Fikabesvikelser

Eller latexunderkläder, med tanke på att det måste vara någon slags fetisch att gilla torkad frukt i bakverk...
eller hur???

Min högst älskade mormor bakade en mjuk pepparkaka med diverse torkad frukt/kanderande frukttärningar i, som måste ätas till jul när vi firade där när jag var barn :wtf: Jag lider av det än idag!!
Den påminnde om det som engelsmännen kallar för Spotted Dick - ja nu förstår ni traumat va?? :nailbiting:

eller hur???

Min högst älskade mormor bakade en mjuk pepparkaka med diverse torkad frukt/kanderande frukttärningar i, som måste ätas till jul när vi firade där när jag var barn :wtf: Jag lider av det än idag!!
Den påminnde om det som engelsmännen kallar för Spotted Dick - ja nu förstår ni traumat va?? :nailbiting:
Det låter som en variant på flugkyrkogård - ett måste på julen. Alla älskar den och slåss om bitarna med mest frukt i. Det ska dock vara ljus kaka så att alla små svarta russin och fruktbitar i olika färger syns ordentligt :love:

Jag ansluter mig härmed till team Russin, är ju det viktigaste i lussebullarna!

Det som blir besvikelse är budapestbakelse, gräddtårta, Schwartswald och dylikt. Hatar när det är mycket grädde i :wtf:

Folk äter ju croissanter så också, det tycker jag är jättekonstigt. :D
Verkligen. Ska man öppna en croissant ska man ha på jam!
Till er båda: Man öppnar croissanten, breder på smör, lägger på skinka och ost innan man lägger på sån här "smörgåssylt" :d

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar