En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men äl sker ju inte just då du har positiv sticka, utan nåt dygn senare. I min app kan man fylla i både positivt lh-test och bekräftad äl. Då blir det ju rätt

I ena appen jag har kan man inte fylla i bekräftad äl, bara positivt ägglossningstest, den andra kan man fylla i ägglossning, men båda visar att jag ska ha mens den 6:e ändå, vilket blir 17 dagar. Vilken app har du? De två jag har är "min kalender" och "ovia fertility".

I ena appen jag har kan man inte fylla i bekräftad äl, bara positivt ägglossningstest, den andra kan man fylla i ägglossning, men båda visar att jag ska ha mens den 6:e ändå, vilket blir 17 dagar. Vilken app har du? De två jag har är "min kalender" och "ovia fertility".
OvuView. Gratisversionen. Har du fyllt i cykellängd? Eller räknar den ett medeltal på tidigare cykler?

OvuView. Gratisversionen. Har du fyllt i cykellängd? Eller räknar den ett medeltal på tidigare cykler?
Båda apparna ska räkna ut medeltal, men tycker det är konstigt att den inte går efter ägglossningen, eftersom jag själv ställt in 14 dagar i lutealfasen! Ska prova att ladda ner den appen du har och se vad den säger! :)

EDIT
Dín app säger att jag ska ha mens på söndag! Lite meck att pilla med nya tekniska detaljer, men fört in perioder från september, ägglossningssmärta för november och ägglossningstest och ägglossningssmärta för december! Tack för tipset! :up:

Senast ändrad:
kan slänga in en bröstfråga. Har efter ägglossning fått ömmande bröst som vara till mensen. Men nu, både förra månaden och denna så fortsätter de att vara ömma, irriterade bröstvårtor. Börjar bli lite jobbigt.

Vad kan de beror på?

kan slänga in en bröstfråga. Har efter ägglossning fått ömmande bröst som vara till mensen. Men nu, både förra månaden och denna så fortsätter de att vara ömma, irriterade bröstvårtor. Börjar bli lite jobbigt.

Vad kan de beror på?

"Du kan vara lugn, det är bara lite hormoner." Det är det svar jag får nästan varje gång.

Och jo, en gång fick jag också tillägget; "om du hittar något onormalt, kan du ju alltid ringa vårdcentralen".

:wtf:

(Jag har ont mest hela tiden.)

Vad kan de beror på?
Det beror på att allt ändrar sig genast man försöker bli gravid :grin: bara så att man säkert ska få falska förhoppningar varje månad.

Vad är det för hormon som gör att man mår illa när man är gravid? Har mått illa igår kväll och även ikväll. Graviditetstest imorse negativt. Om man har så mycket hormoner att man mår illa borde det väl vara positivt test? Med min vanliga tur är det väl vinterkräksjukan lagom till nyår :)

Vad är det för hormon som gör att man mår illa när man är gravid? Har mått illa igår kväll och även ikväll. Graviditetstest imorse negativt. Om man har så mycket hormoner att man mår illa borde det väl vara positivt test? Med min vanliga tur är det väl vinterkräksjukan lagom till nyår :)

Säg inte det... En kompis plusade två veckor efter BIM trots illamående...

Vet inte om det är ett hormon eller något annat, men jag har mått riktigt illa sen jag började med gulkroppshormon. Och den här mensen jag lever igenom just nu gör mig riktigt rejält illamående. Varit på väg att spy flera gånger sedan i måndags, är svullen och gasig, energilös och "extra tjock".

Vissa mår illa efter ägglossning också. Det är, som allt annat, individuellt. Och det kan variera mellan cykler och också mellan graviditeter. De flesta får ju dock symtom först efter bim, även om det finns undantag.

Negativt test här med, typ två dagar innan BIM. Känner ju redan på mig att mensen är på väg men kan väl fortsätta testa ett par gånger ändå, har så många test att jag kan slösa lite.

Även om man kan må dåligt av väldigt många olika saker är det väl progesteron som är det hormon som gör att man mår illa under graviditeten? Det påverkar matsmältningen på något sätt som även gör att man mår illa. Är väl en teori som jag läst iaf.

Negativt test här med, typ två dagar innan BIM. Känner ju redan på mig att mensen är på väg men kan väl fortsätta testa ett par gånger ändå, har så många test att jag kan slösa lite.

Även om man kan må dåligt av väldigt många olika saker är det väl progesteron som är det hormon som gör att man mår illa under graviditeten? Det påverkar matsmältningen på något sätt som även gör att man mår illa. Är väl en teori som jag läst iaf.

Tråkigt :(

Angående progesteron, hur går det, smörjer du än? Jag smörjer och hoppas:). Har inte haft några spottings denna månaden!

Vet inte om det är ett hormon eller något annat, men jag har mått riktigt illa sen jag började med gulkroppshormon. Och den här mensen jag lever igenom just nu gör mig riktigt rejält illamående. Varit på väg att spy flera gånger sedan i måndags, är svullen och gasig, energilös och "extra tjock".
Aha! Jag har ju smörjt med ProgesterAll det är kanske därför!
Trist med mens, men nu längtar jag så bebisverkstan kan börja igen :)

Tråkigt :(

Angående progesteron, hur går det, smörjer du än? Jag smörjer och hoppas:). Har inte haft några spottings denna månaden!
Jag smörjde sista gången sent igår kväll. Eftersom jag ska ha mens om någon dag smörjer jag inte mer nu. Fortsätter testa fram tills mens ändå. Spotting har jag vanligtvis bara typ dagen innan mensen slår till ordentligt, skulle tippa att det börjar imorgon kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar