En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick bra. Lite jobbigt när Prun tröck in luften, men sen kändes det övriga inte så mycket. Fick livstecken från höger äggstock, hurra! I vänster låg det fortfarande ägg på rad. :-( Inget stopp, så vi fortsätter köra på tills maken får komma till lab och lämna simmarprov. Tydligen kan det ta någon månad eller två...
Jag kör med Provera om jag inte får nån mens fram tills vi fått svar på simmarprovet. Sen blir det Pergotime.

Prun verkade nöjd och positiv, men säger att mina äggstockar behöver vakna till liv och tror ganska övertygat om att de behöver Pergotime för att börja fungera igen. Så ikväll kommer jag gråta en skvätt över det så att jag imorn kan ringa och tacka ja till det nya jobbet med gott humör.
Men det låter ju jättebra :up:

Både med äggstockarna OCH jobbet. :)

Grattis!! :banana:

Usch kommer ihåg när jag gick och väntade på att få bekräftat om det var något där inne eller om det var ett till MA. De veckorna stängde jag bara av för att orka. Lider med dig! :(
Och håller tummarna så hårt det bara går för dig :up:
Tack! För grattis, omtanken och tummarna!
Helst skulle jag vilja gå i ide och sova till ul. Men är väldigt tacksam att jag får möjlighet att göra ett tidigt.

@Hyldeblomst , stort grattis först och främst!

Och jag vill bara säga att jag förstår dig! Jag är gravid (med tvillingar!) efter två missfall på raken och trots och jag har sett de små grodorna två gånger (tidigt vul och RUL) tror jag fortfarande att det bara är påhitt. Väntar hela tiden på att magen ska försvinna, trots att jag är i v 18 nu... Så för oss som inte har åkt gräddfilen till en problemfri graviditet är det nog så här det är!

Är listan aktuell? Känns som om datumen har passerat lite.
@Safir, @Is och @tolksele?

Verkar som om det kan vara ÄL på G här, dag 28 i cykeln idag. Morgontemp stabil på 36,2-36,4 senaste tre veckorna, ska komma ihåg att testa kommande dagar med. Trådiga och halkiga flytningar och positiva stickor idag. Efter diskussion med kollegor och efter ett par timmars googlande så kommer vi testa ändå den här cykeln trots att jag inte varit iväg på något UL. Risken ska vara så otroligt liten för flerbarnsbörd, bedömer att det får vara värt det.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 3/12, BIM 15/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF pågår. ÄP 5-6/12? Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

em-pirre - FET3 10/12

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF pågår. ÄP 5-6/12? Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Tar bort mig, kommer stå i kö till ivf och får först börja i maj... Funderar nästan på att testa privat först... Det har ju gått så lång tid redan. Jag var 29 när vi började försöka och kommer, om detta med ivf går bra, vara 33 när barn kommer...

Men det låter ju jättebra :up:

Både med äggstockarna OCH jobbet. :)
Hoppas det.

Nu kommer jag vara flitigare med stickorna och förhoppningsvis få ägglossning före jul. Och så ska jag försöka komma på om det finns nåt som gör det lättare att tackla hormonreaktionerna i kroppen (ständigt ömma tuttar, ständig mensvärk, illamående, ångest- och stressdunk i halsgropen).

Hoppas det.

Nu kommer jag vara flitigare med stickorna och förhoppningsvis få ägglossning före jul. Och så ska jag försöka komma på om det finns nåt som gör det lättare att tackla hormonreaktionerna i kroppen (ständigt ömma tuttar, ständig mensvärk, illamående, ångest- och stressdunk i halsgropen).
Kämpa på :)

Hoppas det.

Akupunktur lindrade alla biverkningar av hormoner bra på mej!

@Hyldeblomst , stort grattis först och främst!

Och jag vill bara säga att jag förstår dig! Jag är gravid (med tvillingar!) efter två missfall på raken och trots och jag har sett de små grodorna två gånger (tidigt vul och RUL) tror jag fortfarande att det bara är påhitt. Väntar hela tiden på att magen ska försvinna, trots att jag är i v 18 nu... Så för oss som inte har åkt gräddfilen till en problemfri graviditet är det nog så här det är!

Tack! Och (dubbelt!) grattis till småttingarna, så häftigt med två!
Tack för att du delar med dig. På något sätt är det en liten lättnad att andra sitter eller har suttit i liknande båt med oro och funderingar (+ @hemlig och @Tora m.fl.). Det dämpar känslan av att vara fullständigt knäpp en aning :grin:
Du har alldeles rätt tror jag, i att det nog är såhär det är, och det enda en kan göra är väl att försöka nå någon sorts acceptans för det som inte går att påverka. Men det är sannerligen inte lätt.

em-pirre - FET3 10/12

Ms_Antrop - Väntar på nästa mens för att börja med långa protokollet för IVF. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

em-pirre - FET3 10/12

Ms_Antrop - Väntar på nästa mens för att börja med långa protokollet för IVF. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Hinner ni med det före jul?

Hinner ni med det före jul?

Nej, men äggplock och allt är planerat till slutet av januari - början februari nästa år :) Mensen bör komma om en vecka eller två och sen ska vi ju vänta efter det också. Dom har ju julstängt på kliniken också, så det är planerat lite utifrån det.

Har tyckt i ett par dagar att jag känt mig lite öm typ i nedre delen av mage och rygg, fast längre ner än vid vanlig mensvärk. Säkert inbillning, idag känns det som vanligt mensmolande så den kommer väl vilken dag som helst.

Försökte studera mina bröst för att kunna avgöra om det blir någon skillnad. Det enda var att jag tyckte mina stretchmärken var tydligare, vilket väl känns sådär... växte fort som tonåring och har väl en del sådana, har väl bara inte inspekterat så noga innan. Möjligen aningen fylligare idag också men det kanske blir så innan mens.

Har förövrigt fått kallelse till gyn för uppföljning med biopsi efter koniseringen i somras. Datumet som är satt nu tror jag ställer till det så vi inte kan ligga ordentligt vid nästa ägglossning... alternativt om det nu skulle ha tagit sig den här gången kanske man inte vill vara där och pilla... kan kanske trigga igång något otrevlig. Måste ringa dem så fort jag är konstaterat odräktig den här gången med.

Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .

em-pirre - FET3 10/12

Knorrar lite. Beställde ägglossningstest på tisdag, betalade extra så att de skulle levereras inom 1-2 dagar.... Idag är det fredag och de har inte ännu kommit. Och nu åker jag iväg i ett par dagar.

Var hittar man billigaste testen att köpa "live" i Stockholm dit jag skall

Nidblödning? Planerad ägglossning 29 eller 30 november.
Jätte(!)ont i magen den 25:e november. Köpte ÄL-stickor den 27:e som varit negativa.

Igår fick jag en rosa flytning samt med små korta bruna trådar i. Inte klibbig eller slemmig. Nu funderar jag efter googling på om det kan ha varit en så kallad nidblödning? Alternativt en försenad ägglossning (inte tagit sticka). Har dock aldrig haft mellanblödningar tidigare. Vågar man hoppas? Har beställt test från nätet där man kan testa extra tidigt!

Funderingar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV