Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Jag värdesätter gudfars råd högre, men vill verkligen påpeka att jag är väldigt tacksam för alla råd jag fått här!
Det gav mig mycket att tänka på och också nya idéer och framförallt så har detta vänts och vridits på så mycket att jag känner mig lugnare och tryggare i mitt beslut :)

Ja, såklart. Hoppas inte att mina inlägg låter som att du inte ska lyssna på råd ifrån tråden alls, för de är såklart värdefulla också :). Men det känns sunt att gudfaderns ord värdesätts högre.
 
Ja, såklart. Hoppas inte att mina inlägg låter som att du inte ska lyssna på råd ifrån tråden alls, för de är såklart värdefulla också :). Men det känns sunt att gudfaderns ord värdesätts högre.

Jag uppfattade inte dina inlägg som att jag skulle strunta i råden jag fått i tråden så hoppas ingen annan tolkade det så :)
 
Jag förstår faktiskt hur @kimmis87 tänker. Det va ju "överenskommet" att jag skulle göra på ett visst sätt och att jag då vände väldigt plötsligt kan ju betyda många saker. Jag tror @kimmis87 vill se till att jag inte ändrat mig pga kk's surighet.

Vad menar du med "överenskommet"? Jag tycker att det är lite vanskligt att se ett antal inlägg från ett antal användare på ett internetforum som en "överenskommelse" om vad du ska göra. Jag menar att det aldrig funnits någon överenskommelse. Det finns ett antal användare som svarat om vad de tycker om en fråga på ett internetforum, där en del tycker si och en del tycker så. En del har tyckt att du borde höra av dig bums, en del har tyckt att du kan vänta ett tag. Det visar endast ett vad ett antal människor som befann sig vid datorn/telefonen vid just denna tid och la sin energi på att skriva inlägg, tyckte. Jag skulle inte kalla det för en överenskommelse. I slutänden är det ditt barn och ditt beslut, jag förstår faktiskt inte ens varför en överenskommelse med anonyma forumanvändare skulle vara något eftersträvansvärt i det här fallet. DU måste känna dig nöjd med ditt beslut, hämta in råd och tankar absolut, men du har inget att komma överens om med oss Bukeanvändare som jag ser det.
 
Vad menar du med "överenskommet"? Jag tycker att det är lite vanskligt att se ett antal inlägg från ett antal användare på ett internetforum som en "överenskommelse" om vad du ska göra. Jag menar att det aldrig funnits någon överenskommelse. Det finns ett antal användare som svarat om vad de tycker om en fråga på ett internetforum, där en del tycker si och en del tycker så. En del har tyckt att du borde höra av dig bums, en del har tyckt att du kan vänta ett tag. Det visar endast ett vad ett antal människor som befann sig vid datorn/telefonen vid just denna tid och la sin energi på att skriva inlägg, tyckte. Jag skulle inte kalla det för en överenskommelse. I slutänden är det ditt barn och ditt beslut, jag förstår faktiskt inte ens varför en överenskommelse med anonyma forumanvändare skulle vara något eftersträvansvärt i det här fallet. DU måste känna dig nöjd med ditt beslut, hämta in råd och tankar absolut, men du har inget att komma överens om med oss Bukeanvändare som jag ser det.

Överenskommelse är fel ord! Jag hade helt enkelt sagt att jag skulle göra på ett visst sätt och kimmis ville försäkra sig om att min helomvändning inte va av "fel" anledning.
 
Överenskommelse är fel ord! Jag hade helt enkelt sagt att jag skulle göra på ett visst sätt och kimmis ville försäkra sig om att min helomvändning inte va av "fel" anledning.

Och det är ju bra att du inte vänt pga att du låter KK styra dig helt och hållet! Jag tycker dock att @kimmis87 sätt att uttrycka det var lite knepigt och missvisande, för att vänta med kontakten en tid är ju inte detsamma som att avstå från att ta kontakten och att kontakten måste ske bums har åtminstone inte jag utläst i tråden att alla skulle tycka. De flesta verkar tycka att det är ok att ta kontakt med farmodern, men jag läser inte alls samma samstämmighet i när den kontakten måste tas. Jag vill framhålla att det faktiskt inte finns något rätt och fel i det, och därför reagerar jag när någon påstår att det funnits en överenskommelse om ett alternativ. Men allra mest är jag mån om att du är nöjd med ditt beslut och det är du ju så då vill jag bara önska dig lycka till!
 
Och det är ju bra att du inte vänt pga att du låter KK styra dig helt och hållet! Jag tycker dock att @kimmis87 sätt att uttrycka det var lite knepigt och missvisande, för att vänta med kontakten en tid är ju inte detsamma som att avstå från att ta kontakten och att kontakten måste ske bums har åtminstone inte jag utläst i tråden att alla skulle tycka. De flesta verkar tycka att det är ok att ta kontakt med farmodern, men jag läser inte alls samma samstämmighet i när den kontakten måste tas. Jag vill framhålla att det faktiskt inte finns något rätt och fel i det, och därför reagerar jag när någon påstår att det funnits en överenskommelse om ett alternativ. Men allra mest är jag mån om att du är nöjd med ditt beslut och det är du ju så då vill jag bara önska dig lycka till!

Knepigt uttryckt håller jag med om. Men tror inte just att "vi har ju kommit överens om" va så superartister menat.. Jag har å andra sidan lätt för att läsa in ironi i saker och flamsar gärna till det :o

Nej om man ser till antal som tyckte jag skulle vänta någon/några månader så va de nog fler än de som tyckte jag skulle ta kontakt nu och helst igår.

Jag är nöjd! Har knappt tänkt på varken farmodern eller kk senaste dagarna så det va rätt beslut att vänta och låta allt lugna sig lite. Va nog nyttigt för mitt psyke också ;)
Brevet är skrivet, kuvert och frimärke inhandlat.. Bara att skriva dit adressen och lägga på lådan om nån månad. Tackar för omtanken :)
 
Och det är ju bra att du inte vänt pga att du låter KK styra dig helt och hållet! Jag tycker dock att @kimmis87 sätt att uttrycka det var lite knepigt och missvisande, för att vänta med kontakten en tid är ju inte detsamma som att avstå från att ta kontakten och att kontakten måste ske bums har åtminstone inte jag utläst i tråden att alla skulle tycka. De flesta verkar tycka att det är ok att ta kontakt med farmodern, men jag läser inte alls samma samstämmighet i när den kontakten måste tas. Jag vill framhålla att det faktiskt inte finns något rätt och fel i det, och därför reagerar jag när någon påstår att det funnits en överenskommelse om ett alternativ. Men allra mest är jag mån om att du är nöjd med ditt beslut och det är du ju så då vill jag bara önska dig lycka till!
Fast det var inte tiden jag kommenterade i sig, utan att hon inte bara skulle ta hänsyn till KK och strunta i sig själv. Jag skrev vad jag minns inget om tiden. Sitter på telefon nu och orkar inte bläddra bakåt för att dubbelkolla ;)
 
Vet inte om det redan har skrivits, för det är för mycket att läsa igenom.

Men du kommer ju säkert att träffa en ny man som kanske kommer kallas för pappa och blir pappa till ditt ev. nästa barn och vars föräldrar blir som farmor och farfar för barnen. Det är lätt hänt att veckor månader och år går när allt flyter på, men du kommer hela tiden ev. ha dåligt samvete inför barnet, för att du slirar på sanningen. Och förr eller senare "måste" sanningen fram. Vill du inte det ska bli så så måste sanningen upp till ytan när barnet är litet. Det löser kanske din fråga om du ser det från det här hållet istället. Jag vet inte.
 
Det är dags att avlägga en rapport här känner jag!

Har skrivit det där brevet till farmodern 150 gånger och slängt det lika många gånger..

Kk fyllde år, sen va det nationaldagen osv osv jag har hittat ungefär 26 dåliga ursäkter till att inte kontakta henne :o
Men för en vecka sen så skrev jag ett mejl till kk där jag berättade att jag tänker kontakta farmodern inom 1-2 veckor.

Och vet ni vad!? Jag gjorde det, fick en sån där känsla nu eller aldrig och ringde upp henne :nailbiting:

Presenterade mig och förklarade kort vad det gällde och bad om ursäkt att jag bara ringde och släppte en sån här nyhet bara sådär. Berättade att jag vill att hon ska veta att hon har ett barnbarn och är hjärtligt välkommen att träffa sitt barnbarn om hon vill.

Vet ni vad hon svarar..
"Jag uppskattar att du ringer och inte skickar nått brev. Självklart vill jag träffa er! Det enda dumma är att jag har semester och kommer vara bortrest tills början av augusti. Men jag hoppas att ni vill träffa mig då."

Nu återstår att se hur det slutar. Kanske vill hon inte träffa oss när hon pratat med kk, men jag känner mig väldigt nöjd med att jag har försökt och min känsla när jag pratade med henne är att hon är en tuff kvinna som kommer göra det hon vill och det känns viktigt.

Tänk om mitt lilla knytt får en farmor :heart
 
Senast ändrad:
Det är dags att avlägga en rapport här känner jag!

Har skrivit det där brevet till farmodern 150 gånger och slängt det lika många gånger..

Kk fyllde år, sen va det nationaldagen osv osv jag har hittat ungefär 26 dåliga ursäkter till att inte kontakta henne :o
Men för en vecka sen så skrev jag ett mejl till kk där jag berättade att jag tänker kontakta farmodern inom 1-2 veckor.

Och vet ni vad!? Jag gjorde det, fick en sån där känsla nu eller aldrig och ringde upp henne :nailbiting:

Presenterade mig och förklarade kort vad det gällde och bad om ursäkt att jag bara ringde och släppte en sån här nyhet bara sådär. Berättade att jag vill att hon ska veta att hon har ett barnbarn och är hjärtligt välkommen att träffa sitt barnbarn om hon vill.

Vet ni vad hon svarar..
"Jag uppskattar att du ringer och inte skickar nått brev. Självklart vill jag träffa er! Det enda dumma är att jag har semester och kommer vara bortrest tills början av augusti. Men jag hoppas att ni vill träffa mig då."

Nu återstår att se hur det slutar. Kanske vill hon inte träffa oss när hon pratat med kk, men jag känner mig väldigt nöjd med att jag har försökt och min känsla när jag pratade med henne är att hon är en tuff kvinna som kimmer göra det hon vill och det känns viktigt.

Tänk om mitt lilla knytt får en farmor :heart
Hur det än kommer gå i framtiden så kommer du alltid kunna säga "Jag gjorde mitt bästa".

Många kramar på er :heart

Tycker du är en otroligt modig människa. Jag hade nog fortsatt att hitta på ursäkter. Typ "Kan inte ringa nu för nu måste jag måla om köket" osv :o

Håller verkligen tummarna att allt går bra. Ser själv på mina barn hur mycket umgänget med deras morfar och farmor ger dom :)

Och nu kommer den nyfikna sidan fram hos mig :o
Fick du något svar från kk:n?
 
Hur det än kommer gå i framtiden så kommer du alltid kunna säga "Jag gjorde mitt bästa".

Många kramar på er :heart

Tycker du är en otroligt modig människa. Jag hade nog fortsatt att hitta på ursäkter. Typ "Kan inte ringa nu för nu måste jag måla om köket" osv :o

Håller verkligen tummarna att allt går bra. Ser själv på mina barn hur mycket umgänget med deras morfar och farmor ger dom :)

Och nu kommer den nyfikna sidan fram hos mig :o
Fick du något svar från kk:n?

Ja det känns otroligt bra!
Tack, jag har faktiskt lyckats spackla igen alla hål i väggarna i lägenheten under veckan som varit.. Du vet, ska bara spackla lite så ringer jag imorgon :laugh:

Jag hoppas verkligen att farmor och dottern får en relation. Än sålänge vågar jag bara hoppas att dom ska få träffa varandra iaf en gång så har både farmodern, jag och dottern iaf gett det en riktig chans.

Kk svarade inte på mejlet, jag väntade två dagar och skickade ett sms där jag skrev typ " har skickat ett mejl till dig och vill gärna veta om du har fått det?!"
Inget svar (såklart)

Tyvärr verkade farmodern rätt hård på att "han ska självklart ta sitt ansvar, han är vuxen nog att veta konsekvenser av sitt handlande."
Jag bad henne dock att va snäll mot honom för han har haft det väldigt jobbigt kring detta och att han är väldigt arg på mig. Hon svarade då att "självklart är jag snäll men han är en vuxen man och ska också bete sig som en sådan" :cool:
 
Ja det känns otroligt bra!
Tack, jag har faktiskt lyckats spackla igen alla hål i väggarna i lägenheten under veckan som varit.. Du vet, ska bara spackla lite så ringer jag imorgon :laugh:

Jag hoppas verkligen att farmor och dottern får en relation. Än sålänge vågar jag bara hoppas att dom ska få träffa varandra iaf en gång så har både farmodern, jag och dottern iaf gett det en riktig chans.

Kk svarade inte på mejlet, jag väntade två dagar och skickade ett sms där jag skrev typ " har skickat ett mejl till dig och vill gärna veta om du har fått det?!"
Inget svar (såklart)

Tyvärr verkade farmodern rätt hård på att "han ska självklart ta sitt ansvar, han är vuxen nog att veta konsekvenser av sitt handlande."
Jag bad henne dock att va snäll mot honom för han har haft det väldigt jobbigt kring detta och att han är väldigt arg på mig. Hon svarade då att "självklart är jag snäll men han är en vuxen man och ska också bete sig som en sådan" :cool:
Men det är ju klart man måste prioritera spacklingen! :D

Hon låter ju som en farmor i min smak :sneaky:

Hoppas som sagt att det blir bra. Men nu finns ju i alla fall en möjlighet :)
 
Ja det känns otroligt bra!
Tack, jag har faktiskt lyckats spackla igen alla hål i väggarna i lägenheten under veckan som varit.. Du vet, ska bara spackla lite så ringer jag imorgon :laugh:

Jag hoppas verkligen att farmor och dottern får en relation. Än sålänge vågar jag bara hoppas att dom ska få träffa varandra iaf en gång så har både farmodern, jag och dottern iaf gett det en riktig chans.

Kk svarade inte på mejlet, jag väntade två dagar och skickade ett sms där jag skrev typ " har skickat ett mejl till dig och vill gärna veta om du har fått det?!"
Inget svar (såklart)

Tyvärr verkade farmodern rätt hård på att "han ska självklart ta sitt ansvar, han är vuxen nog att veta konsekvenser av sitt handlande."
Jag bad henne dock att va snäll mot honom för han har haft det väldigt jobbigt kring detta och att han är väldigt arg på mig. Hon svarade då att "självklart är jag snäll men han är en vuxen man och ska också bete sig som en sådan" :cool:
Härligt att du tog kontakt!
Då vet du att du har gjort det som du kan.
Hoppas att allt går bra!
 
Bra gjort @Cocos :up: Verkligen bra gjort! Nu kan du bara vänta och se. Nu har du gjort din del i det hela. Jag håller tummarna av hela mitt hjärta att hon är så bra som hon låter och att din dotter kan få en äkta farmor :love:
 
Bra gjort @Cocos :up: Verkligen bra gjort! Nu kan du bara vänta och se. Nu har du gjort din del i det hela. Jag håller tummarna av hela mitt hjärta att hon är så bra som hon låter och att din dotter kan få en äkta farmor :love:

Tack! Det känns väldigt bra :D

Och tack för tummhållningen, om det slutar med att dottern och farmodern knte får nån relation så ska jag iaf berätta för dottern att hon har en buke-farmor :love:

Vad roligt att läsa, @Cocos. Nu är jag ju jättespänd på uppdateringen om mötet osv! :)

Självklart uppdaterar jag såfort det händer nått intressant :)
 
Tack! Det känns väldigt bra :D

Och tack för tummhållningen, om det slutar med att dottern och farmodern knte får nån relation så ska jag iaf berätta för dottern att hon har en buke-farmor :love:



Självklart uppdaterar jag såfort det händer nått intressant :)

Ja det får du göra :love: Tänk att jag har ett alldeles eget buke-barnbarn :love:

Men jag hoppas verkligen att de får en bra relation och även att du och hon får en bra relation. Att du kommer känna att det är en människa som du med lätt hjärta kan lämna din dotter hos en stund då och då när ni alla har lärt känna varandra. När man är ensam ansvarig om sitt barn behöver man verkligen andra vuxna man kan lita på med sitt barn.
 
Jag får avlägga en ny rapport direkt!

Hade ett missat samtal från farmodern nu på förmiddagen och ringde upp henne.
Hon hade bara råkat fickringa men vi pratade en stund och hon verkar onekligen vara en väldigt vettig prick :)
Hon har inte pratat med kk utan vill vänta tills dom träffas och har god tid på sig. Hon ska förklara för honom att det faktiskt finns ett riktigt barn och att han kommer ånga sig förr eller senare om han inte träffar sin dotter, detta ger mig total jäkla panik om jag ska vara ärlig.
Hon berättade vad hon jobbar med och så fick jag även reda på att kk inte bara har en halvbror och en helsyster utan även en helbror också :)
Skönt att veta vad dom heter och sådär.

Hon försäkrade sig även om att vi absolut ska ses när hon kommer från semestern och även att resten av släkten kommer få veta om dottern och säkert vill träffa henne :love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 688
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 089
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp