En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man muttrade mest över att behöva "lämna" provet på sjukhustoalett...efter att han insett att han inte skulle bli undersökt av nån hårdhänt och kall läkare. (Svägerskan skrämde upp honom med berättelser om en massa undersökningar som han inte behövde göra.)

Ja alltså det är ju direkt osexigt och inte så hemskt kul. Men HSSG, äggplock, flertalet VUL, injektioner, hormoner, tabletter och vagitorier är FAN INTE ROLIGT HELLER. Ändå gör man det utan att gnälla (okej, jag har kanske gnällt lite, men det är inte direkt så att min man gått omkring och funderat på hur han ska få mig att gå med på allt). Så att tänka att det ska vara jobbigt för en man att runka i en burk? :confused:

Min sambo är rädd att det är hans fel att vi fått missfall. Saken är den att de gånger vi lyckats få mig gravid är när vi haft sex mer än en gång vid ÄL. Att bara ha sex dagen innan ÄL och inte samma dag har inte gett nåt resultat.
Behöver vi genomgå undersökningar och annat för att få barn så kommer han inte tveka att kolla sig själv och att följa med om jag behöver stöd. Han har tom sagt att det vore skönt om han kunde genomgå lite mer än bara spermieprov och blodprov, för rättvisans skull.

Jag nojjar kanske lite i onödan, för jag tycker själv att det är lite jobbigt det här med att inte kunna bli med barn. Vi pratade om det nu över middagen om att det snart gått ett år och hur han känner inför en utredning osv. Testa hemma - helt ok. Runka i en burk i klinisk miljö - lätt obehagligt.

Jag nojjar kanske lite i onödan, för jag tycker själv att det är lite jobbigt det här med att inte kunna bli med barn. Vi pratade om det nu över middagen om att det snart gått ett år och hur han känner inför en utredning osv. Testa hemma - helt ok. Runka i en burk i klinisk miljö - lätt obehagligt.

Man kan ta med sig provet också.

Ja alltså det är ju direkt osexigt och inte så hemskt kul. Men HSSG, äggplock, flertalet VUL, injektioner, hormoner, tabletter och vagitorier är FAN INTE ROLIGT HELLER. Ändå gör man det utan att gnälla (okej, jag har kanske gnällt lite, men det är inte direkt så att min man gått omkring och funderat på hur han ska få mig att gå med på allt). Så att tänka att det ska vara jobbigt för en man att runka i en burk? :confused:

Exakt det jag sa till min man. Sen dess har han inte muttrat så mycket.

Jaha, då var sista dagen med Provera snart över. Dags att invänta endometriosens återtåg (fy sjutton) och lingonveckan (för första gången riktigt efterlängtad.. känns mycket skumt för någon som ligger och spyr och kravlar på golvet av smärtor när det är dags O_o).
Skulle inte förvåna mig om den dröjer just därför, men under alla år hittills har min kropp envisats med att blöda trots i princip alla behandlingar utom nuvarande, så det vore väldigt olikt mig. Sen ska det sprayas och kräkas ännu mer, o så ska jag tappa håret oxå! Heja Suprecur, denna gången är jag förberedd :cool: Nu är det ju iaf för en god sak!

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 1/2, Pergotime 5/2, blodprov 23/2 - samtal med Prun om provsvar på tisdag 1/3.

Humla - ÄL 26/2 BIM 9/3. PCOS, tagit dubbel dos Letrozol, försökt 10 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntarnu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 4/2, BM 23/2.(enligt app)

lil-sis - väntar (...) på mens och efter det FET2/återföring nr 3. Påsken närmar sig... 35år. Inga barn. Två utomkveds, två tidiga missfall.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter

hemlig - ÄL ca 22/3, BIM 5/4. 32 år, ett MA och ett MF, inga barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka