Hur är barnet? Får ni sova på natten? Sover barnet sammanhängande och regelbundet på dagarna? Jag skulle inte säga nej omedelbart - har du en exemplarisk bebis så är det ingen omöjlig ekvation. Får du däremot inte sova ordentligt, om barnet vaknar på natten (samtidigt som valpen behöver ut och kissa) osv. så tror jag att det kan bli jättejobbigt.
Det finns jättelugna whippetvalpar, men det finns också dem (som min ena) som verkligen var ett hin av hår. Hon sov max 20 minuter i taget (förutom på natten, då hon sov som en stock) övrig tid så skulle hon leka-bitas-leka-bitas-etc. Min andra hade bättre rutiner, sov mycket, var lätt att lugna när hon började bli övertrött. Henne hade jag dock inte velat ha tillsammans med ett barn som lär sig gå. Hon är snäll som få, men kallas för "Bulldozern" och "Dunder-och-Brak" av en anledning.
Whippet är (som du ju redan vet) en underbar hundras, men under fel förutsättningar kan ett hundköp bli en mardröm. Jag lovar dig att det kommer att finnas tillfälle att skaffa en underbar whippetvalp så småningom! Det är absolut inte "nu eller aldrig".