En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade allvarligt på att åka in idag p.g.a. magsmärtor innan jag insåg att det faktiskt bara är ägglossningssmärta. En extrem sådan. Jag har fan aldrig varit med om nåt liknande. Det är ju min första egna cykel på ett halvår, så kanske det påverkar. Det drog ut längre än vanligt, idag är cd16. Aj.

Alltså, detta illamående... Tips på sånt som kan mildra den?

Du har inte magkatarr då? Stressen runt barnlöshet kan ju ge det, kan ju vara värt att testa tex omeprazol. Annars kan man ju testa sea-band (brukar finnas på apotek och hälsokost), ingefära eller postafen (åksjuketabletter). Jobbigt när man inte mår bra. :(

Du har inte magkatarr då? Stressen runt barnlöshet kan ju ge det, kan ju vara värt att testa tex omeprazol. Annars kan man ju testa sea-band (brukar finnas på apotek och hälsokost), ingefära eller postafen (åksjuketabletter). Jobbigt när man inte mår bra. :(

Ett tips till er som brukar må illa, googla på akupressur mot illamående, ger samma effekt som sea-band!

Innan febern och muskelvärken var jag på väg att ringa vc. Det är t ex dags att kolla blodsockret och sköldkörteln.

Nu sa min app att jag ska börja ägglossningsstickor idag! Bäst att lyda, även fast det bara är dag 8 i cykeln. :)

Angående illamående; minns att med 15-åringen var mitt sätt att överleva dagarna att gå runt och sniffa på sköljmedel doft Apple blossom :)

VARFÖR BLIR MINA CYKLER LÄNGRE OCH LÄNGRE?

:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Förr var cykellängden oftast 31 dagar. Enstaka fall under det (som kortast har jag haft 28 dagar men det har vart sällan) och nu i höstas har de fasiken bara blivit längre. 33 dagar har inte vart ovanligt och nu är jag på dag 35, negativt test på kvällen och nu för typ 15 min så blev mina tidigare vita flytningar svagt beiga och nu börjar jag ana mensvärk.

Idag hatar jag min kropp. Inte för att det inte tagit sig utan för att cyklerna blir längre.

VARFÖR BLIR MINA CYKLER LÄNGRE OCH LÄNGRE?

:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Förr var cykellängden oftast 31 dagar. Enstaka fall under det (som kortast har jag haft 28 dagar men det har vart sällan) och nu i höstas har de fasiken bara blivit längre. 33 dagar har inte vart ovanligt och nu är jag på dag 35, negativt test på kvällen och nu för typ 15 min så blev mina tidigare vita flytningar svagt beiga och nu börjar jag ana mensvärk.

Idag hatar jag min kropp. Inte för att det inte tagit sig utan för att cyklerna blir längre.
Nån tidigare i tråden hade ett bra svar ; för att det ska till att djävlas när man försöker!
Nä allvarligt, jag vet inte, men surt! Är lutealfaserna lika långa fortfarande?

Nån tidigare i tråden hade ett bra svar ; för att det ska till att djävlas när man försöker!
Nä allvarligt, jag vet inte, men surt! Är lutealfaserna lika långa fortfarande?

Haha ja visst är det så.
Nix, är på dag 16 nu 17 men räknar med att mensen kommer idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar