Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Har också följt tråden i tystnad, och är inte särskilt aktiv överhuvudtaget här på buke, men har loggat in lite nu och då för att se hur det gått för dig!

Så modigt gjort av dig! :bow: Väntar med spänning på fortsättningen!
 
Kanske farmor kan lära känna henne och sedan kan de träffas i farmors närvaro i början?
Men ett steg i taget!
Vad roligt att samtalet gick bra!!
Hoppas mötet i augusti också går bra :)

Ja det är så jag tänkt mig om det nu skulle hända att kk vill träffa/lära känna sin dotter.
Sen vet jag att man kan få hjälp med medling från kommunen så isf behöver han och jag inte ens prata med varandra :up:
Jag vill bara påpeka att jag inte är arg på honom, men är det så att han kan tänka sig att träffa dottern när jag är med vette tusan om jag mäktar med det. Men men, det får jag fundera på då isf!

Har också följt tråden i tystnad, och är inte särskilt aktiv överhuvudtaget här på buke, men har loggat in lite nu och då för att se hur det gått för dig!

Så modigt gjort av dig! :bow: Väntar med spänning på fortsättningen!

Det känns väldigt fint att du är engagerad!
Och tack!
Jag hoppas kunna leverera en positiv rapport i augusti!
 
Hallååååå! Hallå? Halllllllllåååååå?
Är det slut på denna spännande Serie nu?! Visst måste det väl komma en säsong till så vi får följa uppföljning?! Det här har ju varit och är otroligt spännande.

Uppriktig ursäkt TS att jag använt din tråd som en levande novell de senaste månaderna men jag kan inte rå för det, spänningen har varit olidlig! :nailbiting:

Jag önskar dig och dottern all lycka till i framtiden och återigen så hoppas jag att vi för en uppdatering till hösten! :angel:
 
Jag är också en av alla som följt detta. Och jag tycker bara att du är så himla bra.


Tack tack :love:

Hallååååå! Hallå? Halllllllllåååååå?
Är det slut på denna spännande Serie nu?! Visst måste det väl komma en säsong till så vi får följa uppföljning?! Det här har ju varit och är otroligt spännande.

Uppriktig ursäkt TS att jag använt din tråd som en levande novell de senaste månaderna men jag kan inte rå för det, spänningen har varit olidlig! :nailbiting:

Jag önskar dig och dottern all lycka till i framtiden och återigen så hoppas jag att vi för en uppdatering till hösten! :angel:

Haha!
Du vet de flesta serier slutar ju sådär halvlyckligt, och sen visar det sig att den fortsätter... Jag tror den här också kommer göra det!
För först är det farmoder, blir det nått av det så finns ju en farfar och 4 syskon till kk också, och mostrar, kusiner.. Jag kan nog hålla spänningen uppe ett tag till :nailbiting:
 
Jag har också följt din tråd i tysthet och tycker du har handterat din komplicerade situation på ett berömvärt sätt, all heder till dig:heart!

Hoppas farmor och du blir vänner och att din dotter får ett godt förhållande till den sidan av familjen vare sig pappan vill eller inte. It's his loss!

Önskar er båda en härlig och avslappnande sommar.
 
Här är en till som inte kan hålla tysta längre!

Bra jobbat att du tog tag i att ringa farmodern :) Tycker det är så häftigt att en ibland bara kan känna att NU är det dags att jag gör det här, och sen få en sån reaktion tillbaka :)

Tycker du verkar bara en väldigt smart, empatisk och sansad person, och hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig oc dottern :)
 
Jag har också följt din tråd i tysthet och tycker du har handterat din komplicerade situation på ett berömvärt sätt, all heder till dig:heart!

Hoppas farmor och du blir vänner och att din dotter får ett godt förhållande till den sidan av familjen vare sig pappan vill eller inte. It's his loss!

Önskar er båda en härlig och avslappnande sommar.

Tack! Jag känner mig väldigt hedrad av allas engagemang här på buke :o
Jag hoppas verkligen att min dotter får en farmor, hon verkar va av annat virke än de i min familj vilket jag tror skulle va väldigt bra för dottern i framtiden (inte kul att de släktingar hon har är typ psyksjuka eller sådär normalkonstiga :angel:)

Här är en till som inte kan hålla tysta längre!

Bra jobbat att du tog tag i att ringa farmodern :) Tycker det är så häftigt att en ibland bara kan känna att NU är det dags att jag gör det här, och sen få en sån reaktion tillbaka :)

Tycker du verkar bara en väldigt smart, empatisk och sansad person, och hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig oc dottern :)

Det är bra att inte kunna hålla tyst (jag älskar allt detta smicker :o:laugh:)

Jag har haft en rätt rejäl spärr i huvudet, har varit väldigt rädd för kk's reaktion men nu är dottern äldre och det känns som att jag har landat och då tog hänsynen till kk slut helt enkelt. :sneaky:
Sen att jag ringde just då va verkligen en sån där känsla att nu jäklar :D

Jag tackar så hjärtligt för komplimangerna, tror aldrig nån har kallat mig sansad förut. Det ska jag komma ihåg och nämna nästa gång min mamma kallar mig "för impulsiv för mitt eget bästa" :cool:
Är säkert dotterns förtjänst att jag börjat tänka efter lite. :love:
 
Jag är också imponerad av hur du hanterat hela den här situationen! :bow:

(Jisses vad jag hade velat vara en fluga på väggen när farmodern får tag på kk:n, jag får känslan att han kommer få det satans hett om öronen.)

Tack!

Jag skulle lätt offra en tå för att få höra det samtalet :D
Känns nästan orättvist att jag inte får va med vid tanke på allt som hänt :angel:
Oavsett så kär det bli en uppdatering här när farmor pratat med kk.. Han lär nämligen ringa mig och vara väldigt äldigtväldigt arg :cautious:
 
Tack!

Jag skulle lätt offra en tå för att få höra det samtalet :D
Känns nästan orättvist att jag inte får va med vid tanke på allt som hänt :angel:
Oavsett så kär det bli en uppdatering här när farmor pratat med kk.. Han lär nämligen ringa mig och vara väldigt äldigtväldigt arg :cautious:
Det ser jag fram emot. Hoppas att du inte tar åt dig av dumheter han kommer med.
 
Det ser jag fram emot. Hoppas att du inte tar åt dig av dumheter han kommer med.

Jag tar faktiskt aldrig åt mig, men blir såklart ledsen av hans sätt mot mig och att han inte vill vara med sitt barn.

Det kommer bli en pärs att förklara för dottern när hon blir större och börjar fråga.. Jag har aldrig talat (dock skrivit) illa om honom och tänker heller aldrig göra. Men har god lust ibland :devil:
 
Han lär nämligen ringa mig och vara väldigt äldigtväldigt arg :cautious:

Eller också väldigt spak. Han har ju försökt styra rätt hårt att du inte ska ta kontakt med farmor...o att farmor inte ska ta kontakt med dig. Nu har ju båda hans planer havererat totalt. O den som absolut inte fick veta om sitt barnbarn...vet om det. O...mamma/farmor råkar ha en egen vilja. ;) Nästan så jag undrar om han är rädd för sin mamma? För att han vet den kraft hon besitter? En tanke som slog mig bara.
 
Eller också väldigt spak. Han har ju försökt styra rätt hårt att du inte ska ta kontakt med farmor...o att farmor inte ska ta kontakt med dig. Nu har ju båda hans planer havererat totalt. O den som absolut inte fick veta om sitt barnbarn...vet om det. O...mamma/farmor råkar ha en egen vilja. ;) Nästan så jag undrar om han är rädd för sin mamma? För att han vet den kraft hon besitter? En tanke som slog mig bara.

Ja spak känns bättre.. För mig iaf :o

Det är galet att du skriver det.. Jag tänkte nämligen exakt samma sak!
Känns som att kk inte ville farmor skulle veta av fler anledningar än dom han sagt, men bara en känsla jag fått när jag pratade med honom (i höstas ska jag poängtera)

Hon verkar ärligt talat va väldigt tuff, rak på sak och ha värsta järnpsyket så om han är lite rädd för henne på nått sätt skulle det inte förvåna mig :o:D
Hon lät också VÄLDIGT bestämd när hon sa att "han ska inte smita undan för han kommer ångra sig" så troligtvis kommer denna följetång att bli ruskigt spännande i augusti :cool::nailbiting:
 
Jag har läst tråden från start men inte kommenterat något, då det är så många med samma tycke som jag. Jag är sjukt imponerad över ditt engagemang och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer lösa sig och att ditt barn och farmodern får en fantastisk relation!
Keep up the good work!

Satt och funderade idag och kom att tänka på den här tråden. Hur går allt?
 
Jag har läst tråden från start men inte kommenterat något, då det är så många med samma tycke som jag. Jag är sjukt imponerad över ditt engagemang och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer lösa sig och att ditt barn och farmodern får en fantastisk relation!
Keep up the good work!

Satt och funderade idag och kom att tänka på den här tråden. Hur går allt?

Tack :heart

Just nu händer noll och inget. Farmodern skulle resa bort två dagar efter jag pratade med henne och komma hem i början av augusti och då höra av sig.
Jag ville inte va påstridig men ett mer exakt datum hade lugnat mina nerver en smula :grin:
Nu går jag mest och oroar mig för att hon pratat med kk och bestämt sig för att strunta i min dotter för att sympatisera med honom. Hon verkar dock inte va den typen så min oro är nog obefogad... Hoppas jag :nailbiting:

Planerar redan vad ungen ska ha för kläder första gången hon träffar sin farmor.. Har faktiskt köpt en söt liten outfit till o med :o
 
På det du berättar låter det inte som att hon kommer strunta i din dotter, snarare tvärt om :)
I vart fall ge det ett första försök, hon har säkert pratat med honom. Men förhoppningsvis för att få honom på bättre tankar =)
 
På det du berättar låter det inte som att hon kommer strunta i din dotter, snarare tvärt om :)
I vart fall ge det ett första försök, hon har säkert pratat med honom. Men förhoppningsvis för att få honom på bättre tankar =)

Hon ska/har pratat med honom.. Hon vart knte direkt upphetsad av att han knte va närvarande om man säger så :crazy:
Jag väntar mest på att kk ska ringa och va galen för att jag pratat med farmodern vilket han önskade jag skulle låta bli :grin:
 
Jag har aldrig talat (dock skrivit) illa om honom och tänker heller aldrig göra. Men har god lust ibland :devil:

Det låter mycket förnuftigt.

En mig närstående person i en liknande sitaution gav resten av familjen klar besked "Alla vet att Ys pappa är en skitstövel i sitt förhållande till Y men ingen har lov att säga eller visa det. När han frågar är det bara JAG och ingen annan som skall tala om det."

För att göra en lång historia kort, när Ys pappa slutligen bestämde sig för att han ville ha kontakt så sa Y nej. Han sa att jag är 10 år och du har inte hört av dig en enda gång, du kan bara fortsätta med det. Hej då!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 686
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp