En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är det dags för stickorna igen då. Har inhandlat lite nya efter att ha varit rätt less på det här i några månader. Negativt igår men tippar på ägglossning typ imorgon.

Tog med ett spermatest också, får se om sambon går med på det... någon som har testat såna hemma? Vad sa era män om det och vad tror ni om resultatet?

Jag har köpt ett sådant. Har inte blivit tillfälle att använda det dock, men det ser VÄLDIGT roligt ut, med pipetter och skålar och vätskor :love:.

Sambons reaktion var lite oväntad, han tyckte det skulle bli "kul att se om man funkar".

ÄL-test igår svagt positivt, blir nog helt positivt idag. Och jag har inte den minsta lilla lust att ligga. :cautious:

Jag har köpt ett sådant. Har inte blivit tillfälle att använda det dock, men det ser VÄLDIGT roligt ut, med pipetter och skålar och vätskor :love:.

Sambons reaktion var lite oväntad, han tyckte det skulle bli "kul att se om man funkar".

ÄL-test igår svagt positivt, blir nog helt positivt idag. Och jag har inte den minsta lilla lust att ligga. :cautious:
Jag misstänker att min inte kommer tycka att det är lika spännande. Det kan vara lite känsligt det där. Men fortfarande kan det kanske kännas bättre att göra det hemma istället för att släpa med honom till en sjukvårdsinrättning typ. I första steget iaf. Vi går ju med raska steg mot ett år nu..

Jag misstänker att min inte kommer tycka att det är lika spännande. Det kan vara lite känsligt det där. Men fortfarande kan det kanske kännas bättre att göra det hemma istället för att släpa med honom till en sjukvårdsinrättning typ. I första steget iaf. Vi går ju med raska steg mot ett år nu..
Jag tycker det är konstigt att det antas att mannen ska behöva släpas med nånstans. Är inte han intresserad av att få barn?

Min är inte heller sugen på att gå till sjukvården :(.

PS, när är det ett år för er?

Ringde Kvinnokliniken förra veckan. Här har reglerna ändrats till att man ska ha försökt två år om man är under 35, och ett år när man är över 35.

Min är inte heller sugen på att gå till sjukvården :(.

PS, när är det ett år för er?

Ringde Kvinnokliniken förra veckan. Här har reglerna ändrats till att man ska ha försökt två år om man är under 35, och ett år när man är över 35.
Sista pillermens i april förra året. Så i april tänkte jag ringa vårdcentralen /barnmorskan.

Då är det dags för stickorna igen då. Har inhandlat lite nya efter att ha varit rätt less på det här i några månader. Negativt igår men tippar på ägglossning typ imorgon.

Tog med ett spermatest också, får se om sambon går med på det... någon som har testat såna hemma? Vad sa era män om det och vad tror ni om resultatet?

Det verkar ju väldigt bra om de blivande fäderna gör ett spermatest - varför skulle de inte vilja göra det, om man försöker få barn tillsammans och det inte har funkat?

Jävligt humör och i ryggen. En vecka kvar till mens, hoppas att detta tyder på att den kommer tidigare. Kom igen lilla mensen! Ge mig en blodfri semester :angel:

Det verkar ju väldigt bra om de blivande fäderna gör ett spermatest - varför skulle de inte vilja göra det, om man försöker få barn tillsammans och det inte har funkat?
Jag kan inte svara för @IsisEm, men min sambo är (hittills) av åsikten att han vill att det ska ske på naturlig väg.

Jag tänker att det kan vara lite känsligt, tänk om det visar att han har dåliga simmare, är han 'omanlig' och värdelös då? Han kan vara lite vrång ibland min man och kan behöva tänka igenom sånt här ett tag. Får lägga upp det fint, kanske i samband med att det snart är dags att söka hjälp, och låta han fundera lite. Sen när vi pratar om det igen så råkar jag av en händelse ha ett litet test liggandes här hemma.. eller något..

Jag tänker att det kan vara lite känsligt, tänk om det visar att han har dåliga simmare, är han 'omanlig' och värdelös då? Han kan vara lite vrång ibland min man och kan behöva tänka igenom sånt här ett tag. Får lägga upp det fint, kanske i samband med att det snart är dags att söka hjälp, och låta han fundera lite. Sen när vi pratar om det igen så råkar jag av en händelse ha ett litet test liggandes här hemma.. eller något..
Antar att det är det min gube också känner, men har lite svårt att uttrycka det.

Lika värdelös som en infertil kvinna.

Stigmatiseringen skulle behöva lyftas upp och avfärdas.

Min har ju lämnat flera till sjukvården även om det var ganska meningslöst eftersom han har tre barn och jag har varit gravid men ändå.

Min vän är ofrivilligt barnlös, hon är nu 44. Hon har varit tillsammans med sin kille i över 10 år. Efter de försökt ett tag och det inte gick vägen så ville hon göra en utredning men han vägrade. Han hade i ett tidigare förhållande gjort sin tjej gravid (de valde då att göra abort) och pga det ansåg han att han var UA och "inte problemet". Min vän kollade upp sig men det gick inte längre för han vägrade gå till läkare (han är rädd för läkare också). Jag märker på henne nu när jag är gravid att det är jäkligt jobbigt och jag kan ju bara spekulera i vad som rör sig i hennes huvud. Jag vet inte vad jag hade gjort själv om min man inte gjort undersökningarna. Han gjorde dom, och följde med mig på nästan alla. Vilket var bra för mig :)

Min vän är ofrivilligt barnlös, hon är nu 44. Hon har varit tillsammans med sin kille i över 10 år. Efter de försökt ett tag och det inte gick vägen så ville hon göra en utredning men han vägrade. Han hade i ett tidigare förhållande gjort sin tjej gravid (de valde då att göra abort) och pga det ansåg han att han var UA och "inte problemet". Min vän kollade upp sig men det gick inte längre för han vägrade gå till läkare (han är rädd för läkare också). Jag märker på henne nu när jag är gravid att det är jäkligt jobbigt och jag kan ju bara spekulera i vad som rör sig i hennes huvud. Jag vet inte vad jag hade gjort själv om min man inte gjort undersökningarna. Han gjorde dom, och följde med mig på nästan alla. Vilket var bra för mig :)

Jag hade lämnat. Det finns (för mig) gränser och det där... Vill man inte ha barn får man väl vara ärlig och säga det.

Men, märker inte han att något troligen är fel eftersom det inte blir något barn? Det verkar så himla märkligt att curla en vuxen man, att liksom försiktigt finta honom till att testa? Det är inte min mening att vara spydig, jag förstår att det inte är enkelt för någon i den situationen. Men för mig vore det enklare om jag kunde dela svårigheterna med min make, inte försöka lirka med honom på vägen mot en utredning.

Min man muttrade mest över att behöva "lämna" provet på sjukhustoalett...efter att han insett att han inte skulle bli undersökt av nån hårdhänt och kall läkare. (Svägerskan skrämde upp honom med berättelser om en massa undersökningar som han inte behövde göra.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka