En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Börjar undra på allvar om det inte har tagit sig denna gång. Kan man ha symptom så tidigt?
Har rejäla svängningar i humöret, mår illa o är hungrig typ hela tiden. Borde ha Bim på typ torsdag. Hittade ju inte ÄL så vet inte exakt.
Har ett gäng tester hemma men vet inte om ja törs. :nailbiting:
Jag gick positivt redan på äl +10, bim-3. Visserligen jättesvagt så jag knappt vågade tro det. På äl+13/bim var det ingen tvekan.

Alltså, dehär med ägglossningstest. Bara rosa flytningar idag så tänkte nu skall jag börja testa för att se vilken dag ägglossning sker.... Och redan nu är det två tydliga streck. (Teststräcket är dock svagare, men fullt synligt, så de är ett negativt test) är de flera som har på samma sätt? Beräknad ägglossning 6/7.1
Jag har två tydligt synliga streck hela cykeln.

Typiskt, jag var helt säker på att apoteket skulle ha sådana extra tidiga gravtest. Men icke... så var jag för sent ute också så skulle jag beställa på nätet skulle det troligen iaf inte hinna fram före helgen. Orutinerat! Jag har ju andra test förvisso, får nöja mig med ett sådant fast det inte är lika känsligt. Hade vart kul att testa på nyårsafton och inleda det nya året som gravid. Även om det inte är så troligt :grin:
Ett tips!! I min stad finns tidigt test på apoteket kronans droghandel! Inte på andra!

Jag gick positivt redan på äl +10, bim-3. Visserligen jättesvagt så jag knappt vågade tro det. På äl+13/bim var det ingen tvekan.

Kunde inte hålla mig. Tänkte att jag har ändå ett gäng test så kan lika gärna prova. :o

Visade 2 streck ganska så tydligt till o med trots kvällstid och antagligen ett par dagar före bim. :nailbiting:
Vågar inte ropa hej än dock med tanke på alla MF förra vändan.

Kunde inte hålla mig. Tänkte att jag har ändå ett gäng test så kan lika gärna prova. :o

Visade 2 streck ganska så tydligt till o med trots kvällstid och antagligen ett par dagar före bim. :nailbiting:
Vågar inte ropa hej än dock med tanke på alla MF förra vändan.
Grattis :D Håller tummarna att det håller i sig hela vägen.

Tack!

Jag ska verkligen försöka, men det är inte lätt alltså.

Ska försöka tänka som det sagts tidigare i tråden. Minns inte till vem dock.
Men jag väntar barn, inte missfall! :love:
Nej det är absolut inte lätt. Efter mitt MA när jag blev gravid igen så stängde jag av mentalt totalt i sex veckor tills jag via VUL i vecka 8 fick reda på att allt var ok. Då när jag låg där i gynstolen efter nyheten att allt var ok så bröt jag ihop totalt. Alla undanträngda känslor kom fram på en enda gång som en störtflod.

Och då har bara jag haft ett MA. Du har ju haft flera. Kan bara tänka mig hur knäckt jag hade varit om jag hade haft flera missfall.

Många kramar :heart

Nej det är absolut inte lätt. Efter mitt MA när jag blev gravid igen så stängde jag av mentalt totalt i sex veckor tills jag via VUL i vecka 8 fick reda på att allt var ok. Då när jag låg där i gynstolen efter nyheten att allt var ok så bröt jag ihop totalt. Alla undanträngda känslor kom fram på en enda gång som en störtflod.

Och då har bara jag haft ett MA. Du har ju haft flera. Kan bara tänka mig hur knäckt jag hade varit om jag hade haft flera missfall.

Många kramar :heart

Jobbigt är det såklart men efter de första 2 började jag nästan acceptera att alla graviditeter skulle avstanna för mig så förväntade mig aldrig att det skulle gå vägen fjärde gången. Låter kanske hemskt men tror det var mitt sätt att överleva och gå vidare på.

Funderade på om man kan be om ett tidigt VUL bara för att få bekräftat att allt är ok typ? Frågar man BM då?

Tack för omtanken och stor kram tillbaka! :heart

Jobbigt är det såklart men efter de första 2 började jag nästan acceptera att alla graviditeter skulle avstanna för mig så förväntade mig aldrig att det skulle gå vägen fjärde gången. Låter kanske hemskt men tror det var mitt sätt att överleva och gå vidare på.

Funderade på om man kan be om ett tidigt VUL bara för att få bekräftat att allt är ok typ? Frågar man BM då?

Tack för omtanken och stor kram tillbaka! :heart
Ja du kan börja där. Min BM samarbetade mer vårt Gyn. Ringde ner och sa att hin ville ha ett tidigt VUL på mig. Men det är lite olika hur man gör i samarbetet mellan avdelningarna.

Jag funderar på om min lutealfas är 10-12 dagar. Av de anteckningar jag har stämmer symtomen in på det mer och mer.
Nu vill jag pricka in det med tydliga stickor oxå.

Det blir Pergotime för mig i nästa cykel, om nu bara spermalabbet lyckas leverera ett remissvar i tid.

Mensen som kom i måndags pågår för fullt och har med sig illamående och supergasig, svullen mage. Jag känner mig som en ballong som vill sprängas. Och tuttarna fortsätter vara onda, från bröstvårtorna och rakt inåt i mitten, hela vägen till bröstkorgen.

Tänkte ju testa med tidigt graviditetstest imorgon.

Imorse, efter andras lycka här i tråden, kunde jag inte hålla mig utan testade med testlagrets sticka, negativt. Sen läste jag att det mäter HCG 25 mIU/ml och det kanske är lite tidigt men jag blev ändå besviken. Idag är äl + 10 och mensen beräknas komma enligt min app den 6 januari, men med 14 dagars lutalfas så blir det faktiskt den 3/1!

Nu vet jag inte hur jag ska göra imorgon, om jag ska prova med det tidiga testet ändå. Hade varit en fin nyårspresent och jag är ju redan besviken.

Tänkte ju testa med tidigt graviditetstest imorgon.

Imorse, efter andras lycka här i tråden, kunde jag inte hålla mig utan testade med testlagrets sticka, negativt. Sen läste jag att det mäter HCG 25 mIU/ml och det kanske är lite tidigt men jag blev ändå besviken. Idag är äl + 10 och mensen beräknas komma enligt min app den 6 januari, men med 14 dagars lutalfas så blir det faktiskt den 3/1!

Nu vet jag inte hur jag ska göra imorgon, om jag ska prova med det tidiga testet ändå. Hade varit en fin nyårspresent och jag är ju redan besviken.

Jag hade testat imorgon med. Men jag går ju lätt bananas när det gäller sådana saker och testar hela tiden till de kommer ett plus eller mens när jag väl har börjat. :o

Har redan gjort 2 tester till bara för jag inte vågade lita på den första stickan. :angel:

Jag hade testat imorgon med. Men jag går ju lätt bananas när det gäller sådana saker och testar hela tiden till de kommer ett plus eller mens när jag väl har börjat. :o

Har redan gjort 2 tester till bara för jag inte vågade lita på den första stickan. :angel:

Ja, det får väl bli så. Om det är negativt har jag de mindre känsliga testerna kvar att testa med om BIM passerar.

Lite konfunderad över min app (okej, jag erkänner mina appar:o) , hur den räknar. Lutealfasen är inställd på 14 dagar och jag har markerat när ägglossningstest var positivt, och när jag haft ägglossning. Men apparna har ändå räknat med att jag ska ha mens 17 dagar från ÄL.

Ja, det får väl bli så. Om det är negativt har jag de mindre känsliga testerna kvar att testa med om BIM passerar.

Lite konfunderad över min app (okej, jag erkänner mina appar:o) , hur den räknar. Lutealfasen är inställd på 14 dagar och jag har markerat när ägglossningstest var positivt, och när jag haft ägglossning. Men apparna har ändå räknat med att jag ska ha mens 17 dagar från ÄL.
Men äl sker ju inte just då du har positiv sticka, utan nåt dygn senare. I min app kan man fylla i både positivt lh-test och bekräftad äl. Då blir det ju rätt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar