En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var de jag läst någonstans. Att man kan missa det om man testar fel tid på dygnet

Tror jag håller på lossa ägg för hela kvarteret plötsligt hugger de till i vänster äggstock, efter någon timme i höger och nu i vänster igen.
Tvillingar på g kanske :)

Graviditetstest är säkrast att ta på morgonen, i alla fall tidigt i graviditeten. ÄL-test däremot är bättre på eftermiddagen/kvällen. I alla fall som jag lärt mig.

@malumbub Jag kan berätta om mina erfarenheter av pergotime. Började med enkeldos efter att inte haft mens alls efter att ha slutat med piller ett drygt halvår tidigare. Vid enkeldos gjordes inget vul men blodprov runt dag 20. Det syntes inga spår av äl så jag fortsatte med tre eller fyra dubbeldoser pergo. Då gjorde Gun vul och i varje cykel fanns en enda fin mogen blåsa och varje gång var Gun säker på att den skulle släppa. De två sista cyklerna tog jag äl-spruta. Jag fortsatte också göra blodprov varje cykel och det visade ingenting. Trots att allt på papperet sett bra ut blev det ändå ingen äl. Jag har fortfarande inte haft äl eller spontan mens på snart två år sedan jag slutade med ppiller. Min kropp är trög att svara på sån här behandling. Det märktes okså i första ivf-stimuleringen där jag behövde en veckas extra stimulering (17 dagar istället för planerade 10) . Vad jag vill säga är att pergo inte fungerar alls på en del. Till skillnad från dig som verkar ha alla symptom man kan ha, har jag inte haft några symptom alls under tiden. Bortsett från att maken säger att jag varit trevligare än normalt sedan jag slutade med p-piller :p

Tack för att du berättar!

Jag vet liksom inte om jag kan få fler symtom...men samtidigt så har kroppen vant sig lite nu, så jag förbereder mig på att må riktigt jävla illa med Pergo.

Ingen positiv sticka än, men snigel är jag och mensvärken är tillbaka ordentligt. 3 dagar utan värk var allt jag fick. Illamåendet har ökat lite igen.

Men hey! Jag har inte ont i armhålorna i a f!:banana:

Var de jag läst någonstans. Att man kan missa det om man testar fel tid på dygnet

Tror jag håller på lossa ägg för hela kvarteret plötsligt hugger de till i vänster äggstock, efter någon timme i höger och nu i vänster igen.
För vissa är det så noga att de får positivt bara några timmar, medan andra (jag) får solklart positivt 1,5-2 dagar. Nu har jag ont, så jag har antagligen positivt test nu. Orkar inte testa.

Nu kommer ett kanske rörigt inlägg, vilket beror på att jag har trettiofem tankar som snurrar i skallen samtidigt. Som några av er vet har jag gästat tråden frekvent för några år sedan, men efter ett missfall i v. 12 som kom efter 1,5 års försök att bli gravida tog den relationen jag då hade slut. Sedan träffade jag en ny man som jag nu lever med, och vi har pratat mycket om att vi båda vill ha barn någon gång framöver. Tanken var att sluta med preventivmedel nu i vår, men eftersom min kropp blev helt bananas av p-staven åkte den ut redan i november. Då började vi skydda oss med kondom, och allt var lugnt.

Jag, som gått igenom en lång tid av barnförsök, äl-tester osv. tyckte att jag hade stenkoll på när jag har äl, mens och när det är säkrare perioder för sex. Någonstans runt jul hade vi således sex, och jag var helt övertygad om att ägglossningen var över för mer än en vecka sedan, och tyckte att vi definitivt kunde skippa kondomen. Sagt och gjort.

Men, nu sitter jag här på cykeldag 35 och undrar om jag tabbat mig fullständigt. Jag hade trott att mensen skulle kommit för 5-6 dagar sedan, men här händer ingenting... ju senare mensen blir, desto mer inser jag att jag måste tagit fel på tiden för ägglossning. Ingen av oss minns exakt när vi hade det oskyddade sexet (det var nog två-tre tillfällen några dagar efter varandra), men det måste varit för ca 2 veckor sedan. Jag har ju som sagt inte haft direkt lätt att bli gravid innan, så det känns helt osannolikt att något skulle hänt.

Kroppen beter sig ungefär som innan mens- stora ömma bröst och ovanligt svullen mage. Dock inga finnar i ansiktet, vilket jag alltid brukar få ett par dagar innan. För en-två veckor sedan upplevde jag också en lätt rodnad/irritation i underlivet som jag aldrig haft förr, men tänkte inte mer på det. Den har hängt kvar lite grann, men är bättre nu.

Igår tog jag ett äl-test (det hade jag ett gammalt hemma), men det visade absolut ingenting.

Vad sjutton ska man tro? Har jag tabbat mig fullständigt med tiden, eller är jag bara skengravid?

Nu kommer ett kanske rörigt inlägg, vilket beror på att jag har trettiofem tankar som snurrar i skallen samtidigt. Som några av er vet har jag gästat tråden frekvent för några år sedan, men efter ett missfall i v. 12 som kom efter 1,5 års försök att bli gravida tog den relationen jag då hade slut. Sedan träffade jag en ny man som jag nu lever med, och vi har pratat mycket om att vi båda vill ha barn någon gång framöver. Tanken var att sluta med preventivmedel nu i vår, men eftersom min kropp blev helt bananas av p-staven åkte den ut redan i november. Då började vi skydda oss med kondom, och allt var lugnt.

Jag, som gått igenom en lång tid av barnförsök, äl-tester osv. tyckte att jag hade stenkoll på när jag har äl, mens och när det är säkrare perioder för sex. Någonstans runt jul hade vi således sex, och jag var helt övertygad om att ägglossningen var över för mer än en vecka sedan, och tyckte att vi definitivt kunde skippa kondomen. Sagt och gjort.

Men, nu sitter jag här på cykeldag 35 och undrar om jag tabbat mig fullständigt. Jag hade trott att mensen skulle kommit för 5-6 dagar sedan, men här händer ingenting... ju senare mensen blir, desto mer inser jag att jag måste tagit fel på tiden för ägglossning. Ingen av oss minns exakt när vi hade det oskyddade sexet (det var nog två-tre tillfällen några dagar efter varandra), men det måste varit för ca 2 veckor sedan. Jag har ju som sagt inte haft direkt lätt att bli gravid innan, så det känns helt osannolikt att något skulle hänt.

Kroppen beter sig ungefär som innan mens- stora ömma bröst och ovanligt svullen mage. Dock inga finnar i ansiktet, vilket jag alltid brukar få ett par dagar innan. För en-två veckor sedan upplevde jag också en lätt rodnad/irritation i underlivet som jag aldrig haft förr, men tänkte inte mer på det. Den har hängt kvar lite grann, men är bättre nu.

Igår tog jag ett äl-test (det hade jag ett gammalt hemma), men det visade absolut ingenting.

Vad sjutton ska man tro? Har jag tabbat mig fullständigt med tiden, eller är jag bara skengravid?
Om du skulle haft din mens för 5-6 dagar sedan så borde ägglossningstickan vara tokpositiv om du är gravid.

Om din ägglossning var senare än vad du tror, dvs för ca 10-14 dagar sedan så kan det vara för tidigt att få ett positivt test. Även om ägglossningstickor oftast visar tidigare än vanliga gravtester. Jag personligen hade gissat på ett tydligt teststreck (dock kanske ej positivt) på älstickan om äl var 10-14 dagar sedan och du nu är gravid.

Vänta i några dagar till och testa igen med grav test.

Om du skulle haft din mens för 5-6 dagar sedan så borde ägglossningstickan vara tokpositiv om du är gravid.

Om din ägglossning var senare än vad du tror, dvs för ca 10-14 dagar sedan så kan det vara för tidigt att få ett positivt test. Även om ägglossningstickor oftast visar tidigare än vanliga gravtester. Jag personligen hade gissat på ett tydligt teststreck (dock kanske ej positivt) på älstickan om äl var 10-14 dagar sedan och du nu är gravid.

Vänta i några dagar till och testa igen med grav test.

Jag har tidigare haft cykler på mellan 28 och 38 dagar, så det är lite svårt att veta när mensen är beräknad. Min tanke är att vänta till dag 38, och då göra ett gravtest om inte mensen kommit då. Dock har jag ju om mensen nu kommer verkligen tagit fel på tiden och borde skyddat mig runt jul, men alltid lär man sig något... visste inte heller att äl-testen ofta visar tidigare än gravtester, det låter ju som att jag trots allt kan vara skengravid då.

Vid min förra graviditet testade jag först negativt runt dag 30 tror jag det var, men senare positivt ett par dagar senare. Att man ska behöva så mycket tålamod!

Jag har tidigare haft cykler på mellan 28 och 38 dagar, så det är lite svårt att veta när mensen är beräknad. Min tanke är att vänta till dag 38, och då göra ett gravtest om inte mensen kommit då. Dock har jag ju om mensen nu kommer verkligen tagit fel på tiden och borde skyddat mig runt jul, men alltid lär man sig något... visste inte heller att äl-testen ofta visar tidigare än gravtester, det låter ju som att jag trots allt kan vara skengravid då.

Vid min förra graviditet testade jag först negativt runt dag 30 tror jag det var, men senare positivt ett par dagar senare. Att man ska behöva så mycket tålamod!
Ja om din cykel har varierat så pass mycket så är det inte helt lätt att hålla koll på äl.

Jupp ältesterna reagerar både på LH och Hcg så man kan smygtesta tidigt. Ökar strecket i intensitet för varje dag så är chansen stor att du är gravid.

Eller om man har positivt ältest 5 dar i rad.

Men helt säker kan man inte vara förrän efter ett gravtest.

Man kan se det som ett litet förhandsbesked kanske :D

Men annars tycker jag att du gör helt rätt. Vänta tills cykeldag 38 och testa då. Vill du vara helt säker så vänta några dagar till.

Om du inte vill bli gravid nu så skulle jag dock rekommendera skydd tills du fått din mens :)
(Verkar som om din äl känner för att hitta på egna saker denna cykel).

Ja om din cykel har varierat så pass mycket så är det inte helt lätt att hålla koll på äl.

Jupp ältesterna reagerar både på LH och Hcg så man kan smygtesta tidigt. Ökar strecket i intensitet för varje dag så är chansen stor att du är gravid.

Eller om man har positivt ältest 5 dar i rad.

Men helt säker kan man inte vara förrän efter ett gravtest.

Man kan se det som ett litet förhandsbesked kanske :D

Men annars tycker jag att du gör helt rätt. Vänta tills cykeldag 38 och testa då. Vill du vara helt säker så vänta några dagar till.

Om du inte vill bli gravid nu så skulle jag dock rekommendera skydd tills du fått din mens :)
(Verkar som om din äl känner för att hitta på egna saker denna cykel).
Är det bättre att testa med äl-test på morgonen eller kvällen, skulle du säga?

Tidigare idag hade jag rejält ont, knappt så det hjälpte med smärtstillande (panodil och naproxen) och vetekudde.
Nu har jag inte haft ont på flera timmar, alls och det känns som mängden koagel och blod minskat (dock en del slem). Kan det vara så enkelt att allt är ute nu?

Väntar nån vecka med grav.test för att kolla om halten minskar. Förra gången tog det typ 4 veckor innan det var negativt.

Men hey! Jag har inte ont i armhålorna i a f!:banana:

Men S E R I Ö S T!!! :rage: Hur kan det vara möjligt att jag nu har ont i vänster armhåla?!?!?
Det här är helt sjukt. :yuck: :banghead: :turd: :mad:

*testar*
Men hey! Jag är ju i a f inte helt smärtfri, pigg och glad, utan att må illa och med ägg som lossar! :banana:

Jag tänker att din kropp kan vara ganska strulig efter att ha reagerat så starkt på staven, och att äl kan ha sket i princip när som helst. Så vänta är det enda du kan göra.

*testar*
Men hey! Jag är ju i a f inte helt smärtfri, pigg och glad, utan att må illa och med ägg som lossar! :banana:

Funkade visst inte. Snarare blev illamående ännu värre. Trodde inte det kunde bli det utan att spy.

Men maken har i a f fått en tid på lab, oväntat fort (!). Så nu får han hålla sig till på tisdag. Egentligen urusel tajming, med tanke på att det börjar bli läge för ägglossning för mig, men när vi väl fått en tid så vill man inte missa den, kände jag. :crazy:

Vi är på tredje året nu, så sannolikheten för att vi ska lyckas är nog så gott som noll.

Vill bara hoppa in i tråden och säga att jag inte blev gravid förrän efter fyra års mer eller mindre aktiva försök.
Allt gick bra och vi fick en son som nu är tre år och nu jag är gravid igen i vecka 28.

Har haft ett par missfall mellan graviditeterna också. Så på ca åtta år har vi fått till ett barn, och ett som kommer i april om det går som det ska.

Så även om det känns hopplöst så kan det faktiskt gå vägen till slut. Ska tillägga att alla graviditeterna kommit till utan hjälp.

Hoppas verkligen att alla i tråden får sina efterlängtade bebisar till slut!

Vill bara hoppa in i tråden och säga att jag inte blev gravid förrän efter fyra års mer eller mindre aktiva försök.
Allt gick bra och vi fick en son som nu är tre år och nu jag är gravid igen i vecka 28.

Har haft ett par missfall mellan graviditeterna också. Så på ca åtta år har vi fått till ett barn, och ett som kommer i april om det går som det ska.

Så även om det känns hopplöst så kan det faktiskt gå vägen till slut. Ska tillägga att alla graviditeterna kommit till utan hjälp.

Hoppas verkligen att alla i tråden får sina efterlängtade bebisar till slut!
Vad härligt att läsa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30