Illamående och sug på kolhydrater är solklara menstecken för mig. Tyvärr.Negativt test imorse. Måste vara skengravid, med illamående och cravings
Bim är imorgon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Illamående och sug på kolhydrater är solklara menstecken för mig. Tyvärr.Negativt test imorse. Måste vara skengravid, med illamående och cravings
Bim är imorgon!
Heja! Klart att du är angelägen, det förstår de säkert! Lycka till!!Svarar både @IsisEm och @Monkie
Ja alltså det har gått troll i det här från första kontakt (i september)
Ringe på inrådan av min BM till kvinnokliniken, det var då deras råd att vi skulle göra en hel ferilitetsuredning på en gång, men för att få göra det var vi fört tvungen att träffa en av deras kuratorer (dvs vi skulle åka 20 mil för detta) kuratorerna va man själv tvungen att kontakta och de hade speciella telefontider ( som råkar vara presis när jag har pedagogikmåltid med barnen på jobbet) så det tog ett tag innan jag samlat nya krafter och fick fingrarna ur att gå ifrån verksamhet för att ringa. När jag ringer så får jag till svar att" näh men borde inte du kontakta en BM istället?" Men en kollega till kuratorn skulle iaf höra av sig. Efter tre veckor hade jag fortfarande inte hört något så ringe jag kvinnokliniken igen som då beklagar att ingen ringt men att de nu ändrat rutinerna så nu ska vi istället fylla i blanketter via internet, sedan skulle de kontakta oss med remiss för provtagning och efter provtagning är det tremånaders väntetid.
Vi har fortfarande inte fått vår remiss för provtagning, trots att de lovade att de skulle skynda på vårt ärende då vi fallit mellan stolarna......
Så ska ringa dem igen bara helgen är över, känns bara så tungt att man ska behöva bråka sig fram
Fan också! Innan, när jag inte försökte bli gravid kom mensen helt utan förvarning, som en överraskning varje månadIllamående och sug på kolhydrater är solklara menstecken för mig. Tyvärr.
Så har det nog varit för många av oss. Jag har då aldrig haft någon aning om ägglossning eller sånt liknande. Nu vet jag exakt när den är på g, har ont som fan under äl, hundra symtom innan mens o.s.v.Fan också! Innan, när jag inte försökte bli gravid kom mensen helt utan förvarning, som en överraskning varje månad
Alltså, jag kommer bli utfrågad om vad det innebär med Pergotime ikväll. Jag kan det teoretiska, typ som på 1177, men vad kan jag eventuellt vänta mig, som inte står där? Ännu mer ont i tuttarna, ännu mer humörsvängningar och depp...och vad mer?
Pergotime är ju till för att få ägg att lossna. Och man börjar med en kur och sen ev en till, som man äter från...första mensdagen? Åker man automatiskt och alltid på vul för att hålla koll?
ChockerandeLetade efter annat i tråden när jag föll över denna:
1177 skriver positivt om äl-tester, såg jag nyligen...
Fan också! Innan, när jag inte försökte bli gravid kom mensen helt utan förvarning, som en överraskning varje månad
En naturlag:Negativt test imorse. Måste vara skengravid, med illamående och cravings
Bim är imorgon!
Negativt test imorse. Måste vara skengravid, med illamående och cravings
Bim är imorgon!
Negativt test imorse. Måste vara skengravid, med illamående och cravings
Bim är imorgon!
Frågar som de andra, brukar du få utslag på ÄL-sticka när du inte har ÄL på g?Inleder nya året med skumma symptom. Illamående ett par dagar. Negativt test igår morse. Teskedsstor blödning igår kväll, var säker på att mensen startat och drack tre små cider. Sen ingen mer blödning, vanliga flytningar bara . Kissade på äl-sticka idag som ser ut såhär, litet utslag?
Man börjar med tabletterna på mensdag 5. Om jag förstod min Gun rätt så behöver man bara åka på vul tills man hittat en dos som fungerar, dvs att det inte mognar mer än ett eller kanske två ägg och att de släpper.
Jag hade inga biverkningar förutom lite ont över äggstockarn lite till och från när jag åt min första omgång men så räckte inte enkel dos till för att få något ägg att släppa heller... Nästa omgång blir det dubbel dos.
Plus att man inte ska äta mer än ett visst antal kurer. Var det fem eller sex kanskeFast man bör nog kolla efter varje kur.
En kompis till mig har ätit Pergo i några omgångar och fått uppföljning med vul efter varje kur. Hon har haft nån månad helt utan några ägg o nån gång med 2-3 mogna ägg så det kan nog variera.
Plus att man inte ska äta mer än ett visst antal kurer. Var det fem eller sex kanske
Så var det ja.Pergotime stimulerar follikeltillväxt. Man brukar äta femdagarskur typ från dag 3-7 om jag inte minns galet. Jag som har egen ägglossning mognade fyra ägg med minimidos. Så det var ju en miss. Man borde alltid därför få vul vid dag 10 för att undvika typ fyrlingsgraviditet... ämnet lagras också i kroppen, då även följande cykler påverkas. Som @robl vet...
Ok, så rent krasst inga "nya" symtom för mig. Har redan ont, är redan svängig och ofta deppig (ångestattackerna verkar ha försvunnit, vilket är otroligt skönt).Jag kan svara på hur jag mådde med pillerna.
Första månaden inga problem, lite öm i äggstockarna och svängig i humöret.
Följande månader (tror jag åt 3 till efter) va rätt jobbiga nu i efterhand, o min sambo tyckte det va rätt jobbigt.
Öm i tuttarna, gravidsymtom hela månaden, ont som satan när det va dags för äl. O ett jäkla hemskt humör.
Jag fick bara vul 1 gång, då hade jag 4 ägg på gång. Efter det krävde jag fler vul men fick inte. Åt då inte Pergon med blev ändå gravid med tvillingar 2 månader efter.
Nu i efterhand kan jag inte förstå att man får lov att ge ex Pergo utan uppföljning. Jag/vi är superglada över att få tvillingar men det kunde lika bra sitta 3-4 där.. Det hade varit mindre kul.
Jag åt Pergo från dag 5-9, men har sett att vissa läkare ordinerar från dag 3.
Jag gick till en ny klinik precis innan jag blev gravid och läkaren där tyckte att man provar med max 3 kurer pergo o att man alltid följer upp med vul.
Det är den information (ganska lite) jag fått.
Det där, att inte kolla upp, känns konstigt. Hur ska jag kunna veta att bara ett ägg släppt om inte någon kollar med vul?Man börjar med tabletterna på mensdag 5. Om jag förstod min Gun rätt så behöver man bara åka på vul tills man hittat en dos som fungerar, dvs att det inte mognar mer än ett eller kanske två ägg och att de släpper.
Jag hade inga biverkningar förutom lite ont över äggstockarn lite till och från när jag åt min första omgång men så räckte inte enkel dos till för att få något ägg att släppa heller... Nästa omgång blir det dubbel dos.
Jag hoppas på att min kropp redan är så maxad på alla möjliga symtom (ömma tuttar, illamående, humörsvängningar, rejäl deppighet, mensvärk med kramper, konstiga lukter och smaker, trötthet) månadens alla dagar (så här mådde jag INTE före start med första kuren Provera), så att det liksom inte går att få fler eller värre symtom...men...nä, det vågar jag inte vara övertygad om. Hoppas på att jobb-bytet nu i januari ger mig mer utrymme att lyssna på kroppen och slappna av i kaoset.@malumbub jag hade inga andra biverkningar under behandlingen än att jag hade ont o äggstockarna p.g.a. de fyra stora folliklarna.
Till mig pratade Prun om att jag ska äta 1 kur och om den inte hjälper ska jag ta dubbel kur cykeln efter.O med tanke på att det lagras i kroppen så om jag skulle behöva Pergo igen så skulle jag äta 1 kur, vila 1 kur, vila osv. Så man inte matar kroppen med det hela tiden @em-pirre