Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sömn kan bota mycketHar sovit nu så det känns lite lugnare.
Låt mig upplysa om VÄRSTA förräderiet jag hört talas om - på en tidigare arbetsplats…Värsta formen av förräderi.
Förräderi-fika.
Ungefär som begreppsförvirringen med middag och kvällsmat om man bor i Skåne. I min familj heter målet man äter vid tolvtiden lunch och det på kvällen middag. Easy peasy. Så när sexårig jag gick på lekis och fröknarna vid samlingen på eftermiddagen tyckte vi skulle berätta ""vad vi fått till middag" blev jag sjukt förvirrad. (Lekis var alltså några timmar på eftermiddagen, innan dess var man hemma eller hos dagmamma) Alla andra barn berättade om sina middagar och jag bara "jag har inte fått nån middag". Lång diskussion med fröknarna som undrade om det verkligen var sant, om jag verkligen inte fått middag idag. De funderade antagligen på att ringa soc, medan jag var nästan gråtfärdig för att allt var så konstigt. Till sist frågade nån av dem om jag inte var hungrig om jag nu inte fått middag. Jag: "Nä, jag har ju ätit lunch precis"Kan iofs tillägga att i min familj är fika lika med måltid. Frukostbricka, lunchfika och kvällsfika. Vilket innefattar kaffe och macka.
Så jag förstår att det finns olika definitioner
Samma här, jäklar vad jag hickade till och bara men det låter ju fruktansvärtJag läste för snabbt och min hjärna kopplade ihop era inlägg, blev helt sjukt provocerad och bara ”Burkchampinjoner med vaniljglass?! MEN NU FÅR NI GE ER! ”
Nu är jag inte mycket för fika egentligen. Jag är en storkonsument av kaffe, men det är godast ensamt eller möjligen med en pytteliten mörk chokladbit eller stenhård biscotti. Men så kom jag på att ett par gånger om året är det faktiskt inte fel en en god kaka eller bulle. Är inte ens kräsen. Utom när det gäller en sak, som tack och lov är på utdöende.
Smörkräm. Det finns få saker som så snabbt kan göra något fullständigt oätligt.
På andra plats kommer muffins och cupcakes. Jag kan liksom inte förstå tjusningen alls?
Om det är smörkräm I så lämnar jag.Du är inte klok. Smörkräm kan ju liva upp vad som helst!
#kränkt !Kärleksmums, moccarutor eller vad olika nu kallar dem. Chokladkaka i långpanna med kokos på toppen. O-goda. Morotskaka.
Detta är nog första gången vi har tyckt lika om något! Fick en kladdkaka som var sötad med stevia av nån som gick igenom en hälsofas. Var nog det vidrigaste jag ätit.Alla former av raw-vegan-no-gluten-no-sugar-no-happiness-trams som enligt den frälste ska sMaKa PrEcIs SoM vAnLiGa *insert valfri GOD kaka* och så smakar det 57 nyanser av sågspån med kakaodamm och så sitter vi båda där och lider medan man plågsamt försöker få ner varje tugga som fastnar likt en alltför torr motorsågskedja i halsen. Definitivt fog för att säga upp bekantskapen.
Verkligen. Ska man öppna en croissant ska man ha på jam!Folk äter ju croissanter så också, det tycker jag är jättekonstigt.
Allt med vanillin är hemskt. Och margarin.
Blev för ett tag sedan bjuden på en mjuk kaka, två platta sockerkaksrundlar med vanillin, och mellan dem en gegga av margarinkräm med vanillin.
Jag tycker att jag bör nomineras till nobelpris i 'hålla masken' när jag åt upp.
Kränkt blev jag av min ena syster som envisades att baka sådana där rutor med choklad, kaffe och kokos som jag inte tycker om, till varje knytkalas eller kalas vi hade. Då blev det ju mer till henne....#kränkt !
Macarons har jag aldrig förstått mig på. Eller Mazariner