Sv: Femte vinthundstråden!
Jag viltspårar en del med min galgo. Han är jätteduktig och tycker det är kul. Jag ska lägga manken till i höst och se om jag kan boka in ett anlagsprov snart, men först måste vi jobba på att få ned farten. Han fixar bloduppehåll och vinklar galant trots ett rasande tempo.
Baddy96: Vilken otroligt söt racer-whippet! Jag smälter.
Paradiset: Vad fin han har blivit!
Senaste nytt från min front: äntligen blev det LC-träning i mina trakter och Arcano har sprungit sitt första licenslopp och blivit godkänd. Jag är så glad! Nästa träning blir förhoppningsvis av i oktober och då hoppas jag att han kan få springa de två andra loppen så vi kan börja tävla nästa år
Vår flock utökades i augusti då taxen Sandor flyttade hit. Galgon tyckte valpen var lite onödig första dagarna, han blev rädd när Arcano kom i full kareta mot honom över gräsmattan och gömde sig under bilen.
Numera tror Sandor att han också är en vinthund och är ohyggligt snabb på sina korta ben. De är riktigt kärvänliga mot varandra och alltid tillsammans och myser.
"Nej, inte lär väl jag honom några dumheter... jag har inte lärt honom äta kattbajs, gräva hål i gräsmattan eller bada i dyngpölar..."