Den är god till krämDetta!!
Jag kan verkligen inte med havremjölk. Varken i te eller kaffe. Smakar gröt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är god till krämDetta!!
Jag kan verkligen inte med havremjölk. Varken i te eller kaffe. Smakar gröt!
Funkar också i havrebrödDen är god till kräm
Det är supergott! Men det ska vara en arraksboll i en fralla! Chokladboll är också gott men arraksboll är bäst!
Upplevde en stor fikabesvikelse för några veckor sedan då jag var på jobbresa i Nederländerna. Efter bagarväckning i ottan, flygresa och därefter en fullproppad arbetsdag började energin dala framåt 15-tiden. Då aviserade våra värdar en kort fika-paus och fram dukades... inte något sött och gott som jag hade hoppats på och behövt utan en varmkorv (tänk er i stil med Bullens pilsnerkorv) inbakad i något smördegsliknande hölje. Jag brukar av artighetsskäl äta det jag blir bjuden på men i det här fallet gick det inte, trots att lunchen hade bestått av bitterballen vilket även det var något svårätet, framförallt avseende utseende och konsistens. All form av besvikelse-fika som presenterats i tråden hade varit bättre än denna gruvliga besvikelse.
Samma här, och då bor vi ändå på mjölkgård med tanken ett stenkast bort. Glömmer jämt att hämta inInga problem! Hos oss får man ta med egen mjölk om man vill vara säker på att det finns. Vi har inte mjölk till något annat och dricker det inte i kaffet så kommer man relativt spontant får man räkna med att dricka svart. Vet vi att vi får besök av mjölkdrickare brukar vi dock köpa hem ett sånt litet paket.
Stroopwafels!Fick ni inte stroopwafles? Förstår besvikelsen.
Men då finns ju bästa mjölken att tillgå.Samma här, och då bor vi ändå på mjölkgård med tanken ett stenkast bort. Glömmer jämt att hämta in
Ja, jag hade faktiskt relativt höga förhoppningar om nåt sockerhaltigt med tanke på ovan men icke. Tom en frukt (som inte på något sätt är fika) hade slagit högre.Och Hollandarna som har strossel pa mackor och kunde ha serverat sa mycket godis ...
Jag är så ledsen över att de senaste gångerna jag köpt dem från lidl, så har de smakat papp och lite bränt, de brukar ju vara så goda.Stroopwafels!
Vänd på den. Russinen är kattens ögon.
Är du intresserad så finns det faktiskt en historia bakom varför lussekatter heter lussekatter. Och varför de har saffran.
Ok.Det finns ju flera teorier bakom namnet lussekatter, men ingen av dem är att bullarna ser ut som katter
Med tanke på lussekatter som inte ser ut som katter - vem är lusse lelle, och hur ser h*n ut??Det finns ju flera teorier bakom namnet lussekatter, men ingen av dem är att bullarna ser ut som katter
Lusse är då Lucifer, och lelle betyder liten, antar jagMed tanke på lussekatter som inte ser ut som katter - vem är lusse lelle, och hur ser h*n ut??
Googlade lite på duivekater och hittade detta:Lussekatten har många olika namn, även om lussekatt är det vanligaste. Den kallas exempelvis också för lussebulle, julgalt lussekuse, saffranskuse, julkuse och saffransbulle.
Namnet ”lussekatt” kommer förmodligen från det holländska duivekater, som är ett sött julbröd bakat på vete.
https://smakasverige.se/mat/brod-och-bakverk/lussekatt
Fast med holländska mått låter det ändå inte så illa? Bitterballen är ju rätt gott ändå.Upplevde en stor fikabesvikelse för några veckor sedan då jag var på jobbresa i Nederländerna. Efter bagarväckning i ottan, flygresa och därefter en fullproppad arbetsdag började energin dala framåt 15-tiden. Då aviserade våra värdar en kort fika-paus och fram dukades... inte något sött och gott som jag hade hoppats på och behövt utan en varmkorv (tänk er i stil med Bullens pilsnerkorv) inbakad i något smördegsliknande hölje. Jag brukar av artighetsskäl äta det jag blir bjuden på men i det här fallet gick det inte, trots att lunchen hade bestått av bitterballen vilket även det var något svårätet, framförallt avseende utseende och konsistens. All form av besvikelse-fika som presenterats i tråden hade varit bättre än denna gruvliga besvikelse.
Älskar Almondys daimtårtor. När jag var yngre kunde jag äta en hel alldeles själv på en kväll.Almondy bakverk tycker jag är ganska äckligt. Kladdkaka har jag ätit för många gånger så det är ingen favorit längre.