Nej, så funkar det inte.
Om jag påstår att en sak finns, då är det upp till mig att föra fram bevis, inte att du ska komma med bevis att någonting inte finns. Det blir ju ganska absurt att leta efter exempel av ingenting.
Ex:
Jag kommer med ett påstående att enhörningar finns. Jag har inga bevis, men min magkänsla säger så. Ska du då komma med motbevis av.. vad? Som bevisar att enhörningar inte finns? På vilket sett kan man bevisa det? Att ingen har sett någon? Att ingen har sett några spår av en? För att bevisa att något helt fullkomligt säkert inte existerar, i den form som religiösa kräver att en guds existens ska motbevisas, måste man alltså vända på varenda atom, och varenda vågrörelse i hela universum (kanske även i andra parallella universum?) för att kunna "bevisa" att nej, här fanns ingen gud heller. Men precis samma gäller enhörningen, för att fullkomligt bevisa enligt samma devis att enhörningar inte finns.
Alltså.... bevisbördan ligger på den som kommer med påståendet att en viss sak/person/fenomen existerar. Allt annat är absurt.