Sv: Femte vinthundstråden!
Lilleman kan sitt, ligg, vacker tass, high-five, lätt och superrolig fot några steg (dvs jag joddlar och låter som en idiot jag också
), sitta fint på bakbenen och "se på mig". Då ber jag honom om ögonkontakt. Skitduktig är han!
Vi klickertränar så det kan bli lite allt möjligt som kommer fram nu i början och då lär vi oss tricks utefter det också vilket innebär att lillemans favorittrick är att ligga ner och vicka på hela rumpan.. Otroligt onödig konst men väääldigt rolig att titta på
Tibban kan sitt, ligg, tass (höger vänster), vinka, gimme five, gimme ten, puss, fånga svansen, spela död, pannkaka (då lägger hon sig platt på marken med hakan i backen), vi har börjat på att lägga tassen över nosen och skämmas och sitta fint men det är väldigt svårt med sitt fint uppenbarligen. Tassen över näsan finns där men nu måste vi få den att stanna kvar också...
Hon kan puppy-yoga, hoppa upp och ta något högt på kommando, nicka, klia mig på armen, apport, stå på pall och enklare balansövningar, krypa (med en twist, hon gör sin egen fula krypstil) Öppna kökslådor och kylskåp med hjälp av en fastknuten trasa kan hon också
Sen kör vi med nos och tasstarget så med lite hjälpmedel kan hon en hel del roligt tack vare det också.