En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet hur det känns, fick avbryta två stimuleringar för att äggen växte för sakta. På mig funkade det långa protokollet istället.

Men avbruten stimulering kostade "inga försök" för mitt landsting iallafall.
Har du kollat med ditt landsting?

Nytt vul idag. Det var nu några till som hade börjat växa. Det bekräftar bara vad jag tycker mig ha känt senaste två dagarna. Så vi ska ge dem tid över helgen och se på måndag igen. Jag hoppas inte vi behöver avbryta någonting. Även om det är i mitt landsting att det inte räknas som ett försök skulle det vara surt om all denna tid och alla sprutor var förgäves.

Det går säkert bra. Sen är det ju flera punkterade folliklar tyvärr ingen garanti för att man får flera ägg, och även om man får flera ägg blir inte alla befruktade, och inte alla befruktade ägg utvecklas normalt heller. Så som vanligt finns noll garantier och man kan inte annat än att hålla tummarna. (Nä vadå bitter...)

Nej, vi har ingen garanti för någonting. Det är vad som gör det så tärande. Om någon hade kunnat lova mig att det fungerar hade jag inte haft några problem med att vänta. Men denna ovisshet, suck.

Du om någon har väl ändå full rätt att vara bitter i detta. Det är väl inte mycket som gått rätt för dig på den här resan. Det där någon sa om att alla bördor ska fördelas lika fungerar uppenbarligen inte...

Skall jag fortsätta gnälla då jag ändå är igång. Ok att brösten ömmar och kliar när man är gravid. Eller pms. Eller vid mens. Men nu får de väl ge sig i alla fall.

Skall jag fortsätta gnälla då jag ändå är igång. Ok att brösten ömmar och kliar när man är gravid. Eller pms. Eller vid mens. Men nu får de väl ge sig i alla fall.

Är mensen över än och de fortsätter ömma o klia?
(hoppas mina tuttar slutar ömma och sjunker ihop igen efter den kommande mensen. BIM imorgon och tycker tuttarna är i vägen)

Justerat datum lite. Imorse tempstegring som en klocka iaf. Har haft alla symtom på ÄL den här cykeln om än en lång cykel. Så nu börjar de två längsta veckorna i månaden.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 4/12, BIM 16/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.
Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF pågår. ÄP 5-6/12? Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

@viadukt det är nog individuellt men om du är som jag så blir det lättare, apropå långa två veckor. I början när vi började försöka var tiden efter äl hemsk. Jag verkligen led. Och ju nämnde BIM jag kom desto sämre mådde jag.

Nu är vi på försök fem eller sex, har bim idag och ingen mens än. Jag är lugn som en filbunke för oavsett så kan jag inte påverka det nu.

Så jag hoppas för din skull att det lugnar ner sig, jag tyckte iallafall att det var jobbigt när det tog så stor plats i vardagen.

@viadukt det är nog individuellt men om du är som jag så blir det lättare, apropå långa två veckor. I början när vi började försöka var tiden efter äl hemsk. Jag verkligen led. Och ju nämnde BIM jag kom desto sämre mådde jag.

Nu är vi på försök fem eller sex, har bim idag och ingen mens än. Jag är lugn som en filbunke för oavsett så kan jag inte påverka det nu.

Så jag hoppas för din skull att det lugnar ner sig, jag tyckte iallafall att det var jobbigt när det tog så stor plats i vardagen.
Hur kan du inte prova? :p Ömma tuttar och ingen mens låter ju lovande!

Hur kan du inte prova? :p Ömma tuttar och ingen mens låter ju lovande!

Haha det är för långt till apoteket, har tagit så många test i tidigare cykler, inget roligt med negativa test och äh vad tusan jag kan vänta nån dag till :D är nog bra om jag testar måndag morgon OM mensen inte kommer imorgon dvs. Ska in på gastroskopi så känns bra att säga till om det nu skulle vara så väl i och med att man får lugnande och massa andra grejer.

Ingen mens i sikte och ingen ägglossning heller för den delen... :meh: Är nu på cykeldag 41 efter första omgången pergotime och det känns som jag kan sluta hoppas på äl. Det är för sent att påbörja ny kur pergotime med eftersom det inte kommer att hinnas med innan julledigheten. Varför ska det krångla så dant?

Skjut min kropp.
Tryckte till med nytt cykelrekord, 34 dagar och 17 dagar från ägglossning. Brunt klet i trosan och en hejdundrande mensvärk.
Kan jag inte få kortare cykler istället?

Jävla kropp.

Alltså, hur länge ska man blöda efter ett missfall egentligen?
Nästa ägglossning bör ske inom några dagar men jag blöder ju fortfarande lite. Vågar man försöka ändå?

Känner mig otålig och vill sätta igång igen så bebis inte kommer för sent på året.

Började småblödandet 18 november i v 4. Definitivt missfall 25e nov med en liten liten slemklump där man kunde ana armar och ben på och mycket mer blod. Blödde rikligt några dagar och sedan bara lite lite så att ett trosskydd om dagen räcker. Fortfarande lite blod men har även haft ett par dagar utan något alls och en med lite extra mycket (efter något som kändes som en sammandragning)

Nu blir det mens men jag gissar att det inte hjälper eftersom det hamnar mitt i ledigheterna.

Om man räknar idag som 1, skulle progynon vara från imorgon och ägg börja tinas om ca 17 dagar = juldagen.

Och det görs ju inte utan slemhinnekoll.

Lite dåligt planerat av kroppen tycker jag.

Alltså, hur länge ska man blöda efter ett missfall egentligen?
Nästa ägglossning bör ske inom några dagar men jag blöder ju fortfarande lite. Vågar man försöka ändå?

Känner mig otålig och vill sätta igång igen så bebis inte kommer för sent på året.

Började småblödandet 18 november i v 4. Definitivt missfall 25e nov med en liten liten slemklump där man kunde ana armar och ben på och mycket mer blod. Blödde rikligt några dagar och sedan bara lite lite så att ett trosskydd om dagen räcker. Fortfarande lite blod men har även haft ett par dagar utan något alls och en med lite extra mycket (efter något som kändes som en sammandragning)
Fast, kan du ha gått längre än v 5? Om du tom såg armar? I v 5 är ju fostret typ en 1mm klump. Och om du började blöda redan tidigare borde embryot varit ännu mindre. Kan du ha gått längre, och ha kvar rester som borde skrapas ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA