Fikabesvikelser

Kränkt blev jag av min ena syster som envisades att baka sådana där rutor med choklad, kaffe och kokos som jag inte tycker om, till varje knytkalas eller kalas vi hade. Då blev det ju mer till henne....

Men du hart rätt i macarons, de smakar ju inte något eller ja kanske papper? Luft? Till och med godiset Tefat som faktiskt smakar papper är godare!!!!
Macarons kan vara helt ok tycker jag, om än lite för sött och smaklöst i förhållande till hur jobbiga de är att baka. Det är ju liksom smaksatt mandelmassa i piffig form. Man får betydligt mer smak för mindre ansträngning om man gör kladdkaka istället.. :angel:

Macarons kan vara helt ok tycker jag, om än lite för sött och smaklöst i förhållande till hur jobbiga de är att baka. Det är ju liksom smaksatt mandelmassa i piffig form. Man får betydligt mer smak för mindre ansträngning om man gör kladdkaka istället.. :angel:
Urk, gillar inte mandelmassa! Och inte kladdkaka... :D Kan ju äta kladdkaka och har så gjort många gånger, men inte min favorit pga chokladsmaken. Gillar ljus choklad.

Men du hart rätt i macarons, de smakar ju inte något eller ja kanske papper? Luft? Till och med godiset Tefat som faktiskt smakar papper är godare!!!!

Precis! Första gången jag åt en trodde jag att de skulle smaka mycket mandel(jag älskar mandelmassa och marsipan) men det var ju bara sött och meningslöst. Visst, de är fina, men det finns mycket annat fint och oätligt som man kan dekorera ett kakfat med.

NEJ! Vad är detta för ideer!? Ica har börjat med det i år. (Pärlsocker alltså. Russin är helt okej!)

Jättegott! Är uppvuxen med det och visste inte ens att de existerande utan pärlsocker förrän i typ tonåren.
Kan knappt äta om de inte har, tror aldrig jag någonsin ätit lussebullar som är i närheten av farmors. :d :p

Djup besvikelse: förklädd hälsokost så som rawfood/dadelbollar/etc. Även saker med nötter i, bakelser med grädde och semlor. Usch usch!!

Och apropå lussekatter- de ska vara med russin, fast inte i, utan PÅ själva lussekatten. Ett russin i varje snurr-ände (så man kan pilla bort dom).

Skorpor, mariekex och snabbkaffe. Bland det tråkigaste fikat som finns. Torrt, smaklöst och tråkigt. Blir inte mer spännande heller efter ett dopp i blaskigt snabbkaffe. Även torra bullar som bara växer i munnen brukar göra mig besviken. Får jag en kopp med riktigt kaffe så är jag nöjd. Torrt och smaklöst fika skippar jag gärna.

Detta är nog det enda jag kan hålla med om som jag skulle bli BESVIKEN att bli serverad till fika.
Fika ska vara gott, och gott kan varpå olika sätt. Sött, kladdigt, smuligt, paj, bulle, kaka, tårta Ja vad som. Men inget jävla raw skit.

För övrigt kommer jag aldrig våga bjuda någon i tråden på fika 😂 för jag äter gärna wienerbröd, mandelkubb, pågens gifflar, favoritkakor att baka är saffransdrömmar och hallongrottor/syltgrottor, silviakaka är bland det bästa som finns (kokos på den), mandarinerna i Budapestrullen väger upp det sötsliskiga, munkar med fyllning skulle jag kunna leva på, och ett gäng mariekex kan duga om inget annat finns 😂
MEJ!! Bjud mej :d

Vi kan bilda klubben "allt fika med extra allt på - död åt rawfood" :D

@Dentaku
Jag är all in för t-shirts :D
En "I don't want a date..." storlek M, tack.
Gärna svart, med tryck i vitt :p

Årets julklapp:

Screenshot_20231126_130502_Chrome.webp

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar