Alltså, här känner jag ju att mandelbotten och färska bär eventueeeeellt kan göra att chokladen går ned. Hade det varit en frukt eller vaniljmousse hade jag inte behövt fundera ens!
Har faktiskt funderat på att göra blåbärsmousse nästa bärsäsong
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, här känner jag ju att mandelbotten och färska bär eventueeeeellt kan göra att chokladen går ned. Hade det varit en frukt eller vaniljmousse hade jag inte behövt fundera ens!
Har faktiskt funderat på att göra blåbärsmousse nästa bärsäsong
Sånt man äter på fik. Inte fika. Stor skillnad
Oj. Raberpaj mina trakter är rabarber i botten av en form, strödd med socker och potatismjöl (för att binda vätskan)
Över ett generöst täcke med socker och havregryn etc så det blir smuligt sött. Är det tråkigt?
Ok, den "efterrätten" tar absolut priset. Borde vara olagligt att ens kalla det för något ätligt! Papper har nog mer smak än spettekaka .Jag blev besviken när jag smakade på spettekaka.
Men men maränger har ju smak! Spettekaka smakar inget eller jaa typ som att äta papp tänker jag mig.Jag tycker det är ganska gott, kunde varit lite sötare
Mvh äter gärna en stor påse maränger i ett svep
Jag gillar ha havremjölk annars men inte i teet! Där skär sig havremjölk något hemskt! Inte gott!Annars är ju största förräderiet när man frågar om mjölk till teet och får ett jakande svar, och så bjuds det typ havremjölk…
Som urskåning vill jag hävda att visst köpespettekaka från mataffären är vedervärdig, men en korrekt gjord spettekaka serverad med vispad grädde och riktigt goda sötsyrliga bär är en delikat efterrätt. På en av mina stora fester serverades detta, som efterrätt och alla gäster tyckte att det var gott ( med viss förvåning).Vi fick smaka på nåt skånskt event. Tvi så äckligt!
Det är ju bara torrt socker. Smakar ingenting förutom just socker.
Nån skåning får berätta vad det är som gör det så speciellt - för jag fattar inte.
Men men maränger har ju smak! Spettekaka smakar inget eller jaa typ som att äta papp tänker jag mig.
Oki. En helt annan upplevelse än min då. Skocken utbölingar bjöds på en liten bit torr spettekaka på ett fat. Punkt. Och förväntades tydligen bli förtjusta.Som urskåning vill jag hävda att visst köpespettekaka från mataffären är vedervärdig, men en korrekt gjord spettekaka serverad med vispad grädde och riktigt goda sötsyrliga bär är en delikat efterrätt. På en av mina stora fester serverades detta, som efterrätt och alla gäster tyckte att det var gott ( med viss förvåning).
Tillräckligt mycket ägg i spettekakan och rätt tillbehören så är faktiskt spettekaka riktigt gott!
Maränger? Smak? Det är väl bara söt konsistensMen men maränger har ju smak! Spettekaka smakar inget eller jaa typ som att äta papp tänker jag mig.
Croissanter är ju inte söta, så tänker att de går att använda till lite allt möjligt Älskar croissanter, äter dem naturella, med sylt eller med ost/skinka - allt funkar fint!Folk äter ju croissanter så också, det tycker jag är jättekonstigt.
Lidl hade förut en ost & skink-croissant, där osten och skinkan var inbakad liksom. Vansinnigt god!Croissanter är ju inte söta, så tänker att de går att använda till lite allt möjligt Älskar croissanter, äter dem naturella, med sylt eller med ost/skinka - allt funkar fint!
Det kan jag tänka mig!Lidl hade förut en ost & skink-croissant, där osten och skinkan var inbakad liksom. Vansinnigt god!
På Espresso house finns en croissant med kalkon, ost och ruccola som är fantastiskt god! Brukar efterapa den hemma.Lidl hade förut en ost & skink-croissant, där osten och skinkan var inbakad liksom. Vansinnigt god!
Har hört talas om, men aldrig sett någon äta. Det låter HELT förfärligt...
Annars är ju största förräderiet när man frågar om mjölk till teet och får ett jakande svar, och så bjuds det typ havremjölk…