Jag tror absolut att det till viss del är högern som mobiliserat sig, men också de som tyckte synd om henne pga. buandet. Till och med jag, som tycker att det mesta talar för att Israel begår folkmord och inte borde ha fått delta, fick en klump i magen när jag såg ett klipp där Golan grät som ett litet barn efter hon gick av scenen. Utöver det verkar Israel spenderat ganska mycket pengar på reklam tex. billboard på times square. Vet ärligt talat inte hur vanligt det är, det kanske det är? Sedan finns det säkert en grupp som också bara röstar på låten de gillar bäst och skalar bort allt annat.
Oavsett att det var Hamas som startade just den här konflikten är det inte jämförbart med de flesta krig som varit. Det är liksom konstaterat att det dör mer civila än vad som annars har varit "standard". Lägg därtill att Israel mer eller mindre ockuperar Gaza och därmed egentligen har skyldigheter att "förvalta" området och dess befolkning - i befolkningens intresse. Och det här med Hamas under sjukhus eller andra ställen där det egentligen utgör krigsbrott att bomba sönder - så har det inte direkt presenterats bevis från IDF på att det varit så.