En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde inte hålla mig, köpte ett vanligt paket med clear blue och en med veckoindikator.

Gravid 1-2 och ett plus på den andra.... IIIHHHHHH!!!!!!! Jag trodde aldrig det skulle gå, ALDRIG! Var helt övertygad om att jag aldrig skulle bli mamma, vad konstigt att skriva mamma! Haha! Nu börjar nästa oro, att den lille ska hålla sig kvar där inne till det är dags. Vilket blir om jag tänker någerlunda rätt, i januari :)

Massor med kramar till er alla, den bästa tråden på buke, alla gånger!
Wohooo! :)

@lil-sis Låter som om det är dags för ett allvarligt samtal om hur mycket han vill satsa på det där med barn. Trist att ni drar åt så olika håll :/

Wohooo! :)

@lil-sis Låter som om det är dags för ett allvarligt samtal om hur mycket han vill satsa på det där med barn. Trist att ni drar åt så olika håll :/

Han vill ha barn, det är det ingen tvekan om men han känner inte paniken jag gör och det kan jag ju förstå.

Jag vet att det låter helt knasigt "utifrån".

Hans tanke är att använda pengarna som är låsta i aktiebolaget tills Skatteverket godkänt F-skatt, arbetsgivare osv och de har rätt mycket att göra nu = lång handläggning.

Och sen planerar jag i princip två parallella liv för att orka med mentalt och det gör nog att det är svårt att på riktigt uppfatta min känsla av panik.

Han har även andra saker som tynger honom mer, typ hur vi ska hitta pengar till att köpa loss gården och betala skatten på den enskilda firman. Hans andra barn blev ju till utan problem så jag tror inte han har riktigt tagit till sig hur bökigt det här är.

Men visst blir jag arg och besviken och meddelar det också.

Det är tur att ungponnyn går från klarhet till klarhet just nu,

Grattis @ninsan :)
Skönt med några plus här i tråden!

Jag har lite frågor om progesterall kräm, någon som använt den?
Kan man använda den även om man inte behöver? Eller är det farligt?

Nu mår jag så bra i kroppen igen, ett par dagar efter mensen startat så är hela kroppen lugn (antar att det är pillerna som försvunnit ur kroppen)
Ska iallafall inte äta Pergo dessa 2 cyklar innan vi ska till Gun(nar) och det ska faktiskt bli riktigt skönt! Har dock köpt nya äl tester så det kommer jag nog testa. O om man ska höra på alla "tänk inte då mkt på det så händer det" så lär jag ju bli gravid innan vi ska dit ;)

Säger också stort grattis till @ninsan!

Vette hunna om det var mensen som gjorde sig påmind igår, idag har det inte varit nånting :confused: o vad var det då liksom? Har aldrig gått igenom sånt här förut , är lite jobbigt när kroppen beter sig som den aldrig gjort på snart 33 år :down:

Grattis @ninsan :)
Skönt med några plus här i tråden!

Jag har lite frågor om progesterall kräm, någon som använt den?
Kan man använda den även om man inte behöver? Eller är det farligt?
Jag har använt progesterall :). Hittade den via en hemsida som heter Hormoni, där finns mycket info om dosering och så.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, ingabarn
Hyldeblomst - ÄL ca 10/5 BIM 25/5, försök nr 4 efter missfall, inga barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 20/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
supersonic - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 1, snart 27 år (om två dar!), 1 barn (född -14)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Jag kunde inte hålla mig, köpte ett vanligt paket med clear blue och en med veckoindikator.

Gravid 1-2 och ett plus på den andra.... IIIHHHHHH!!!!!!! Jag trodde aldrig det skulle gå, ALDRIG! Var helt övertygad om att jag aldrig skulle bli mamma, vad konstigt att skriva mamma! Haha! Nu börjar nästa oro, att den lille ska hålla sig kvar där inne till det är dags. Vilket blir om jag tänker någerlunda rätt, i januari :)

:up: GRATTIS!

lil-sis skrev:
Jag äter Tavegyl, det är godkänt när man är gravid.

De flesta är det fast det finns inga direkta undersökningar.

@Hyldeblomst

Tavegyl är bra! Och jag har läst i informationen att den är ok för gravida, det är väl för att den är så pass gammal (välbeprövad) antar jag. Den är en av de få som faktiskt fungerar för mig men jag blir så trött av den. Men den är guld värd att kunna ta till.

Tavegyl är bra! Och jag har läst i informationen att den är ok för gravida, det är väl för att den är så pass gammal (välbeprövad) antar jag. Den är en av de få som faktiskt fungerar för mig men jag blir så trött av den. Men den är guld värd att kunna ta till.

Tavegyl får du ta helt säkert :)

Fått den utskriven själv av läkaren på mvc under båda mina graviditeter mot graviditetsklåda. Inte för att den funkade mot det men den har ju andra användningsområden med.

Förmodad äl i måndags. Sedan då har jsg haft molvärk i magen och då och då mer knip i vänster äggstock. Den mogna äggblåsan satt till höger så jag förstår inte varför det ska behöva kännas något till vänster. Irriterande.

@Hyldeblomst Ok här kommer alla:
Airius
Nasonex
Lectolyn
Pulmicort
Symbicort

Mvh Miks

Tack snälla! :bow: Det är just Nasonex jag använder (och det är helt ofattbart hur bra den fungerar) och där verkar åsikterna gå isär beroende på var man läser, och det är väl just för att underlaget är otillräckligt eftersom medicinen är så pass "ny". Det finns ett liknande preparat som heter Rhinocort Aqua som rekommenderas till gravida och jag hittade en studie som ska ha visat på att de fungerar mycket likvärdigt. (Dock visar en annan studie att Nasonex troligen absorberas i lägre grad av kroppen än Rhinocort Aqua, vilket ju då skulle göra den att föredra, men den är ändå klassad som mer riskabel). För att citera Thomas diLeva, vem ska jag tro på, tro på, tro på??? :meh:
Hur som helst så klarar jag mig än så länge på mkt låg dos i år så jag tänker fortsätta med Nasonex åtminstone medan björkarna är som värst och hoppas att deras pollenperiod ska vara över snart. Jag är ju inte gravid så det känns onödigt att inte använda den bara utifallatt.

I och för sig vägrar ägglossningstesten att medge någon som helst LH-ökning (dag 15 nu, har testat sedan dag 11) så jag kanske inte behöver bekymra mig om allergimediciner över huvud taget :down:

Tack snälla! :bow: Det är just Nasonex jag använder (och det är helt ofattbart hur bra den fungerar) och där verkar åsikterna gå isär beroende på var man läser, och det är väl just för att underlaget är otillräckligt eftersom medicinen är så pass "ny". Det finns ett liknande preparat som heter Rhinocort Aqua som rekommenderas till gravida och jag hittade en studie som ska ha visat på att de fungerar mycket likvärdigt. (Dock visar en annan studie att Nasonex troligen absorberas i lägre grad av kroppen än Rhinocort Aqua, vilket ju då skulle göra den att föredra, men den är ändå klassad som mer riskabel). För att citera Thomas diLeva, vem ska jag tro på, tro på, tro på??? :meh:
Hur som helst så klarar jag mig än så länge på mkt låg dos i år så jag tänker fortsätta med Nasonex åtminstone medan björkarna är som värst och hoppas att deras pollenperiod ska vara över snart. Jag är ju inte gravid så det känns onödigt att inte använda den bara utifallatt.

I och för sig vägrar ägglossningstesten att medge någon som helst LH-ökning (dag 15 nu, har testat sedan dag 11) så jag kanske inte behöver bekymra mig om allergimediciner över huvud taget :down:
Gillar man att läsa om studieresultat rekommenderar jag igen janusinfo.se.

http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/?docid=1808

Detta om mometason, alltså det verksamma ämnet i Nasonex. Janusinfo är alltså en sida riktad mot sjukvårdspersonal. Det är viktigt när man läser att hålla isär studier med olika administrationssätt, vad det gäller kortisonpreparat finns det ju t.ex. både som inhaltion, salva, nässpray och tabletter, och det har betydelse för vilka mängder som kommer ut i kroppen.

Jag vill gärna vara med här! :)
31 år har försökt sen mars -13!
Är inne i en IVF karusell med återföring i går
Alltså på Ruvardag 1. Bim 20/5
Välkommen!
Spännande med återföring! Vi håller tummarna att den blir kvar!

Här så kom mensen. Men det kändes rätt väntat. Nya tag igen. Hade dock inga mellanblödningar som jag hade sist när vi försökte vilket känns mkt positivt!
Lägger inte in mig på nån lista för jag blir lite för fixerad då

Flytningarna genomgår just nu en mer normal cykel, så kanske att Äl är på gång. Sambon är borta mån-ons så just då kan den gärna utebli.

Och ja, jag hoppas ju fortfarande att det ska gå vägen "spontant".

Grattis! Så sjukt glad jag blev för er skull när jag läste det här :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 995
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar