En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Punktlig mens. Blev lite extra besviken den här gången, kändes verkligen som om det kunde ha tagit sig nu. Började dock känna att mensen var på gång några dagar innan. Uppdaterar listan, så får jag och @hemlig följas åt den här månaden ;)

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, ingabarn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 20/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
supersonic - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 1, snart 27 år (om två dar!), 1 barn (född -14)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Tänk om man kunde bli lika glad alltid :D Jag kände också så denna gången.
Ja, tänk om man kunde vara lika glad...
Men jodå, 51 dagar. Inte den längsta cykeln i mitt liv, men topp 5 är det nog.

Så då är ju frågan; ÄL om 2 veckor, om 3 veckor, 4, 5...? :D
Jag menar...den här cykeln hade jag ÄL-symptom mer än halva tiden. Haft ont i tuttarna de senaste 7 dagarna. Så...någon som vill tippa på när jag har ÄL och hur lång cykel jag får denna gång?

:D :D :D

Jag menar...den här cykeln hade jag ÄL-symptom mer än halva tiden. Haft ont i tuttarna de senaste 7 dagarna. Så...någon som vill tippa på när jag har ÄL och hur lång cykel jag får denna gång?

En vadslagning? Vad vinner man? Ett paket ÄL-stickor? :p

Nä, skämt å sido. Om du orkar är det väl bäst att ladda upp med typ massa ÄL-stickor och testa testa testa.....eller?

Jag gissar på äl på dag 21 och mens dag 35 :D

Igår sålde jag en faktura på drygt 90.000kr

Jag hoppas att den medför utrymme för ett försök men måste väl betala alla släpande räkningar och löner först.

Men tills ikväll kan jag ju hoppas iaf...

Har hållit mig i bakgrunden ett tag nu, men läst tråden. Det är så jekla jobbigt att försöka, inte få plus och allt.

Men nu till min fråga till all mighty buke!
Jag hade mens i slutet av feb senast (har långa cykler, PCO inte konstaterat, alla prover normala). Tror jag hade ÄL för ca 2 veckor sen, fick ett utslag och hade flytningar. Efter det har jag haft molvärk, var och varannan dag, haft binda på mig ifall mensen skulle komma, för det kändes så. I förrgår fick jag blodblandade flytningar, men det var bara pyttelite och med mörkt blod, inget ljust alls. Det försvann efter en dag. Men ffr molvärk.
Idag tog jag ett test (jag har testat under veckan också), från testlagret. Ett ljust streck, precis så det gick att se, kollade med mannen, han såg det också, men ljust. De andra testerna tidigare i veckan har det inte varit ens i närheten av att skymta ett streck...
Kan det vara ett plus, eller är det bara min inbillning? Det är ju tidigt i så fall, äl ganska precis för två veckor sen. Tänkte köpa ett annat test på apoteket, vad kan ni rekommendera? Jag vågar inte hoppas, men tänk om det är ett plus, :love:.

Har hållit mig i bakgrunden ett tag nu, men läst tråden. Det är så jekla jobbigt att försöka, inte få plus och allt.

Jag hade mens i slutet av feb senast (har långa cykler, PCO inte konstaterat, alla prover normala). Tror jag hade ÄL för ca 2 veckor sen, fick ett utslag och hade flytningar. Efter det har jag haft molvärk, var och varannan dag, haft binda på mig ifall mensen skulle komma, för det kändes så. I förrgår fick jag blodblandade flytningar, men det var bara pyttelite och med mörkt blod, inget ljust alls. Det försvann efter en dag. Men ffr molvärk.
Idag tog jag ett test (jag har testat under veckan också), från testlagret. Ett ljust streck, precis så det gick att se, kollade med mannen, han såg det också, men ljust. De andra testerna tidigare i veckan har det inte varit ens i närheten av att skymta ett streck...
Kan det vara ett plus, eller är det bara min inbillning? Det är ju tidigt i så fall, äl ganska precis för två veckor sen. Tänkte köpa ett annat test på apoteket, vad kan ni rekommendera? Jag vågar inte hoppas, men tänk om det är ett plus, :love:.

Svar: Ja!

Jag har köpt både Apotekets egna och clearblue med veckoindikator.

K

Köp ett digitalt från Clear Blue,då står det svart på vitt "gravid" eller "ej gravid". :)

Vänta två dagar, testa sen igen. Men det låter ju absolut som ett plus!

Hehe, min man vill att vi testar ikväll :p Jag både vill det, och vill inte. Men tänk om det är ett plus, jag fattar inte hur jag ska kunna jobba idag?! Min hjärna är helt slö och jag sitter och skakar nästan... och jag jobbar med siffror, ingen bra kombination, haha!

Hehe, min man vill att vi testar ikväll :p Jag både vill det, och vill inte. Men tänk om det är ett plus, jag fattar inte hur jag ska kunna jobba idag?! Min hjärna är helt slö och jag sitter och skakar nästan... och jag jobbar med siffror, ingen bra kombination, haha!

Jag väntade (haha!!) till BIM +1 första gången jag misstänkte något, det var ett bra val :p för det var en ledig dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar