Lite bilder
Hon ser väldigt vuxen ut i kroppen för att bara vara 8 månader, fin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite bilder
Har kommit fram till att jag ska försöka sikta på att, om jag inte ändrar mig tills dess vill säga, införskaffa en andra hund till nästa sommar. Då har Filimon hunnit bli 2 år, jag har hunnit jobba en del och kommer förhoppningsvis ha hunnit jobba ihop lite semester jag kan ta ut i samband med hundköpet.Ja dom är bara för söta!
Italiensk vinthund har jag varit inne på många ggr att skaffa, dom är helt underbara.
Så nu när utställningen gick så bra så är siktet inställt på ett godkänt anlagsprov i viltspår för då är lilla Viljan kvalificerad för Whippetklubbens trippelpris!
Hon har också hunnit med att springa en godkänd whippetracetävling! Ytterligare en tävling behövs för att få licens så det satsar vi på nu 2015.
Vi har anmält oss till vår första LC. En av mina föreningar ordnar alltid skojtävling varje höst, och då finns det valpklass. Hundarna springer en i gången.
Hon har sprungit en del och hon är jäkligt snabb! Sen har vi tränat på att starta ur startbox också, vilket gått jättebra. Hon har starka instinkter och är helt salig varje gång hon ska få springa.
Ska försöka komma iväg till tammerfors någon helg och prova race också, även om det främst är LC vi kommer att satsa på.
Och så finns det en planerad kull om 1,5 år som jag är uppskriven på... Jag bara måste ha fler!
8 månader. Jag väntar på nästa sommar då hon får göra sina första tävlingar!Hur gammal är hon nu din lilla?
@fetange, jättekul att det går så bra för er
Hej folket!
Jag har äntligen bestämt mig för att min nästa hund blir en vinthund, men vilken? Står och väger emellan Greyhound, Skotsk Hjorthund och Whippet... Kanske blir det en av varje i framtiden. Men nu vill jag veta allt om dessa raser, och kanske framförallt vad som skiljer dem åt temperamentsmässigt, om någon ras är friskare än den andra o.s.v.
Hjälp?
Bättre sent än aldrig.
Har bokat tid för anlagsprovet nu 25 september!
Hej folket!
Jag har äntligen bestämt mig för att min nästa hund blir en vinthund, men vilken? Står och väger emellan Greyhound, Skotsk Hjorthund och Whippet... Kanske blir det en av varje i framtiden. Men nu vill jag veta allt om dessa raser, och kanske framförallt vad som skiljer dem åt temperamentsmässigt, om någon ras är friskare än den andra o.s.v.
Hjälp?
Tack för informativt inlägg, Red_Chili!
Åh; detta är så svårt. Är verkligen i valet och kvalet.
Ingen som har dessa raser som vill lobba lite för just sin ras? Kom igen nu, Grey, Hjort och Whippetfolket, ge mig allt ni har.
Vad tänker du själv att du vill ha ut av hundägandet och vad är det som gjort att du fastnat för just de här raserna? Vad kommer du erbjuda hunden för liv?
Bättre sent än aldrig.
Har bokat tid för anlagsprovet nu 25 september!
Här hemma finns redan en Kerry Blue Terrier och en Schipperke. Har länge velat ha vinthund, och har äntligen fått med sambon på tåget. Tidigare har han varit orolig för var man skulle kunna släppa dem, men jag har visat på att det finns ställen i närheten så han verkar ha släppt det nu!