Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Ja det får du göra :love: Tänk att jag har ett alldeles eget buke-barnbarn :love:

Men jag hoppas verkligen att de får en bra relation och även att du och hon får en bra relation. Att du kommer känna att det är en människa som du med lätt hjärta kan lämna din dotter hos en stund då och då när ni alla har lärt känna varandra. När man är ensam ansvarig om sitt barn behöver man verkligen andra vuxna man kan lita på med sitt barn.

Jag hoppas också det! Hon verkar dock ganska barsk vilket gör att jag för tillfället känner mig lite ynklig.. Är nog iof mer situationen i sig som ger ynklighetskänslan :cautious:
Just nu är jag dessutom osams med min mamma och dotterns bonusmorföräldrar är bortresta så barnvakterna lyser med sin frånvaro :angel:

Liten känsla. Farmor är missnöjd över sin son. ;)

Känns lite som det :sneaky:
Hon har ju själv varit ensam med sina tre barn till och från så tror det är svårt för henne att bli annat än missnöjd på hans val :grin:
 
Jag måste bara fråga hur hon reagerade?
blev hon förvånad eller visste hon ngt sen tidigare?

Hon visste inget (det va jag säker på då kk tidigare har sagt att han aldrig tänker berätta)
När jag sa att jag fött en flicka i november sa hon "jaha!" Sen frågade hon direkt vad hon heter.. Hon lät inte förvånad utan väldigt ställd. Sen väldigt saklig, antingen har hon haft på känn att nått särskilt har hänt (kk lär väl vid nått tillfälle ha agerat avvikande) eller så har hon nerver av stål.. Fick känslan av att det sistnämnda stämmer :D
 
Jag hoppas också det! Hon verkar dock ganska barsk vilket gör att jag för tillfället känner mig lite ynklig.. Är nog iof mer situationen i sig som ger ynklighetskänslan :cautious:
Just nu är jag dessutom osams med min mamma och dotterns bonusmorföräldrar är bortresta så barnvakterna lyser med sin frånvaro :angel:



Känns lite som det :sneaky:
Hon har ju själv varit ensam med sina tre barn till och från så tror det är svårt för henne att bli annat än missnöjd på hans val :grin:

Jag förstår att hon lät lite barsk när hon förstod att hennes son gjort likadant som hans pappa. Det hade inte jag heller uppskattat om det var min son som gjorde så. Han vet mer än väl hur tufft det är ibland att vara ensam så det hade känts som ett hån mot mig personligen om han hade gjort så.

Jag tycker inte alls att du behöver känna dig ynklig. Snarare tvärtom! Sträck på dig och var stolt över att du har tagit steget. Du har gett kk;n riktigt ärliga chanser flera gånger med både det ena och det andra och att du vill att din dotter ska känna sina rötter ser jag enbart som positivt. Som jag skrivit tidigare så hade jag blivit riktigt ledsen om jag sent om sider fått reda på att jag hade ett barnbarn för att min son vägrade berätta för mig och att jag hade missat hela uppväxten.

Vad tråkigt att du är osams med din mamma :( Hoppas att ni kan lösa det.
 
Men du....låter som ditt knytt ska få en helt ny släkthalva. :)

Jag tillhör de som valt att ha kvar tråden på bevaka-listan...just för att jag finner den här livshistorien "stor" på något vis. :)

Ja visst gör det :love:
Jag är dock vääääldigt nervös över att farmodern ska prata med kk.
Han har tidigare sagt att "även om du kontaktar farmor så kommer hon inte vilja ha kontakt med barnet eftersom jag inte vill att hon ska ha det"

Ibland är det glädjande att va under bevakning :sneaky:
Tack! Det känns stort :D
 
Hans vilja kan väl stå i skogen och växa då jag tror att hans mamma är en självständig klok kvinna som gör som hon vill.

Ja man tycker ju det.. Och när han ändå är igång kan han lägga sig brevid viljan och vänta på insikt :devil:

Följt tråden i tysthet, men måste bara gratulera till att du tog dig mod att höra av dig till farmodern. Härligt att hon tog det så bra! Nu längtar man ju till augusti för att få uppföljningen :angel:

Tack!
Jag längtar också, men samtidigt är det så läskigt. Skräckblandad förtjusning liksom :o
 
Ja visst gör det :love:
Jag är dock vääääldigt nervös över att farmodern ska prata med kk.
Han har tidigare sagt att "även om du kontaktar farmor så kommer hon inte vilja ha kontakt med barnet eftersom jag inte vill att hon ska ha det"

Ibland är det glädjande att va under bevakning :sneaky:
Tack! Det känns stort :D

Det vill säga...enligt han är hans vilja större än hennes vilja? O eftersom att hans mamma är livegen o inte har någon egen åsikt eller rätt så ska hon följa hans vilja o inte ha kontakt med sitt barnbarn?...Hm...yea...right. Jag är skeptisk.

Tänker på det du skrev om att farmor ska prata med kk o att det kanske mynnar ut i träff med pappa. Är inte det egentligen något du vill? Eller har jag förstått helt galet? Att farmor kanske blir bryggan till pappan, att farmor kanske går in o flyttar berg om du förstår vad jag menar och möjliggör en relation med pappan?
 
Det vill säga...enligt han är hans vilja större än hennes vilja? O eftersom att hans mamma är livegen o inte har någon egen åsikt eller rätt så ska hon följa hans vilja o inte ha kontakt med sitt barnbarn?...Hm...yea...right. Jag är skeptisk.

Tänker på det du skrev om att farmor ska prata med kk o att det kanske mynnar ut i träff med pappa. Är inte det egentligen något du vill? Eller har jag förstått helt galet? Att farmor kanske blir bryggan till pappan, att farmor kanske går in o flyttar berg om du förstår vad jag menar och möjliggör en relation med pappan?

Jag är också skeptiskt.. Framförallt eftersom farmodern verkar va av hårt virke, kk däremot borde/är ju klart skörare pga situationen så det står till farmoderns (och min dotters) fördel nu ;)

Jag vill självklart att min dotter ska få lära känna sin pappa! MEN jag vill inte att hon ska ha en "söndagspappa" utan isf ska ha va såpass närvarande att dom kan umgås själva (när hon är lite större) och det känns långt bort just nu. Han har aldrig träffat henne..
Farmodern ska som sagt prata med kk så han börjar umgås med sitt barn.. Dock kär det dröja för han vill inte träffa mig och jag lämnar inte dottern med för henne främmande människor.
Men vill han träffa henne pronto så får vi fixa det på nått sätt :)
 
Kanske farmor kan lära känna henne och sedan kan de träffas i farmors närvaro i början?
Men ett steg i taget!
Vad roligt att samtalet gick bra!!
Hoppas mötet i augusti också går bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 688
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 089
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp