Jag vet hur det känns, fick avbryta två stimuleringar för att äggen växte för sakta. På mig funkade det långa protokollet istället.
Men avbruten stimulering kostade "inga försök" för mitt landsting iallafall.
Har du kollat med ditt landsting?
Nytt vul idag. Det var nu några till som hade börjat växa. Det bekräftar bara vad jag tycker mig ha känt senaste två dagarna. Så vi ska ge dem tid över helgen och se på måndag igen. Jag hoppas inte vi behöver avbryta någonting. Även om det är i mitt landsting att det inte räknas som ett försök skulle det vara surt om all denna tid och alla sprutor var förgäves.
Det går säkert bra. Sen är det ju flera punkterade folliklar tyvärr ingen garanti för att man får flera ägg, och även om man får flera ägg blir inte alla befruktade, och inte alla befruktade ägg utvecklas normalt heller. Så som vanligt finns noll garantier och man kan inte annat än att hålla tummarna. (Nä vadå bitter...)
Nej, vi har ingen garanti för någonting. Det är vad som gör det så tärande. Om någon hade kunnat lova mig att det fungerar hade jag inte haft några problem med att vänta. Men denna ovisshet, suck.
Du om någon har väl ändå full rätt att vara bitter i detta. Det är väl inte mycket som gått rätt för dig på den här resan. Det där någon sa om att alla bördor ska fördelas lika fungerar uppenbarligen inte...