Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Men så söt :love:
Inte helt olik min när hon var bebis!

254173_10150208680850588_3821461_n.jpg

Så himla fin han är! :love:

Idag har Gaia äntligen sprungit LC för första gången och tillika sitt första licenslopp och det gjorde hon med bravur. Jag hade inbillat mig att hon skulle plöja på och inte hänga med i svängarna (i skogen har det ärligt talat sett allt annat än vackert och smidigt ut när hon springer), men hon hon överraskade mig och sprang jättefint. Fort gick det också! :)

KL

Måste bara dela med mig av detta... såg precis en annons på blocket av just den blandningen jag länge tänkt att jag aldrig vill se: vinthund och amstaff :crazy:
Jag har ju själv erfarenhet av båda "raserna", och har därför alltid tänkt att jag förhoppningsvis aldrig skulle behöva se en blandning av de två....

Hur i helskotta tänkte man där??? :mad:

Dom skriver även att valparna är "väluppfostrade"?! Jag har då aldrig hört om valpar som föds väluppfostrade... :cautious:
MEN det blir bättre: som "önskemål" hos nya ägare skriver dom även att dom vill att hundarna ska få "Jaga kaniner i skogen" då dom tycker det är jättekul.......

Alltså...jag blir helt mållös :crazy:

Åh gudars sicken söt! :love:

Philosophia: heja gaia! Gott jobbat! Vi har haft otur med inställda träningar så tibb har ännu inte sprungit sitt första LC lopp. Blir förhoppningsvis 1/12 dock :)

Nyaste bilden på vår lille, 9v idag. (2 v kvar tills vi ska hämta och jag längtar ihjäl mig!)
image_zpsf2d4713c.jpg

Dåligt med uppdateringar här så jag fyller på med några bilder på valpis som vi ska hämta på måndag :love:

image_8_zps30ca006e.jpeg

image_2_zpsa210b6ef.jpeg

image_5_zpsd1090aae.jpeg

Sötnos! Hoppas på bildbomb på måndag eller tisdag då ;)

*KL*

Vi var ute i snön idag, och för första gången sen Aysu kom hit så fick hon vara lös med annan hund :D Inte vilken hund som helst heller, såklart, utan någon så rolig som Wahidah ;) Det blev full fart, så full fart att jag som ändå är väldigt van vid att fotografera snabba hundar knappt hann få bilder på Aysu. Jag bara måste(!) ta henne till kappbanan nästa sommar och se exakt hur snabb hon är.

46707_1386359975.jpg

99123_1386359980.jpg

26650_1386359983.jpg

14129_1386359986.jpg

83903_1386359988.jpg

37209_1386359991.jpg

Åh vad kul med valp! Hoppas precis som RC på bildbomb när underverket har kommit hem :) Jag gillar hans färg, ser ut som att han kan bli riktigt stilig.

Dyker in i tråden då jag just blivit med whippet. Min första vinthund. Känns väldigt spännande och kul. Tanken är att han skall bli terapihund! Jag vill ha en trevlig kollega! :)

Nu är det redan tisdag! Det betyder att vi vill se bilder! :D

Hoppas att allt går bra och att Tibban trivs med en ny liten kompis. :)

Här går allt jättebra. Coolare vovve har jag inte varit med om. Lite sprallig igår precis när vi började köra hemåt men sov hela vägen sedan.
De leker och stojar och Tibban verkar minst sagt nöjd med en lillbrorsa.
Äter bra, kissar och bajsar (ute) och sköter sig väldigt bra. Sov hela natten mellan oss i sängen.
Rysligt söt är han också :love:
IMG_6522_zps5a3a89e0.jpg

IMG_6526_zpsa9a8b8d1.jpg

IMG_6545_zpsf6e84bff.jpg

Hur går det? Är hon tillrätta ännu?

Pepsi är på rymmen sen 12 november.
Det här är INTE kul...

Tacka gud för att Missing Dogs Östergötland finns, efter att ha sökt själv i en vecka måste jag nu ta hand om pappas begravning, tömma lägenhet, tömma rummet på hemmet m m.

Det känns hemskt att inte delta i sökandet, men jag kan inte vara på flera ställen samtidigt.

https://www.facebook.com/groups/575...comments=149&ref=notif&notif_t=group_activity

7ef49cc1-3e32-44b2-9be9-9b2bd9b36ed1.jpg

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat