Jag har aldrig varit ensamstående men jag har ett exempel i min närhet där pappan hittade ett stolpskott till fru och hon flyttade in med barnen som då var rätt små. Alla visste att hon inte var bra med barnen, eller rättare sagt sket i dem. Det blev som väntat för jäkla dåligt av allting. Där fick pappans behov först, vilket jag tror är ytterst vanligt. Vad en förälder gör när man inte tar hand om sina barn är vars och ens ensak men barnens behov måste alltid gå först, vad som än händer. De är nämligen maktlösa och jäkligt utsatta.Kl
TS är trött och irriterad på barnet och vägrar tro att det finns allvarliga orsaker till alla bekymmer. En åttaåring har såpass ny och hög integritet så det är märkligt och knappast lättja med toan tex.
Pappan vill inte att ts är i hemmet när barnet är där. Det ses som negativt av många fast ts syn på barnet lyser igenom.
Som ensamstående förälder är det enligt mig NORMALT att vilja hålla isär sitt barn och sin partner om det inte går väldigt väldigt bra. Jag kan faktiskt inte fatta vad det är för fel med det. TS är ju dessutom trött på sambon och exet också!
Jag kan faktiskt inte tänka mig något tristare än att längta efter min vecka och sen hantera konflikter med min partner och barnet när det väl kommer. Skulle det dessutom funka på skolan men inte hemma för att barnet regredierat och min partner var märkbart trött på mitt barn så inte sjutton skulle partnern få vara där under min vecka då. Inte om den lekte förälder heller för den delen.