Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Macarons kan vara helt ok tycker jag, om än lite för sött och smaklöst i förhållande till hur jobbiga de är att baka. Det är ju liksom smaksatt mandelmassa i piffig form. Man får betydligt mer smak för mindre ansträngning om man gör kladdkaka istället..Kränkt blev jag av min ena syster som envisades att baka sådana där rutor med choklad, kaffe och kokos som jag inte tycker om, till varje knytkalas eller kalas vi hade. Då blev det ju mer till henne....
Men du hart rätt i macarons, de smakar ju inte något eller ja kanske papper? Luft? Till och med godiset Tefat som faktiskt smakar papper är godare!!!!
Urk, gillar inte mandelmassa! Och inte kladdkaka... Kan ju äta kladdkaka och har så gjort många gånger, men inte min favorit pga chokladsmaken. Gillar ljus choklad.Macarons kan vara helt ok tycker jag, om än lite för sött och smaklöst i förhållande till hur jobbiga de är att baka. Det är ju liksom smaksatt mandelmassa i piffig form. Man får betydligt mer smak för mindre ansträngning om man gör kladdkaka istället..
Men du hart rätt i macarons, de smakar ju inte något eller ja kanske papper? Luft? Till och med godiset Tefat som faktiskt smakar papper är godare!!!!
Urk, gillar inte mandelmassa! Och inte kladdkaka... Kan ju äta kladdkaka och har så gjort många gånger, men inte min favorit pga chokladsmaken. Gillar ljus choklad.
HÄDELSE!Jag brukar byta ut kakao mot oboy. Då blir kladdkakan
Ja jag tror det skulle bli godare! Chokladbollar och andra saker med kakao i brukar jag ta oboy istället och då går det bra. och så hoppar jag helt kaffe.Jag brukar byta ut kakao mot oboy. Då blir kladdkakan
NEJ! Vad är detta för ideer!? Ica har börjat med det i år. (Pärlsocker alltså. Russin är helt okej!)
Kan iofs tillägga att i min familj är fika lika med måltid. Frukostbricka, lunchfika och kvällsfika. Vilket innefattar kaffe och macka.
Så jag förstår att det finns olika definitioner
Den mest uppskattade bröllopspresenten till barnens kusin var en gigantisk burk kokostoppar och receptet på kortet. Men det ska vara vaniljkärm i dem...Allt med en massa kokos, speciellt kokostoppar. Vem fan vill tugga på riven wellpapp?
Fick du kaffe gjort på kaffesurrogat också?Allt med vanillin är hemskt. Och margarin.
Blev för ett tag sedan bjuden på en mjuk kaka, två platta sockerkaksrundlar med vanillin, och mellan dem en gegga av margarinkräm med vanillin.
Jag tycker att jag bör nomineras till nobelpris i 'hålla masken' när jag åt upp.
Det är go-fika på riktigtMen vilken kategori tillhör då prinsesstårta och avancerade bakelser?
MEJ!! Bjud mejDetta är nog det enda jag kan hålla med om som jag skulle bli BESVIKEN att bli serverad till fika.
Fika ska vara gott, och gott kan varpå olika sätt. Sött, kladdigt, smuligt, paj, bulle, kaka, tårta Ja vad som. Men inget jävla raw skit.
För övrigt kommer jag aldrig våga bjuda någon i tråden på fika för jag äter gärna wienerbröd, mandelkubb, pågens gifflar, favoritkakor att baka är saffransdrömmar och hallongrottor/syltgrottor, silviakaka är bland det bästa som finns (kokos på den), mandarinerna i Budapestrullen väger upp det sötsliskiga, munkar med fyllning skulle jag kunna leva på, och ett gäng mariekex kan duga om inget annat finns
@Dentaku
Jag är all in för t-shirts
En "I don't want a date..." storlek M, tack.
Gärna svart, med tryck i vitt
Fantastisk
Svarta MC-västar i läder tror jag gör sig bäst för er...Fantastisk
Jag känner dock att Team Russin skulle göra sig bäst i västar med tryck på ryggen. Svarta västar, vitt tryck
Svarta MC-västar i läder tror jag gör sig bäst för er...