En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill bara hoppa in i tråden och säga att jag inte blev gravid förrän efter fyra års mer eller mindre aktiva försök.
Allt gick bra och vi fick en son som nu är tre år och nu jag är gravid igen i vecka 28.

Har haft ett par missfall mellan graviditeterna också. Så på ca åtta år har vi fått till ett barn, och ett som kommer i april om det går som det ska.

Så även om det känns hopplöst så kan det faktiskt gå vägen till slut. Ska tillägga att alla graviditeterna kommit till utan hjälp.

Hoppas verkligen att alla i tråden får sina efterlängtade bebisar till slut!
Men hade ni inga fel på er? Har man kollat spermaprov och har du fått bekräftat regelbunden äl och normala blodprov?

Men hade ni inga fel på er? Har man kollat spermaprov och har du fått bekräftat regelbunden äl och normala blodprov?

Vi gjorde en utredning och det hittades inga fel. Möjligen hade min man lite få simmare men inte så att det blev någon direkt anmärkning.
Vi var i startgroparna för IVF, vi var godkända att börja och hade gått på ett första möte men jag kände att jag inte orkade dra igång det projektet.
Hade provat pergotime innan och mått skitdåligt och orkade inte med en hormoncirkus till.

Hm, nä, blödningen är inte över (däremot klumparna tror jag) och inte smärtan heller.
Till råga på allt fick jag en kallelse på posten till spec.mödravården som jag ju måste avboka. Känns sådär :meh:

Vi gjorde en utredning och det hittades inga fel. Möjligen hade min man lite få simmare men inte så att det blev någon direkt anmärkning.
Vi var i startgroparna för IVF, vi var godkända att börja och hade gått på ett första möte men jag kände att jag inte orkade dra igång det projektet.
Hade provat pergotime innan och mått skitdåligt och orkade inte med en hormoncirkus till.
Varför pergotime? Jag fick ju också, mest bara för att.

Jag var på ultraljud idag, dag 15 på min första cykel med Letrozol. Inga folliklar som hade växt till. Ska tillbaka om en vecka igen men sannolikt fungerar det inte. Min gynekolog lät tveksam till att hon trodde det skulle fungera även om man ökar dosen och var mer inne på FSH-sprutor nästa försök. Och att vi ska göra mer utredning parallellt med det.
Vi gjorde ingen ordentlig utredning innan jag fick börja med Letrozol då det var så tydligt att det rör sig om PCOS och vi hade försökt relativt kort tid. Vilket var helt okej för mig, det finns väl egentligen ingen anledning att tro att något mer är fel. Men ska jag börja med behandling med mer risk för biverkningar, och det där krävs fler besök (jag har svårt att komma ifrån jobbet) så vill jag gärna veta att det inte finns orsaker till att det inte skulle fungera bara man får till ägglossningen.

Får diskutera vidare nästa vecka. Jag deppade ihop lite efter besöket, ville bara gråta på tunnelbanan på väg till jobbet efteråt, men har lugnat mig lite nu.

Jag tänker att din kropp kan vara ganska strulig efter att ha reagerat så starkt på staven, och att äl kan ha sket i princip när som helst. Så vänta är det enda du kan göra.
Min kropp har alltid varit lite strulig med oregelbunden mens, dock kommer den alltid och jag ha haft äl i princip varje månad. Idag kom mensen på dag 36, så den höll på sig... försöker se det positivt och tänker att det hade varit urdålig timing med tanke på jobb. Snart så!

Hepp, nu börjar vi bli många att hålla reda på! : )

För min del är mensen slut, ska vänta till cykeldag 9 vilket är om fyra dagar, då jag ska börja med äl-stickor igen. Förra äl var det tydligaste symptomet smärta och ilska. :angel: Charmigare har man ju varit!
@em-pirre, tack för apptipset, använder nu tre och gillar "din" bäst!

Varför pergotime? Jag fick ju också, mest bara för att.

Jag tror att jag också fick bara för att. Det verkade som att det alltid var steg ett så att säga och jag tyckte att det var SÅ dåligt eftersom det enda som hände var att jag blev överstimulerad så att vi inte kunde försöka alls de månaderna jag använde pergo, trillingar nej tack liksom :crazy:.

Jag tror att jag också fick bara för att. Det verkade som att det alltid var steg ett så att säga och jag tyckte att det var SÅ dåligt eftersom det enda som hände var att jag blev överstimulerad så att vi inte kunde försöka alls de månaderna jag använde pergo, trillingar nej tack liksom :crazy:.
Jag hade fyra, men struntade i sexförbud.

Alltså chansen var ju nog ganska nära noll.

Jag vill verkligen inte komma och vara klämkäck för jag vet hur jäkla hopplöst det är när man är mitt i barnlöshetsträsket.

Men så här efteråt så vill jag ändå trycka på att det ju är så att man antingen blir gravid eller också inte och även om man inte blivit det trots hundra försök så kan det funka den hundraförsta.

Jag är dessutom 37 år och kommer att hinna fylla 38 innan den här bebisen kommer (var 34 när jag blev gravid första gången) så åldern behöver inte heller göra att det är kört trots att man hör så mycket om att det typ är kört efter 35.

Jag vill verkligen inte komma och vara klämkäck för jag vet hur jäkla hopplöst det är när man är mitt i barnlöshetsträsket.

Men så här efteråt så vill jag ändå trycka på att det ju är så att man antingen blir gravid eller också inte och även om man inte blivit det trots hundra försök så kan det funka den hundraförsta.

Jag är dessutom 37 år och kommer att hinna fylla 38 innan den här bebisen kommer (var 34 när jag blev gravid första gången) så åldern behöver inte heller göra att det är kört trots att man hör så mycket om att det typ är kört efter 35.
Jo jag förstår. Samtidigt tycker jag inte om då folk typ störtblöder vid BIM och tio personer kommenterar att deras systers kompis kusin minsann blödde men var ändå gravid, eller att nån blivit gravid efter tio år o.s.v. Visst händer det, men vad är sannolikheten? Jag tar hellre ut det negativa i förhand än att sitta med en miljon falska förhoppningar.

Jo jag förstår. Samtidigt tycker jag inte om då folk typ störtblöder vid BIM och tio personer kommenterar att deras systers kompis kusin minsann blödde men var ändå gravid, eller att nån blivit gravid efter tio år o.s.v. Visst händer det, men vad är sannolikheten? Jag tar hellre ut det negativa i förhand än att sitta med en miljon falska förhoppningar.

Nej, självklart, det hjälper ju inte dig just nu i den situation du befinner dig i.
Det finns ju inget som säger att du skulle bli gravid efter låt oss säga sju år bara för att det tog tid för mig.

Det är en livskris som man får hantera och det som fick mig att så att säga ta mig igenom den tiden var att till slut lyckas nå fram till något slags neutralitet inför situationen.

Att tänka att det är mycket möjligt att vi aldrig kommer att bli föräldrar och leva och planera utefter det men att det ändå KAN hända att vi blir det.

Med tanke på din ålder och att de inte hittar några fel så borde det ändå finnas en hyfsad chans att den någon gång tar sig för er men nu ska jag sluta svamla och försvinna ur er tråd :)

Håller med dig i hur du resonerar. Min sambo är en obotlig optimist (och jag är typ obotlig pessimist) och vi har våra diskussioner om hur vi ser på framtiden då och då.

Jag är optimist en stund varje månad trots utebliven ägglossning sedan nov-14.

Obotlig.
Ja allså jag försöker lite halvhjärtat och så, men jag har också accepterat att jag eventuellt förblir barnlös. Shit happens. Det är väl därför jag blir lite provocerad av dessa falska förhoppningar folk kastar på en (av välvilja)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30