En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja allså jag försöker lite halvhjärtat och så, men jag har också accepterat att jag eventuellt förblir barnlös. Shit happens. Det är väl därför jag blir lite provocerad av dessa falska förhoppningar folk kastar på en (av välvilja)

Bryr mig inte så mkt om vad andra säger men det tär ju. Jag hoppas att det inte blir så mycket väntan mellan de fortsatta försöken, för ska det inte fungera vill jag inte hålla på i flera år (till), jag orkar inte det.

Nu har jag läst min journal igen.

Jag har tydligen cystor i vänster bröst. Det förklarar ju smärtan.

Tydligen är det vanligast åren runt klimakteriet.

Med andra ord har jag helt rätt när jag emellanåt känner mig gammal. :grin:

Nu har jag läst min journal igen.

Jag har tydligen cystor i vänster bröst. Det förklarar ju smärtan.

Tydligen är det vanligast åren runt klimakteriet.

Med andra ord har jag helt rätt när jag emellanåt känner mig gammal. :grin:
Äsch. Det är säkert hormoner. Jag fick cystor i brösten efter att ha ätit p-piller nåt år.

Det är väl därför jag blir lite provocerad av dessa falska förhoppningar folk kastar på en (av välvilja)

Jag med. Speciellt de råd som kommer från folk som fortsätter envist på samma spår, trots att jag förklarat att jag varken har normala cyklar eller så mycket till ägglossning. Och folk som inte vill acceptera att mina blödningar faktiskt inte beskrivs av mig med på något sätt överdrivna ord. Helt plötsligt har jag inte rätt att känna min egen kropp eller veta det jag vet.
Och alla tror hela tiden att jag är gravid, och säger det till mig. Visst, med mina symtom så kan det ju verka som det, men när jag liksom VET att jag inte är det så har andra mer koll än jag.
Och de pratar med mig om det utan att bjudit in dem till det. Och svärmor är konstant övertygad om att jag är gravid den här gången. För hon har "den magkänslan" och den är alltid mycket övertygande.

Det är så stor skillnad här och med de få.vänner som faktiskt förstår vad man går igenom, eftersom de själva varit där eller helt enkelt lyssnar och tror på en. De litar liksom på att man känner sin kropp. Då är det så mycket enklare.

Alltså, detta illamående... Tips på sånt som kan mildra den?
Ring läkarn och be dem skriva ut nått (och låt dem inte vifta bort dig med att de finns åksjukepiller på Apoteket) de finns flera olika aternativ tyvärr har jag inte koll på vilka som är ok när man vill bli gravid men dom finns!

Är du inte helt desperat så far på Apoteket och handla åksjukepiller men de brukar också sälja armband mot åksjuka många gravida använder dem. Väldigt individuellt hur de funkar men funkar dem är det kanske bästa alternativet

Måste bara spy ur mig lite igen. Igår var det igen en som frågade om vi inte hade några barn på gång. De t vat jobbigt att vifta bort det med att vi inte har tid med sånt. Och när de t bemöts med "jojo det är klart ni måste ha barn" vill jag bara kräkas. Förbannade gubbe. Bara för att hans perfekta ingenjör till son har två lika perfekta lintottar och gubbens dotter, den ständiga singeln, nu som 37åring väntar sitt första barn. Har aldrig tyckt om den mannen och nu sjönk han ä nu lägre.

Kliniken ringde en dag och jag berättade att vi vll försöka med eskimån så snart som möjligt. Den vänliga kvinnan sa att hon skulle lägga en beställning på det och återkomma för planering av betandlingen. Det lät som att drt skulle kunna ta flera veckor. Hoppas det nte det. Uag hoppas på FET1i februari. Vi har en rolig grej inplanerad i november cså vi hoppas att det just bara därför kan ta sig i februari. Även om jag ser fram emot det i november byter jag gärna det mot en bebis.

Måste bara spy ur mig lite igen. Igår var det igen en som frågade om vi inte hade några barn på gång. De t vat jobbigt att vifta bort det med att vi inte har tid med sånt. Och när de t bemöts med "jojo det är klart ni måste ha barn" vill jag bara kräkas. Förbannade gubbe. Bara för att hans perfekta ingenjör till son har två lika perfekta lintottar och gubbens dotter, den ständiga singeln, nu som 37åring väntar sitt första barn. Har aldrig tyckt om den mannen och nu sjönk han ä nu lägre.

Kliniken ringde en dag och jag berättade att vi vll försöka med eskimån så snart som möjligt. Den vänliga kvinnan sa att hon skulle lägga en beställning på det och återkomma för planering av betandlingen. Det lät som att drt skulle kunna ta flera veckor. Hoppas det nte det. Uag hoppas på FET1i februari. Vi har en rolig grej inplanerad i november cså vi hoppas att det just bara därför kan ta sig i februari. Även om jag ser fram emot det i november byter jag gärna det mot en bebis.

Man får slå människor på käften som frågar sådana saker... Mentalt iaf ;) Än är inte sista idioten född som inte kan tänka längre än till näsan!

Dag 34 i cykeln, dag 16-17 efter äl. Ingen mens och svagt utslag på älstickan. Får se om det kommer nån mens.

(vet inte hur stickorna ser ut vid mens o vanliga fall men däremot hur de ser ut innan äl och då är det inget utslag alls)

Lite spännande är det minsann även fast att jag är övertygad om att mensen kommer imorgon...

Dag 34 i cykeln, dag 16-17 efter äl. Ingen mens och svagt utslag på älstickan. Får se om det kommer nån mens.

(vet inte hur stickorna ser ut vid mens o vanliga fall men däremot hur de ser ut innan äl och då är det inget utslag alls)

Lite spännande är det minsann även fast att jag är övertygad om att mensen kommer imorgon...
Spännande!! :) Hur långa cykler brukar du ha?

Spännande. Mina ÄL-stickor ger bara utslag vid ÄL och graviditet, inte innan mens ;)
Hoppas det är samma för dig :)

Mår skitilla.

Har uppenbarligen svårare för östrogen än alla andra hormoner.

Eller så är det för att jag var vaken 03-04 och nu sovit 5h :crazy: (Buketräff).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar