En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Monkie - ÄL ?24/12, BIM 7/1, 34 år, två barn .
viadukt - ÄL ca 14/1, BIM 26/1 försök nr 3, 28 år, inga barn.

em-pirre - planerar IVF2

lil-sis - VUL 13/1 inför fet1.
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn

Halali - Första möte IVF-kliniken 1/2. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCOS, Primolut Nor start 11/12- sen Letrozol, försökt 8 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Börjar långa protokollet 30/12. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för attkomma till en första kontakt :(

Idag har jag ÄNTLIGEN fått prata med den barnmorska som ska leda vår utredning nu i startskedet.
En jätte trevlig pratglad kvinna som gick igenom allt i telefon trots att hon även skulle sända allt i skriftlig form också.
Hon var noga med att fråga om vi själva hade några tankar kring vår barnlöshet och pratade om vad vanligt det är att kvinnor anklagar sig själva för sin barnlöshet. Deras siffror sa dock att det i 1/3 av fallen var det kvinnan 1/3 var mannen och 1/3 var sådana fall som man aldrig riktigt vet vad som inte funkat exempelvis att man heltenkelt inte ha varit "kompatibel" men sedan fått barn på varsitt håll.

Hur som en trevlig kvinna så nu ligger bollen hos oss en kort stund, mest tidskrävande är det förbaskade spermaprovet som måste lämnas på förmiddagen och inom en timme efter utlösning - vi måste lämna det på sjukhuset vilket gör att vi måste fara över 10mil, ta ledig från jobbet och fixa det på sjukhusets toalett. Sambon svalde lite extra när han fick informationen men har ännu inte klagat.:angel:

em-pirre - planerar IVF2

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn

Halali - Första möte IVF-kliniken 1/2. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCOS, Primolut Nor start 11/12- sen Letrozol, försökt 8 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Börjar långa protokollet 30/12. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för attkomma till en första kontakt :(

hemlig - väntar på att blödningen ska sluta och ÄL komma igång efter MF. Ett tidigare MA, 32 år, inga barn

*varning för depp och gnäll och klagan*

Ni gör det bra ni som kämpat i flera år med att bli gravida!!:love:
jag har en riktig deppdag och det känns som att vi kommer förbli barnlösa... och vi har inte ens påbörjat utredningen. Vi har inte ens fått svar på remissen till fertilitetskliniken......
Jag vågar inte ens ringa och höra om remissen kommit fram... för jag är så himla rädd att utredningen kommer visa att vi inte kommer kunna få barn...
Och jag vet precis vad det här humöret betyder... ägglossning... knäppa kropp..Hur fasen ska man finns lust när livet bara känna pest :crazy:

Simmar i ägglissningsflytningar och både starkare streck (igår) på test och höjd Temp idag (dock 10 min efter att jag vakna)

Dock har vi mysiga 15 grader inne och -23 på utsidan. Vill behålla kläderna på

Simmar i ägglissningsflytningar och både starkare streck (igår) på test och höjd Temp idag (dock 10 min efter att jag vakna)

Dock har vi mysiga 15 grader inne och -23 på utsidan. Vill behålla kläderna på
Vi har -27 ute och +16,5 inne! Me annars är väl jag i samma del av cykeln med äl-flytning. Orkar inte ens testa, men antar att jag har äl om typ 3 dagar.

Våt termometer frös sönder i natt om vi ska prata om att vara värst :angel:
Men som tur är har jag morgonpigg sambo som klev upp och eldade halv 6 imorse så nu är det behagligt inne:banana:

@malumbub Jag kan berätta om mina erfarenheter av pergotime. Började med enkeldos efter att inte haft mens alls efter att ha slutat med piller ett drygt halvår tidigare. Vid enkeldos gjordes inget vul men blodprov runt dag 20. Det syntes inga spår av äl så jag fortsatte med tre eller fyra dubbeldoser pergo. Då gjorde Gun vul och i varje cykel fanns en enda fin mogen blåsa och varje gång var Gun säker på att den skulle släppa. De två sista cyklerna tog jag äl-spruta. Jag fortsatte också göra blodprov varje cykel och det visade ingenting. Trots att allt på papperet sett bra ut blev det ändå ingen äl. Jag har fortfarande inte haft äl eller spontan mens på snart två år sedan jag slutade med ppiller. Min kropp är trög att svara på sån här behandling. Det märktes okså i första ivf-stimuleringen där jag behövde en veckas extra stimulering (17 dagar istället för planerade 10) . Vad jag vill säga är att pergo inte fungerar alls på en del. Till skillnad från dig som verkar ha alla symptom man kan ha, har jag inte haft några symptom alls under tiden. Bortsett från att maken säger att jag varit trevligare än normalt sedan jag slutade med p-piller :p

Vi väntar på att kliniken ska öppna igen efter juluppehållet så vi kan planera FET1. Av någon anlednng är jag numera säker på att embryot inte kommer klara upptiningen, det är en mycket stark känsla utan anledning. Så jag räknar med att vi förbereder FET och väl där kommer det inte bli något utan vi får börja om med ny stimulering istället. Ingenting har gått vår väg det sista, så varför skulle vi ha lite tur helt plötsligt!? Räknar med nästa äp i april. Det hade gått så mycket lättare om jag hade en egen cykel att jobba med. Men nu går två veckor till primolut för att framkalla mens innan själva behandlingen kan börja.

em-pirre - planerar IVF2

Cynthia - Väntar på FET1, troligen februari. 31 år, inga barn

hemlig - väntar på att blödningen ska sluta och ÄL komma igång efter MF. Ett tidigare MA, 32 år, inga barn

Senast ändrad:
Hur länge har man positivt utslag på ägglossningstest. Jobbat lite tokigt så i går testa jag först kl 21, fullt utslag och idag blev de kl 15 med samma resultat...

Tills ägget lossat ;)

Oftast har jag haft positivt ÄL-test bara en dag, men ibland två.

Var de jag läst någonstans. Att man kan missa det om man testar fel tid på dygnet

Tror jag håller på lossa ägg för hela kvarteret plötsligt hugger de till i vänster äggstock, efter någon timme i höger och nu i vänster igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar