Femte vinthundstråden!

Ni som har whippets, är det skillnad mellan könen? Hört att tikarna kan vara lugnare medan hanarna är det mer "go" i.. Sant eller falskt? :D

Viljas dagis har införskaffat ett gångband som Whippelino fick testa :D

12065592_10153056335990588_6875225993707623670_n.jpg

Vi (hunden) har sprungit sin första hela coursingbana på ca 500m under en låtsastävling som klubben anordnade. Och vi vann med 221 poäng! Hon kommer att bli så jäkla bra, bara hon blir 15 månader först, så att vi kan börja tävla på riktigt.

Jag har med flit undvikit att släppa henne på hela banor eller många vinklar, eftersom det är något som de inte behöver träna. Alls. Vissa verkar tro att man behöver träna och träna och låta hunden springa hundra banor, vilket oftast har motsatt effekt, tycker jag.

12072655_10153124644166981_6477231164956426289_n.jpg

Senast ändrad:
Vad kan en whippet-valp (8v) tänkas ha i rygglängd? På ett ungefär då alltså, förstår att det kan skilja sig en del :p

Någon här som sytt egna täcken? Finns någon bra beskrivning till whippet? :)
Jag har sytt massor. Men använder inte mönster, utan ritar av ett fungerande täcke. Viktigast med kläder till Whippet tycker jag är att ryggdelen är tillräckligt lång. Jag ser gärna att lårenoch halva svansen helt täcks. Sen brukar jag göra hög fleecekrage.

Min favorit är regntätt vindtyg med fleece på insidan.

Nästa projekt är att kopiera DGdoggears värmetröja i fleece. Jag har orginalet, så det blir ganska enkelt att kopiera. Det kan hända att jag aldrig orkar och bara beställer hem några till, de är ju superbilliga:love:

Min salukivalp hade 30 i täcke när hon var 8-9 veckor, så en whippet har säkert detsamma ungefär :)

Inte apropå det men jag såg dig igår :D
Var hos en kollega som bor rätt nära centrum å när jag skulle därifrån så fick jag stanna för rött i rondellen och då gick du över med dogsen :D Vid typ 1730 tiden.

Inte apropå det men jag såg dig igår :D
Var hos en kollega som bor rätt nära centrum å när jag skulle därifrån så fick jag stanna för rött i rondellen och då gick du över med dogsen :D Vid typ 1730 tiden.
Haha, åh! Visst var det då jag fick gå och hålla i en pinne för att Ebrah skulle följa med? Kanske inte syntes från bilarna att det var en pinne iofs, det var ju mörkt då. Vi var på väg till morsan för att titta på idol :D

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka