Nä. Jag är jätteförvirrad.Är du helt säker att det är ägglossning?
Tjockt slem, supersugen och svullen om magen. Cykeldag 9, så rent statistiskt alldeles för tidigt.
ÄL-stickorna reagerar knappt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä. Jag är jätteförvirrad.Är du helt säker att det är ägglossning?
Uppladdning kanske?Nä. Jag är jätteförvirrad.
Tjockt slem, supersugen och svullen om magen. Cykeldag 9, så rent statistiskt alldeles för tidigt.
ÄL-stickorna reagerar knappt.
Det vore ju rent ärligt jävligt najs.Uppladdning kanske?
Håller tummarnaDet vore ju rent ärligt jävligt najs.
Jag skulle ju ha mens den 3/1, testade och slutade smörja på morgonen 3/1. Lite rött på pappret sent kvällen och nu har det kommit igång riktigt ordentligt! . Tänkte använda mig av stickor och börja igen vid äl. Har inte märkt någon skillnad som jag sätter i samband med krämen.@Monkie hur går det för dig? Hur länge smörjde du med progesterall och märkte du av någonting? Har din mens kommit igång eller har du rent av plussat? Här händer det fortfarande inte mycket.
Jag tycker ni är så coola och lugna här inne, jag känner en massa motstridiga känslor hela tiden, detta har verkligen ställt till det i min skalle. (Det följande gäller MIG och ingen annan så ingen tar illa upp.)
Massa tankar. Borde jag verkligen skaffa barn, jag som inte är frisk? Tänk om jag blir sämre och inte orkar ta hand om barnet, tänk om jag blir världens tråkigaste mamma som bara ligger på soffan och inte orkar ha kalas? Tänk om jag dör av ivf-komplikationer, har en vän som var riktigt illa ute och det skrämmer mig. Är jag villig att dö för att försöka? Jag är verkligen inte så säker på det, jag vill nog hellre leva barnlös än die trying. Tänk om endometriosen blir urjävlig efter behandlingarna så jag blir helt förstörd och måste sjukskrivas igen? Tänk om jag får jättesent missfall (högrisk pga mina sjukdomar), överlever jag det emotionellt? Sen går jag runt o känner mig ömsom som en stark kvinna som nog kan ha ett liv utan barn, ömsom som att jag nog kan bli världens sämsta mamma jag som är så trött, ömsom som ett vrak utan värde som har en stor hög med diagnoser och inte ens kan bli gravid..
Sorry för utbrott men det är så mycket känslor och tvivel på mig själv och allt runt om, och det finns verkligen ingen runt om som förstår. Försöker jag ta det med nån vän (alla mina närstående har flera barn) får man bara höra "det blir bra ska du se" eller lite hurtigt "barn är ändå överskattat tänk vad du kan resa" osv. Det hjälper inte.. Hur får ni er styrka? Tvivlar ni aldrig på hela cirkusen, om det är rätt för er, är ni aldrig rädda?
Tog ju test tre dagar i rad som var neg för några dagar sedan. Kanske ska testa imorgon igen då. Tror bara det är min kropp som håller på med någon form av uppror...Jag skulle ju ha mens den 3/1, testade och slutade smörja på morgonen 3/1. Lite rött på pappret sent kvällen och nu har det kommit igång riktigt ordentligt! . Tänkte använda mig av stickor och börja igen vid äl. Har inte märkt någon skillnad som jag sätter i samband med krämen.
Har du tagit något mer test?
Typiskt att det ska jäklas!Tog ju test tre dagar i rad som var neg för några dagar sedan. Kanske ska testa imorgon igen då. Tror bara det är min kropp som håller på med någon form av uppror...
Håller med om att man uppfostrats i tron om att man blir gravid så fort man inte använder skydd. Känner mig nästen lite lurad
Vi har ju uppenbarligen problem. Vad är vårt nästa steg? Har läst runt lite och verkar som att man skickar en egenremiss till (eller går man via vc?) till gynekologen som sedan gör en bedömning och skickar en kallelse. Eller?
Finns det inget "mellanting" att göra isf att dra igång en stor utredning på en gång? Kan man vända sig privat till någon?
Jag tycker ni är så coola och lugna här inne, jag känner en massa motstridiga känslor hela tiden, detta har verkligen ställt till det i min skalle. (Det följande gäller MIG och ingen annan så ingen tar illa upp.)
Massa tankar. Borde jag verkligen skaffa barn, jag som inte är frisk? Tänk om jag blir sämre och inte orkar ta hand om barnet, tänk om jag blir världens tråkigaste mamma som bara ligger på soffan och inte orkar ha kalas? Tänk om jag dör av ivf-komplikationer, har en vän som var riktigt illa ute och det skrämmer mig. Är jag villig att dö för att försöka? Jag är verkligen inte så säker på det, jag vill nog hellre leva barnlös än die trying. Tänk om endometriosen blir urjävlig efter behandlingarna så jag blir helt förstörd och måste sjukskrivas igen? Tänk om jag får jättesent missfall (högrisk pga mina sjukdomar), överlever jag det emotionellt? Sen går jag runt o känner mig ömsom som en stark kvinna som nog kan ha ett liv utan barn, ömsom som att jag nog kan bli världens sämsta mamma jag som är så trött, ömsom som ett vrak utan värde som har en stor hög med diagnoser och inte ens kan bli gravid..
Sorry för utbrott men det är så mycket känslor och tvivel på mig själv och allt runt om, och det finns verkligen ingen runt om som förstår. Försöker jag ta det med nån vän (alla mina närstående har flera barn) får man bara höra "det blir bra ska du se" eller lite hurtigt "barn är ändå överskattat tänk vad du kan resa" osv. Det hjälper inte.. Hur får ni er styrka? Tvivlar ni aldrig på hela cirkusen, om det är rätt för er, är ni aldrig rädda?
GrattisHar inte riktigt fattat, men har plussat på 3 olika test nu på bim -5 och -4. Kanske vågar man tro på att det stämmer. Trodde inte jag skulle plussa innan bim.