Femte vinthundstråden!

Här har det också varit skadad tass, eller ja, brutet kloben. Som tur var bara sporren, så det läkte riktigt fort och bra. Bara några dagar efter operation fick Aysu godkänt av veterinär för att springa igen, dock med litet bandage som skydd för den fortfarande känsliga huden :)

Tyvärr gjorde allt det där att vi missade årets första LC-tävling. Vi skulle ha åkt till Mariestad nu i helgen som var. Menmen, det kommer fler tävlingar och jag är just nu mest glad åt att Aysu är hel igen :) (Fast kvällen när resultaten kom från Mariestad, då satt jag och var bitter över att vi inte kunnat tävla :p ).

Glad bandagehund!
97499_1429731018.jpg

62548_1429731022.jpg

Vi är verkligen skitnöjda med rasvalet. Hon är perfekt! Och jag är faktiskt positivt överraskad efter att ha hört hur svåra de är att träna och hur lite will to please de har. Valpen är jätteduktig och lär sig på ett kick. Just nu tränar vi kommando för att gå till höger eller vänster på promenaden. :) Ligg, hit, nej, sitt och loss funkar för tillfället felfritt (men det brukar ju komma bakslag). Idag blir hon 15 veckor.

Och hon har själv fattat att ifall hon inte får uppmärksamhet genom att hoppa, så lägger hon sig ner och tittar på mig.

Och jag måste verkligen sätta mig in i det här med LC. Jag har ingen aning om hur jag ska göra, när hon får tävla, vilka papper som ska sökas, hur vi sa träna o.s.v. Tur att jag har en massa folk omkring mig som gärna hjälper. Hittills har jag blivit varmt mottagen i vinthundskretsarna härikring:love:

Vi är verkligen skitnöjda med rasvalet. Hon är perfekt! Och jag är faktiskt positivt överraskad efter att ha hört hur svåra de är att träna och hur lite will to please de har. Valpen är jätteduktig och lär sig på ett kick. Just nu tränar vi kommando för att gå till höger eller vänster på promenaden. :) Ligg, hit, nej, sitt och loss funkar för tillfället felfritt (men det brukar ju komma bakslag). Idag blir hon 15 veckor.

Och hon har själv fattat att ifall hon inte får uppmärksamhet genom att hoppa, så lägger hon sig ner och tittar på mig.

Och jag måste verkligen sätta mig in i det här med LC. Jag har ingen aning om hur jag ska göra, när hon får tävla, vilka papper som ska sökas, hur vi sa träna o.s.v. Tur att jag har en massa folk omkring mig som gärna hjälper. Hittills har jag blivit varmt mottagen i vinthundskretsarna härikring:love:

Jag har också hört att whippetvalpar brukar vara sjövilda men min var väldigt behaglig som valp och är det fortfarande :) Hon är med ut på ridtur bl.a. och det funkar jättebra!

Om du inte redan varit inne här www.svvklc.se så rekommenderar jag dig att gå in och läsa. Där finns det jättemycket info om LC.

Jag bor inte i Sverige, så jag är mer intresserad av de riktlinjerna som gäller här, men tack!

Och visst är min sjövild, men jag hade Boxer förut, så i jämförelse är Whippeten nästan apatisk :D

Eftersom jag nu för snart 2år sedan var tvungen att omplacera min saluki då han tyvärr inte trivdes med mina små hundar har jag ÄNTLIGEN fått en vinhund i familjen och denna gång en Afghan.:banana: Kan bara säga att vara utan vinthund i familjen är ett stort tom rum fast jag har flera stycken utav Japanese chin som jag nu även föderupp.

Men vill bara hälsa min lilla Phoenix välkommen :love:
https://cdn3.cdnme.se/3493222/8-3/2015-05-12-0914_5551a83e9606ee480a5e4dd8.jpghttps://cdn2.cdnme.se/3493222/8-3/2015-05-12-0912_5551a7f5e087c359fbcfa522.jpghttps://cdn1.cdnme.se/3493222/8-3/2015-05-12-0912_5551a7e92a6b2228cd09141a.jpg

:banana:

Min Whippet är redan snart 8 månader, och jag måste säga att hon är en helt underbar hund! Ställde ut för första gången förra veckan, fick lovord och blev BIR-valp :love: Vardagslydnaden sitter bra och det är aldrig problem att ha henne lös, kommer alltid på inkallning (än så länge iaf ;)). Hon förgyller varje dag :heart
story

Alltså afghaner är ju bara så bedårande när dem är små!

Här hos oss börjar Filimon närma sig ett år. Om exakt 12 dagar så. Känns lite overkligt att han för bara 8 månader sedan var en liten gänglig spoling med kort kort päls och bara några få lockar på svansen.

För övrigt är jag så extremt himla sugen på en italiensk vinthund. Men jag har inte möjlighet att ha en till hund just nu, iaf inte en valp. Skulle vara om man tog en omplacering kanske. Med tanke på storleken så äter de ingenting i jämförelse med min borzoi, så matkontot skulle nog inte ta så hård skada.

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka