Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har du hamnat i ”fel” filterbubbla. Den som söker finner, börja på Flashback. Tacka mig för tipsen sen!Visa bifogad fil 145114Var är alla i år som säger att man ska avskaffa juryn och låta folket bestämma? Nä, inte hört en enda sån yttra sig
O fan, jag brukar beskyllas för att vara i fel filterbubbla här nämligen? Inte orkat med Flashback än. Det erfodras ett par koppar kaffe till.Då har du hamnat i ”fel” filterbubbla. Den som söker finner, börja på Flashback. Tacka mig för tipsen sen!
Eurovision kanske inte är något av en stor happening i din filterbubbla? Du kan säkert hitta rätt, kaffe är gott!O fan, jag brukar beskyllas för att vara i fel filterbubbla här nämligen? Inte orkat med Flashback än. Det erfodras ett par koppar kaffe till.
Har väl sisådär 60% homos i min vänlista på Facebook, och i princip alla var i Malmö igår. Varje år är det samma visa ”den riktiga vinnaren var rånad”, förutom i år. MärkligtEurovision kanske inte är något av en stor happening i din filterbubbla? Du kan säkert hitta rätt, kaffe är gott!
Nu gör du dig dummare än vad du är.Har väl sisådär 60% homos i min vänlista på Facebook, och i princip alla var i Malmö igår. Varje år är det samma visa ”den riktiga vinnaren var rånad”, förutom i år. Märkligt
Det finns i den här tråden…Visa bifogad fil 145114Var är alla i år som säger att man ska avskaffa juryn och låta folket bestämma? Nä, inte hört en enda sån yttra sig
Jaså? Tycker det är lite roligt att folk inte är principfasta. När Netta och Toy vann så fick jag i den bubblan inte kritisera pga budskapet var bra. Då var palestinafrågan långt borta. Människor är får och följer flocken. Då var metoo ett brinnande ämne, nu Palestina. Snart kommer något nytt.Nu gör du dig dummare än vad du är.
Sveriges telefonröster...
Visa bifogad fil 145114Var är alla i år som säger att man ska avskaffa juryn och låta folket bestämma? Nä, inte hört en enda sån yttra sig
Har väl sisådär 60% homos i min vänlista på Facebook, och i princip alla var i Malmö igår. Varje år är det samma visa ”den riktiga vinnaren var rånad”, förutom i år. Märkligt
Inte Israel då som telefonrösterna visar var vad folk ville skulle vinna. Var det för att låten var bra. Eller är det politiskt att i offentligheten hörs Pro-Palestina högst, men runt köksborden i Europa så är det för Israel folk egentligen stårKolla kommentarerna på Insta. De är definitivt där även om Nemo inte får motta samma nivå som Loreen fick förra året. Men det är absolut MÅNGA kommentarer om att Kroatien är den riktiga vinnaren och att juryn borde skrotas!
Din lista visar bara antalet tolvor. Kroatien fick flest poäng från telefonrösterna.Inte Israel då som telefonrösterna visar var vad folk ville skulle vinna. Var det för att låten var bra. Eller är det politiskt att i offentligheten hörs Pro-Palestina högst, men runt köksborden i Europa så är det för Israel folk egentligen står
Jag tror säkert att det finns såna köksbord, men de flesta jag känner vill ha ett stopp för det urskillningslösa våldet och är vare sig för Palestina eller Israel. Och majoriteten av det urskillningslösa våldet har Israel stått för och står för.Inte Israel då som telefonrösterna visar var vad folk ville skulle vinna. Var det för att låten var bra. Eller är det politiskt att i offentligheten hörs Pro-Palestina högst, men runt köksborden i Europa så är det för Israel folk egentligen står
Så många som röstade på en så tråkig låt... märkligt!
Nja, märkligt är det väl inte. Ett flertal svenska politiker, bl a inom M och KD, har uppmuntrat i sociala medier att rösta på Israel för att rösta "mot Vänstern". Jag tror även att buropen på plats gav spontana sympatiröster från tittare som inte är insatta i konflikten.
Jag tycker att det är tråkigt att det blir "politiskt" på den här nivån, men (som vi diskuterade igår) menar att det inte går att frikoppla ESC från omvärlden, att det skulle bli naivt att tro att det skulle varit något annat så som omvärlden ser ut. Men både EBU och Israel skulle kunna hanterat det hela bättre, nu har de istället bidragit till polariseringen vilket är det sista ESC och själva konflikten behöver.
Jag tror t ex att reaktionerna skulle vara helt annorlunda om den israeliska sångerskan hade uttryckt sig mer i ord av fred och kärlek, istället för att distansera sig helt från det som inte går att distansera sig ifrån när man representerar Israel. Det är ju hyfsat enkelt att uttala sig fluffigt och okontroversiellt om alla människors lika värde, att man önskar att det en dag blir fred och människor kan leva sida vid sida. Man behöver inte uttala orden vapenvila och tvåstadslösning, vilket jag tror inte skulle vara möjligt i situationen ens för en Israel som själv verkligen önskar det. Oavsett hur mycket rätt man tycker att Israel har att slå tillbaka, borde det inte vara så svårt att formulera ett fredsbudskap under ESC-veckan.
Det blir en smula ironiskt när en tillställning som säger sig vilja vara opolitisk, snarare spär på en konflikt och polariseringen runt den.
Ja, fransmannen hade en exceptionell röst och i finalen satte han sången riktigt bra. Jag tyckte kanske låten inte riktigt höll helt igenom, men just sånginsatsen gav gåshud.Men jag är glad Frankrike fick en så bra placering! Fantastisk röst och sång!
Ja, fransmannen hade en exceptionell röst och i finalen satte han sången riktigt bra. Jag tyckte kanske låten inte riktigt höll helt igenom, men just sånginsatsen gav gåshud.
Jag tycker att det är rätt nedvärderande att säga att de som gav Israel sympatiröster gjorde det pga att de inte var insatta. Rent krasst är Israel det mest civiliserade landet i Mellanöstern inte minst avseende HBTQ-rättigheter (vilket har stor betydelse i just ESC). Försök vara öppet queer i Palestina och se hur bra det går.
För min del var Israels låt alldeles för tråkig!
Men jag är glad Frankrike fick en så bra placering! Fantastisk röst och sång!