Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Det låter mycket förnuftigt.

En mig närstående person i en liknande sitaution gav resten av familjen klar besked "Alla vet att Ys pappa är en skitstövel i sitt förhållande till Y men ingen har lov att säga eller visa det. När han frågar är det bara JAG och ingen annan som skall tala om det."

För att göra en lång historia kort, när Ys pappa slutligen bestämde sig för att han ville ha kontakt så sa Y nej. Han sa att jag är 10 år och du har inte hört av dig en enda gång, du kan bara fortsätta med det. Hej då!

Är liknande här, dock är dottern så liten att hon inte förstår men jag vill inte att det blir en "vana" att tala illa om kk.
Han är ju fakto hennes far och oavsett hur han beter sig nu är han välkommen att lära känna sin dotter när han vill, om hon vill såklart.
Han har ju aldrig sagt ett ont ord om just henne utan det är mig han är mindre trevlig mot :cautious:
Kom på att han indirekt önskade livet ur henne.. Men det va när jag gjorde KUB och han sa "jag hoppas det är nått fel på barnet så du gör abort"
Det är första och förhoppningsvis sista gången det brann på riktigt för mig.
Han bad om ursäkt och sa att han är desperat och inte tänkte på hur han uttryckte sig.



Idag är det den 1:a augusti.. Månaden med stort M! Tänk om min dotter får träffa sin farmor snart :nailbiting:
 
Håller tummarna och hoppas på att hon hör av sig snart :D

Jag med, men tänk OM hon sympatiserar med kk eller han pratar så mycket skit om mig att hon tror jag är knäpp, eller hon inte alls är intresserad av dotter, eller eller eller..
Jag får nervöskli i magen bara jag tänker på hur det kommer vara att se hennes namn dyka upp på mobildisplayen :o
 
Filmen verkar tyvärr vara slut..
Har inte hört nått från farmodern så risken att det blir skit av alltihopa är rätt stor känns det som :(

(Jag ska åka och bajsa i kk's brevlåda...)
Men vad tusan :( har du hört något från kk? Försöker ha hoppet uppe, månaden är inte ens halvvägs än.
 
Kanske inte bajsa men just nu är jag så jävla less på att han ens existerar.. För jag skyller såklart (helt fel av mig jag vet..) på att det är hans fel att farmor inte hör av sig!

Hon sa "i början av augusti" hon verkar ju va en noggrann typ och snart är det slut på "början av augusti"


Jag vill inte heller kontakta henne, hon får ta det i sin takt.
Bollen är hos henne och jag tänker sitta på min röv och vänta på bättre tider..

//bitter cocos
 
Men du, om hon inte hör av sig, så kan det ju kvitta tänker jag. Då är ju människan bara dum i huvudet helt enkelt. Jag menar, om hon offrar en relation till sitt barnbarn bara för att hon har ett praktarsle till son, då är ju hon ändå inget att hänga i julgranen. Så hade jag tänkt. Dessutom, dra iväg på semester när hon nyss fått höra att hon har ett barnbarn....det säger väl nånting, tycker jag, även om jag hade bokat drömresan så nog fan hade jag skippat den för att träffa mitt barnbarn!
 
Kanske inte bajsa men just nu är jag så jävla less på att han ens existerar.. För jag skyller såklart (helt fel av mig jag vet..) på att det är hans fel att farmor inte hör av sig!

Hon sa "i början av augusti" hon verkar ju va en noggrann typ och snart är det slut på "början av augusti"


Jag vill inte heller kontakta henne, hon får ta det i sin takt.
Bollen är hos henne och jag tänker sitta på min röv och vänta på bättre tider..

//bitter cocos

Jag hoppas verkligen att hon hör av sig av hela mitt hjärta!

Kramar!
 
Men du, om hon inte hör av sig, så kan det ju kvitta tänker jag. Då är ju människan bara dum i huvudet helt enkelt. Jag menar, om hon offrar en relation till sitt barnbarn bara för att hon har ett praktarsle till son, då är ju hon ändå inget att hänga i julgranen. Så hade jag tänkt. Dessutom, dra iväg på semester när hon nyss fått höra att hon har ett barnbarn....det säger väl nånting, tycker jag, även om jag hade bokat drömresan så nog fan hade jag skippat den för att träffa mitt barnbarn!
Det skulle inte jag ha gjort, o andra sidan hade jag hört av mig före den 5/8 typ.
 
Men vad tusan :( har du hört något från kk? Försöker ha hoppet uppe, månaden är inte ens halvvägs än.

Nej.. Det är nog konstigast av allt! Jag va ju helt tvärsäker på att han skulle ringa och va galen för att jag berättat för farmor..
Om han hade svarat på sms skulle jag frågat om dom pratat o.s.v men han är ju inte kontaktbar tyvärr. Och dessutom skulle det kunna bli jobbigt OM inte farmor har hunnit prata med honom :meh:

Jag och dottern åker på "semester" till Gotland på måndag och komme hem på torsdag, ska stänga av telefonen under gotlandsvistelsen och har hon inte hört av sig under den tiden skickar jag ett mejl/sms..
Vill egentligen inte tjata på henne men hon är en vuxen människa och kan förhoppningsvis säga nej om det inte passar.

Hoppet är det sista som överger idioten..

Nu ska ska jag sova (eller snarare grubbla vidare) så jag är pigg när det är dags att gå upp till jobbet imorgon kl 05 :cautious:
 
Men du, om hon inte hör av sig, så kan det ju kvitta tänker jag. Då är ju människan bara dum i huvudet helt enkelt. Jag menar, om hon offrar en relation till sitt barnbarn bara för att hon har ett praktarsle till son, då är ju hon ändå inget att hänga i julgranen. Så hade jag tänkt. Dessutom, dra iväg på semester när hon nyss fått höra att hon har ett barnbarn....det säger väl nånting, tycker jag, även om jag hade bokat drömresan så nog fan hade jag skippat den för att träffa mitt barnbarn!

Om hon inte hör av sig för att hon är knasig så får det va så.. Dock kommer jag ju alltid att undra vem hon är och varför hon inte vill veta av sitt barnbarn.
Hon sa ju bara "jag har semester snart och hör av mig när jag kommer hem i början av augusti".
Att hon vill ha en månad på sig att smälta detta och prata med kk har jag full förståelse för. Däremot hade jag blivit glad av nått sms där hon frågade nått om dottern men samtidigt så är hon väl troligtvis rätt chockad så jag dömmer henne inte.. Ännu..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 686
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp