En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli meganervös för allt. Ska ringa om en månad för att få tid för första ivf försöket och då ska även infektionsprover tas. Jag drömmer mardrömmar om att dom ska va positiva eller att mina ägg skulle ha tagit slut eller att sjukhuset skulle tappat bort mina uppgifter o vi sku få vänta två år på tid... Kan inte denna månad bara gå fort nu!!!! vill bara sätta igång. Tror ni man vågar ringa nån vecka innan dom sagt eller blir dom sura för att man inte väntar på sin tur?

Jag börjar bli meganervös för allt. Ska ringa om en månad för att få tid för första ivf försöket och då ska även infektionsprover tas. Jag drömmer mardrömmar om att dom ska va positiva eller att mina ägg skulle ha tagit slut eller att sjukhuset skulle tappat bort mina uppgifter o vi sku få vänta två år på tid... Kan inte denna månad bara gå fort nu!!!! vill bara sätta igång. Tror ni man vågar ringa nån vecka innan dom sagt eller blir dom sura för att man inte väntar på sin tur?

Ring du

Jag röstar på ring!

Stickan säger :) . Gissade fel på en dag men hade ganska rätt. Sen är det ju inte så troligt att det blir nåt av det. Men ändå.

Eller så blir det det, bara för att jävlas. Har anmält mig till årets första tävling och precis idag köpt en ny sadel (dyr men ett oerhört bra pris) . Skulle vara toppen att bli "oridbar" på en gång då!

Stickan säger :) . Gissade fel på en dag men hade ganska rätt. Sen är det ju inte så troligt att det blir nåt av det. Men ändå.

Eller så blir det det, bara för att jävlas. Har anmält mig till årets första tävling och precis idag köpt en ny sadel (dyr men ett oerhört bra pris) . Skulle vara toppen att bli "oridbar" på en gång då!

På en gång?

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 1/2, Pergotime 5/2, blodprov 23/2 - samtal med Prun om provsvar på tisdag 1/3.

Humla - ÄL 26/2 BIM 9/3. PCOS, tagit dubbel dos Letrozol, försökt 10 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntarnu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 4/2, BM 23/2.(enligt app)

lil-sis - VUL 21/3, troligen FET 29/3, tredje återföringen, andra (och sista) frysta. 35år. Inga barn. Två utomkveds, två tidiga missfall.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter

hemlig - ÄL ca 22/3, BIM 5/4. 32 år, ett MA och ett MF, inga barn

Fortfarande inte fattat hur man skriver i trådar utan att svara nån specifik :o
Jag och min sambo har nu bestämt oss för att sluta med p-piller och förhoppningsvis få ett barn nån gång i framtiden, slutade med pillren för 2 veckor sen, ätit dem i 10-12 år så längesen jag hade mens. (cerazette åt jag så hade ingen mens) har nu haft vad jag upplever som mensvärk i en vecka och idag började mina bröstvårtor ömma nåt sjukt!
Så hoppas det är mens på g..
Idag har dock själva värken försvunnit och bara haft ömma bröstvårtor.
Jag har läst hela tråden och beundrar er alla som kämpar och kämpar :love:

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 3/3, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel.

Humla - ÄL 26/2 BIM 9/3. PCOS, tagit dubbel dos Letrozol, försökt 10 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntarnu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 4/2, BM 23/2.(enligt app)

lil-sis - VUL 21/3, troligen FET 29/3, tredje återföringen, andra (och sista) frysta. 35år. Inga barn. Två utomkveds, två tidiga missfall.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter

hemlig - ÄL ca 22/3, BIM 5/4. 32 år, ett MA och ett MF, inga barn

Fortfarande inte fattat hur man skriver i trådar utan att svara nån specifik :o
Jag och min sambo har nu bestämt oss för att sluta med p-piller och förhoppningsvis få ett barn nån gång i framtiden, slutade med pillren för 2 veckor sen, ätit dem i 10-12 år så längesen jag hade mens. (cerazette åt jag så hade ingen mens) har nu haft vad jag upplever som mensvärk i en vecka och idag började mina bröstvårtor ömma nåt sjukt!
Så hoppas det är mens på g..
Idag har dock själva värken försvunnit och bara haft ömma bröstvårtor.
Jag har läst hela tråden och beundrar er alla som kämpar och kämpar :love:
Jag slutade med cerazette efter 8 år, blev gravid på en vecka utan mens emellan! :eek:

Är obotlig optimist så jag äter sushi allt jag orkar nu eftersom det inte blir så mkt resten av året...

Så började jag tänka redan för nån månad sedan.. i samma anda började jag trycka i mig lite extra järn för att motverka brist senare men då pajade magen så sen fick det vara bra med optimistandet :o:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 272
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix