Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte! Det var det i helgen när jag var på LC, fast det var å andra sidan högt gräs och i skuggan.. I rastgården är det kort gräs och inte skugga. Kommer köra på tidig morgon iaf, kom nyss in från en 45 min lång promenad och blev svettig trots att jag hade bara sandaler, shorts och linne...Är det fuktigt på morgonen då? INTE här kl 06 när jag klivit upp och morgonrastat innan jobbet iallafall...
Min väninna har 2 hundar från Permobiles, den röda tiken och den beigeröda som är 5 månader. Båda är av en liten och väldigt slank modell och väldigt aktiva. Hon kommer börja träna dem för att kunna börja tävla LC med dem. Den fläckiga tiken är 12½ och från en annan uppfödare oxå liten och kort men aningens kraftigare modell. Hon är 48 hög och valpen kommer troligtvis inte växa om henne. Gillar skarpt dessa små whippets! Det här gänget på bilden träffas ofta och min pudelmix trivs som fisken i vattnet att raca ihop med de andra och lille Bichonen jag passar rätt ofta hänger på så gott han kan och ja, han slipper agera byte för det är pudeln som gillar att leka "hare" =)
En liten fråga till er med Saluki - vad gör ni med det där jäkla valpluddet?
Igor är ju väldigt mörkt grizzle (typ svart), och eftersom luddet är ljusgrått, så ser han inte riktigt klok ut. Hittills har jag både försökt dra med trimkniv (av lite sämre kvalité visserligen), och att plocka för hand, men det blir ojämnt och han ser inte särskilt mycket klokare ut. Finns det andra verktyg att använda, ska jag öva på mitt plockande, eller får han helt enkelt se ut så?
Ja Valpen heter Per-mo´biles Red Rose kallas Rosie och halvsystern kallas Goldie, minns ej hennes uppfödarnamn men hon är 6 år nu =) Var jättemysigt att få vara med från början tillsammans med min kompis och hälsa på dem 2 ggr =)Åh, Ginnievalpar från Per-mo'bile!
@Red_Chili Han fyller 6 månader i augusti, så jag tyckte att det började bli dags. Sedan ska han ställas ut om ett par veckor också, och jag vet att de får vara luddiga, men han behöver ju inte se ut som en skabbräv tänker jag. Fast han är inte lika luddig som valpen på din bild, så jag får väl tänka på att det kunde varit värre.
Fick även en bild på en viss buke-whippet
Jo, det har jag också hört. Släthåriga passar nog inte vem som helst, medans strävhåriga skulle kunna vara sävligare om man är nybörjare inom rasen. Men jag är van vid galenpannor till hundar och förväntar mig alltid det värsta.Jag har hört dock att de släthåriga är mycket mer krävande än de strävhåriga. De strävhåriga är mycket mjukare till sättet. Dock är Twiggy väldigt lite sträv jämfört med valpen som en annan kompis köpt. Hon är raggig som en varghund över hela kroppen t om öronspetsarna!
Såklart är det träning, men man vill ju inte skämmas för luddbäbismonstret när man åker på en stor hundutställning för första gången.Äh, låt honom vara luddig! Han är ju bara bäbis Däremot skulle jag väl kanske ta bort lite ludd om det var frågan om juniorklass på officiell utställning. Allt innan det är ju bara träning.
@Red_Chili Tack! Och jo, vi råkar bo där faktiskt OCH vi vill mer än gärna ha vinthundskompis(ar)!