En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men shit, spolning kl 8 imorn.
Just nu undrar jag vad jag håller på med.
Nytt jobb på g, omorganisation på befintligt jobb på g samtidigt, blev uppringd om ett annat jobb idag som jag inte vill tacka nej till utan att ha träffat dem (så många fördelar mot det jag har)...och så ska vi försöka bli med barn också. Idag har hormonerna varit snälla, tack och lov.

Jag ringde igen.
Läkartid den 10e.

Om jag får mens innan det så ska jag nog ringa för då hinner jag ju börja med progynon. Och kommer den före är det ju en "normal" cykel (sista mens startade 4/11).

@snow: Nu är ju jag inte intresserad av att få barn men svarar om hormonerna ändå :D

Jag åt p-piller (ej minipiller) i över 15 år utan uppehåll. När jag slutade blev jag gladare (inga djupa dalar som det kunde bli tidigare) och sexlusten... tja, jag tyckte den var stark innan :o men den blev ännu starkare! :D

Någonstans ångrar jag att jag åt p-piller, jag tror mina depressioner inte alls hade varit så farliga eller kanske tom uteblivit om jag inte ätit dem.

@snow: Nu är ju jag inte intresserad av att få barn men svarar om hormonerna ändå :D

Jag åt p-piller (ej minipiller) i över 15 år utan uppehåll. När jag slutade blev jag gladare (inga djupa dalar som det kunde bli tidigare) och sexlusten... tja, jag tyckte den var stark innan :o men den blev ännu starkare! :D

Någonstans ångrar jag att jag åt p-piller, jag tror mina depressioner inte alls hade varit så farliga eller kanske tom uteblivit om jag inte ätit dem.

Kan inget annat än o instämma. Nu har jag bara ätit p piller i ett år som tonåring och 6 månader som vuxen men FY FAN att man kan må så jävligt av ett litet piller och stackars min dåvarande pojkvän och min nuvarande sambo :o tycker det är dåligt att man inte får mer information om just de psykiska biverkningarna.

Just nu undrar jag vad jag håller på med.
Nytt jobb på g, omorganisation på befintligt jobb på g samtidigt, blev uppringd om ett annat jobb idag som jag inte vill tacka nej till utan att ha träffat dem (så många fördelar mot det jag har)...och så ska vi försöka bli med barn också. Idag har hormonerna varit snälla, tack och lov.
Hur har det gått?

Om hormoner och p-piller så mådde jag bättre på minipiller än utan. Troligen pga att mina hormonnivåer var jämnare.
Depression har kommit och gått i mitt liv oavsett hormoner/p-piller så för mig har det inte spelat nån roll.

Hej,
är gammal här men nytt namn pga massa orsaker.

Min sambo och jag bestämde för ca 4-6v sen att börja försöka skaffa en liten, slutade med mina minipiller. 2 v senare ångrar sig mannen i fråga och jag går på preventivmedlet igen.
I fredags hade vi ett djupt samtal där vi kom fram till att en liten är bådas önskan just nu men rädslor m.m. gav resultatet senast.
Nu bestämdes det alltså att preventivmedel skulle bort.

Har inte fått min mens ännu och den har alltid dykt upp när jag slarvat med pillrena, tog därför ett test där resultatet var följande:
aikyljdbuhctb

(Det nedersta strecket är något tydligare i verkligheten)

Hjälp mig, är jag gravid?
Kan det gå så snabbt?
Googlade och det stod om folk som tydligen fått en spontan ägglossning i samband med uppehåll av minipiller, kan det stämma? :eek:

Senast ändrad:
Hej,

Min sambo och jag bestämde för ca 4-6v sen att börja försöka skaffa en liten, slutade med mina minipiller. 2 v senare ångrar sig mannen i fråga och jag går på preventivmedlet igen.
I fredags hade vi ett djupt samtal där vi kom fram till att en liten är bådas önskan just nu men rädslor m.m. gav resultatet senast.

Har inte fått min mens ännu och den har alltid dykt upp när jag slarvat med pillrena, tog därför ett test där resultatet var följande:
aikyljdbuhctb

Kan det gå så snabbt?
Googlade och det stod om folk som tydligen fått en spontan ägglossning i samband med uppehåll av minipiller, kan det stämma? :eek:
Jag tycker att det ser ut som ett streck och finns det ett streck är du gravid.

Hej,

aikyljdbuhctb

Kan det gå så snabbt?
Svarar mig själv (eftersom jag var för seg med att våga titta på Stickan igen) att det inte är något tvivel om att det är ett positivt test ... :eek:

Hej,

aikyljdbuhctb

Kan det gå så snabbt?

Förutom det uppenbara plusset för din del så ja, uppehåll från piller kan ge ägglossning pronto.

Och ja man kan bli gravid på första försöket, det är inte så ovanligt.

Det är "bara" vi som hängt här en längre tid som sticker ut från mängden (även om det inte heller är just ovanligt att ha svårt att bli gravid).

Förutom det uppenbara plusset för din del så ja, uppehåll från piller kan ge ägglossning pronto.

Och ja man kan bli gravid på första försöket, det är inte så ovanligt.

Det är "bara" vi som hängt här en längre tid som sticker ut från mängden (även om det inte heller är just ovanligt att ha svårt att bli gravid).
Jag har ju läst här i smyg ett bra tag och tänkt att det säkert tar ett bra tag för mig också...

Haha, nej fullt förståeligt men har en hel del bekanta som även dom "tar sin tid", så trodde det var betydligt vanligare än min "åkomma".

Har läst och läst i denna tråd och hållt tummar för er i smyg och fortsätter göra det!
Kram på er som kämpar

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF pågår. ÄP 5-6/12? Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Hur har det gått?
Det gick bra. Lite jobbigt när Prun tröck in luften, men sen kändes det övriga inte så mycket. Fick livstecken från höger äggstock, hurra! I vänster låg det fortfarande ägg på rad. :-( Inget stopp, så vi fortsätter köra på tills maken får komma till lab och lämna simmarprov. Tydligen kan det ta någon månad eller två...
Jag kör med Provera om jag inte får nån mens fram tills vi fått svar på simmarprovet. Sen blir det Pergotime.

Prun verkade nöjd och positiv, men säger att mina äggstockar behöver vakna till liv och tror ganska övertygat om att de behöver Pergotime för att börja fungera igen. Så ikväll kommer jag gråta en skvätt över det så att jag imorn kan ringa och tacka ja till det nya jobbet med gott humör.

Ang hormoner och humör:
Jag blev som en kastrerad katt när jag hade p-stav. Helt fantastiskt. Däremot gick jag upp lite i vikt då. (Viktuppgång har jag fått i perioder sedan puberteten.)
Med gulkroppshormon i kroppen mår jag skit. Ren och äkta skit. Jag mådde dåligt mentalt som tonåring och hade även en del fysiska besvär, i perioder. Nu är jag där igen, fast nu är det värre eftersom jag är äldre och inte orkar med att både vara vuxen och tonåring samtidigt.

Så det kan vara väldigt individuellt hur man reagerar. För övrigt har jag fått den informationen innan behandling, innan p-stav och vid övriga besök på ungdomsmottagning/hos barnmorskan.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF pågår. ÄP 5-6/12? Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 959
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar