Var ju extremt många länder som fick typ 20 poäng, så det gjorde väl att det fanns några som kunde få några hundra.
Ja det brukar ju vanligtvis vara några långt ner i juryn som suger åt sig typ 100-200 publikröster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var ju extremt många länder som fick typ 20 poäng, så det gjorde väl att det fanns några som kunde få några hundra.
Men buuu. Nu är jag besviken
Besviken. Av länderna i toppen hade jag hoppats på Kroatien eller Frankrike.
Fast de har väl inte större makt än folket? Skillnaden är väl att de är mer överens, skulle folket vara lika överens skulle ju folkets val vinna oavsett juryns röster.Kul att Schweiz vann, men tycker inte om att juryn ska ha så stor makt. Återigen vinner juryns val, inte publikens.
Kul att Schweiz vann, men tycker inte om att juryn ska ha så stor makt. Återigen vinner juryns val, inte publikens.
Säkert en och annan text om att Nemo representerar allt som är fel med dagens postmoderna samhälle som inte värderar maskulinitet!!!Man kan ju undra vad alla högerspöken som röstade på Israel säger om att Eurovision vanns av en icke-binär person?
Det hoppas inte jag. Det var ett så himla tråkigt drev och inte något jag önskar någon av deltagarna.Vad blev Schweiz? Publikens fyra?? Hoppas ESC-fansen ger de lika mycket skit som de gav Sverige förra året när Loreen "bara" vara publikens tvåa...
Jag hörde och såg också! Tänkte tbh att någon borde hjälpt till med att ta den där lagom till framträdandet för det såg liksom ut att vara på gång, vilket jag bara tycker är ännu mer älskvärtTråkigt att glaspokalen gick sönder. Hörde ett kras precis efter att Nemo framfört sin låt och ställde ner den på golvet. När hen gick därifrån så var foten av pokalen kvar på scenkanten. Hoppas hen får en ny pokal!
Norge är sådär. Finns bättre låtar i genren.
Hängde inte med riktigt, stämmer det att Israel fick flest röster av folket?
Det måste väl ändå vara lite oväntat, eller?
Åååååh, stackars Norge!
Nej det stämmer inte, Kroatien fick fler.Hängde inte med riktigt, stämmer det att Israel fick flest röster av folket?
Det måste väl ändå vara lite oväntat, eller?