Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, det påminner mig om släkten på morsans sida som kommer från Kiruna/har bott i Tornedalen och de säger ofta fika om frukost!
Japp. Rabarber är den mest överskattade frukten. Ffa i paj.
Vi sa också fika om frukost. Macka efter middagen var kvällsfika. Det var väl därför det var så noga att uttrycka just "gofika" när det handlade om sötsaker.Åh, det påminner mig om släkten på morsans sida som kommer från Kiruna/har bott i Tornedalen och de säger ofta fika om frukost!
Åh marmelad kulor, tantgodis! Finlandias gröna är ju en klassiker, men deras i olika färger är ju också goda!Lussebullar
Överskattade o torra!!!!
Eller när farmor ställde fram några gele(?) bollar? Gröna sockrade
Mandelkubb. Torrt så in i
Oj. Raberpaj mina trakter är rabarber i botten av en form, strödd med socker och potatismjöl (för att binda vätskan)
Över ett generöst täcke med socker och havregryn etc så det blir smuligt sött. Är det tråkigt?
'Hrm... en kuse är nåt man gräver ur näsan.....
Det är precis rätt attityd! You're in!Jag vill vara med i russinklubben för övrigt, brukar ha en skål vid sidan med extra russin till lussekatterna.
Vi fick smaka på nåt skånskt event. Tvi så äckligt!Jag blev besviken när jag smakade på spettekaka.
Det är mest en visuell upplevelse säger ötsgötska smålänningen med påbrå från Skåne och Jämtland.Vi fick smaka på nåt skånskt event. Tvi så äckligt!
Det är ju bara torrt socker. Smakar ingenting förutom just socker.
Nån skåning får berätta vad det är som gör det så speciellt - för jag fattar inte.
Jag blev besviken när jag smakade på spettekaka.
Åh marmelad kulor, tantgodis! Finlandias gröna är ju en klassiker, men deras i olika färger är ju också goda!
Jag vill vara med i russinklubben för övrigt, brukar ha en skål vid sidan med extra russin till lussekatterna.
Jag vill vara med i russinklubben för övrigt, brukar ha en skål vid sidan med extra russin till lussekatterna.
Alltså hellre det än att tvinga dem på folk genom att baka in dem i degen! Och jag gillar ändå russin.Jag vill vara med i russinklubben för övrigt, brukar ha en skål vid sidan med extra russin till lussekatterna.
Päron jag snurrade dock ihop det, dom gröna heter bara gröna kulor och de med andra färger (aprikos, svartvinbär, citron, jordgubbe och päron) står det Finlandia på ksrtongenJust de! Marmelad. Men vad är de för smak de gröna? Typ krusbär?
Biskvier då? Det är ju fikadrömmenJag avskyr mandelmassa och marsipan. Men älskar macroner. Nån som kan förklara?