En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara kastar ut frågan här, eftersom så många här har rutinen att titta på sitt eget kiss...

Hur vanligt är det för er med äggviteämnen i urinet?
Förutom diabetes och UVI, vad mer kan orsaka äggvitan? Skador på njurarna, ansträngning...?

Jag kommer kissa i mugg som fan nu bara för att hålla koll på äggvitan... :yuck:

Sällsynta fall ;) tror du inte att om dom hade kännt efter ordentligt så hade dom nog fattat att det var något lurt på gång i magen?

Troligen. Men poängen var mest att man inte måste märka så mycket.

Jag vet direkt (även den gången jag inte ville ha) men det är inget påtagligt som illamående eller så. Jag känner inget av befruktning utan det är nog när hCG börjar produceras IOM att återföringarna inte ändrar något utan först när det fäst.

En fråga, kan man räkna med att mensen kommer som vanligt den här månaden när jag inte lokaliserat någon ägglossning? Googlat till mig att kvinnan kan hoppa över ägglossning ibland, men detta är ju "nytt" för mig eftersom jag inte provat med stickor innan.

En fråga, kan man räkna med att mensen kommer som vanligt den här månaden när jag inte lokaliserat någon ägglossning? Googlat till mig att kvinnan kan hoppa över ägglossning ibland, men detta är ju "nytt" för mig eftersom jag inte provat med stickor innan.
En anovulatorisk cykel brukar ofta bli ungefär ett par veckor längre. Jag tror nog du haft äl, men att du bara missade med testen.

Trots allt strul för dem och alla problem så blev jag väldigt ledsen ikväll över att jag inte är i närheten av att vara i den världen. Ikväll blev jag verkligen jätteledsen över att inte veta om/när jag har ägglossning och jag är så otroligt trött på min kropp. Jävla skitkropp. Skithormoner. Skit.

Know the feeling. Fy sjutton vad det här är jobbigt ibland. Livet är inte rättvist :down:

Mina blödningar är hyfsat regelbundna trots utebliven ägglossning men en enstaka gång rör nog till det mer.

Märker du nån skillnad i blödning när du inte har haft äl? Typ mycket mindre mens tänker jag?

Nu har jag visserligen inte kunnat bevisa att jag har äl öht, men jag tänker att om äl uteblir och cykeln blir längre så blöder man mer. Om jag då i teorin har äl skulle det förklara varför jag blöder mycket mindre när mina cykler är kortare och jag mår bättre och tvärtom; när cykeln blir längre blöder jag mer och mår verkligen skitilla.

Märker du nån skillnad i blödning när du inte har haft äl? Typ mycket mindre mens tänker jag?

Nej ungefär som vanligt oftast men några gånger har jag ju blött väldigt länge (2-3 veckor). I år har jag ju ätit östrogen vid två blödningar och då stoppar det ganska tidigt och den tredje blödningen var missfall och då blöder jag mer.

En anovulatorisk cykel brukar ofta bli ungefär ett par veckor längre. Jag tror nog du haft äl, men att du bara missade med testen.

Blödning nu på morgonen. Inte sådär lite brunt som mensen börjar starta med de senaste utan rött blod, på dag 21. Alltså lär jag ha haft äl typ dag 7 denna cykel, började med stickorna dag 8 :cautious:.

Just nu känner jag bara :confused::confused::confused:. Jag vill minnas att jag skröt lite några sidor bak om att "såhär brukar det alltid vara för mig", de får jag nog ta tillbaka nu :o

Okej såga mig inte vid fotknölarna nu :o Men är det inte bättre att ha sex 2-3ggr i veckan istället för o hålla på med dessa ägglossningstest? :o
Med tanke på att spermier kan överleva många många timmar inuti en så borde det väl ändå vara väldigt stor chans att man blir befruktad om man har sex regelbundet? :confused:

Okej såga mig inte vid fotknölarna nu :o Men är det inte bättre att ha sex 2-3ggr i veckan istället för o hålla på med dessa ägglossningstest? :o
Med tanke på att spermier kan överleva många många timmar inuti en så borde det väl ändå vara väldigt stor chans att man blir befruktad om man har sex regelbundet? :confused:

För de som inte blir gravida av regelbundet sex känns det såklart som en vettig grej att försöka träffa så exakt som möjligt?

Jo absolut, undrar mer hur mkt större chans det är att bli gravid på det sättet än att ha regelbundet sex.. :) Läst hela denna samt förra tråden på typ 100 sidor o verkar mer som att folk missar sin ägglossning/ börjar för sent med stickorna. Det är ju ingen kritik utan mer undran hur mkt det hjälper i förhållande till o bara ha sex :)
Nu har jag ju precis slutat med p-piller så kanske sitter där själv om några månader med stickorna i högsta hugg :angel:

För de som inte blir gravida av regelbundet sex känns det såklart som en vettig grej att försöka träffa så exakt som möjligt?

Jo absolut, undrar mer hur mkt större chans det är att bli gravid på det sättet än att ha regelbundet sex.. :) Läst hela denna samt förra tråden på typ 100 sidor o verkar mer som att folk missar sin ägglossning/ börjar för sent med stickorna. Det är ju ingen kritik utan mer undran hur mkt det hjälper i förhållande till o bara ha sex :)
Nu har jag ju precis slutat med p-piller så kanske sitter där själv om några månader med stickorna i högsta hugg :angel:
Nu kan jag bara svara för mig själv :) Jag började med stickor för att se att jag verkligen har ägglossning, eftersom regelbundet sex inte hade lett till graviditet efter första månaden som jag helt naivt räknat med. Dessutom är det typiskt om man just de dagarna man är extra fertil "är trött", "har lite ont i huvudet" tex. Jag tänker att det ökar chanserna helt enkelt! Jag och min sambo har inte bara sex vid den tidpunkten i månaden när jag är fertil, men visst förekommer det veckor när man är mindre sugen av olika anledningar och dumt att missa bebischanser!

Tack för ett bra förklarat svar :)

Nu kan jag bara svara för mig själv :) Jag började med stickor för att se att jag verkligen har ägglossning, eftersom regelbundet sex inte hade lett till graviditet efter första månaden som jag helt naivt räknat med. Dessutom är det typiskt om man just de dagarna man är extra fertil "är trött", "har lite ont i huvudet" tex. Jag tänker att det ökar chanserna helt enkelt! Jag och min sambo har inte bara sex vid den tidpunkten i månaden när jag är fertil, men visst förekommer det veckor när man är mindre sugen av olika anledningar och dumt att missa bebischanser!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg