Sv: Femte vinthundstråden!
*KL*
Hos oss har det hänt lite saker.
Efter 11 månader utav saknad från fina Puma, kände vi oss nu mogna att utöka flocken igen
efter mycket grubblande, funderande på vad vi skulle utöka flocken med blev det till sist en liten kille på hela 1,7 kg. Alltså ingen whippet, ingen vinthund alls, utan vi föll tillbaka till en ras vi haft innan för 4 år sedan, chihuahua. Nu en choklad färgad liten TWIX
Anledningen till att vi inte skaffade en whippet till var att vi känner att det inte passade med två "större" hundar nu i vår familj, jag vill fortfarande har Lotus som nr 1, att han ska få all fokus. Klart Twix med får fokus, men han kräver inte samma som en större. Lotus ska få fortsätta med sina fördelar här hemma, ligga i soffa/ säng, sitta med på sin stol vid köksbordet när vi äter
Vi har länge känt att Lotus varit deppad och inte kanske varit super nöjd med att vara ensamhund, men nu när vi i torsdags tog hem Twix, insåg vi att han verkligen saknat sällskap, så glad han blev och som han sken upp. Från att ha gått vid min sida konstant när jag släppt han lös ute i skogen, till att nu springa och busa o leka, han går i från mig o luktar i njuter av att va i skogen, det gjorde han inte innan som ensam. Familjen/flocken är komplett
Att se dem redan efter 4 timmar i hopa, ligga tätt intill varandra värmde i matte hjärtat, att sen se hur dem nu mer och mer gosar och myser i hopa o små leker på sitt sätt gör oss så enormt glad. Lotus har blommat upp. Och bevisat än en gång för mig vilken underbart snäll o schyst hund han är, världens bästa Lotus.
Här en bild från i går morse på sonen, Lotus & Twix framför braskaminen