak? Kanderade citrusskal? Det är sååå gott!
Är det klenäter?En besvikelse till är faktiskt köpta klenor. De är torra som en öken, medan mammas hembakade är saftiga och goda. Väldigt stor skillnad!
JaÄr det klenäter?
Urk, gillar inte mandelmassa! Och inte kladdkaka... Kan ju äta kladdkaka och har så gjort många gånger, men inte min favorit pga chokladsmaken. Gillar ljus choklad.
eller hur???Eller latexunderkläder, med tanke på att det måste vara någon slags fetisch att gilla torkad frukt i bakverk...
Det låter som en variant på flugkyrkogård - ett måste på julen. Alla älskar den och slåss om bitarna med mest frukt i. Det ska dock vara ljus kaka så att alla små svarta russin och fruktbitar i olika färger syns ordentligteller hur???
Min högst älskade mormor bakade en mjuk pepparkaka med diverse torkad frukt/kanderande frukttärningar i, som måste ätas till jul när vi firade där när jag var barn Jag lider av det än idag!!
Den påminnde om det som engelsmännen kallar för Spotted Dick - ja nu förstår ni traumat va??
Men nä, Det ska vara en skiva rulltårta med grädde på, och en persikohalva högst upp! Fattigmansbakelse.Åh! Persikohalvor fick jag till efterrätt hos mormor som liten, det var så etablerat att en persikohalva kallades "en efterrätt"
'Hrm... en kuse är nåt man gräver ur näsan.....Angående formen på lussekatter så är det ni kallar katt en kuse för mig. Flertalet googlingsresultat säger samma sak.
https://sarabakar.se/2011/12/09/lussebak/
https://theswedeandsourkitchen.wordpress.com/2012/12/01/lussekatter/
Oj. Raberpaj mina trakter är rabarber i botten av en form, strödd med socker och potatismjöl (för att binda vätskan)Just det, rabarberpaj är väldigt tråkigt! Funkar med mycket vaniljsås och deg men annars rätt torftigt.
Sånt man äter på fik. Inte fika. Stor skillnadMen vilken kategori tillhör då prinsesstårta och avancerade bakelser?
Oj. Raberpaj mina trakter är rabarber i botten av en form, strödd med socker och potatismjöl (för att binda vätskan)
Över ett generöst täcke med socker och havregryn etc så det blir smuligt sött. Är det tråkigt?
Folk äter ju croissanter så också, det tycker jag är jättekonstigt.
Till er båda: Man öppnar croissanten, breder på smör, lägger på skinka och ost innan man lägger på sån här "smörgåssylt"Verkligen. Ska man öppna en croissant ska man ha på jam!
'Hrm... en kuse är nåt man gräver ur näsan.....