En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och min mens verkar vara över för denna gången, 3 dagars monsterblödning och så bara tvärt slut - har aldrig varit med om en sådan kort mens och funderar därför på om jag bör räkna in dagarna med spotting i menscykeln också? Då är det ju 6 dagars blödning som är mer vad jag är van vid. Inte för att det spelar så stor roll mer än när jag bör förvänta mig ÄL och mens nästa gång. Ska testa med stickor och digitala test för att se om jag äntligen kan få se en stegring på ÄL-test, men man vill ju ha en liten aning om när det "borde" synas något...

Har hållit mig i bakgrunden ett tag nu, men läst tråden. Det är så jekla jobbigt att försöka, inte få plus och allt.

Men nu till min fråga till all mighty buke!
Jag hade mens i slutet av feb senast (har långa cykler, PCO inte konstaterat, alla prover normala). Tror jag hade ÄL för ca 2 veckor sen, fick ett utslag och hade flytningar. Efter det har jag haft molvärk, var och varannan dag, haft binda på mig ifall mensen skulle komma, för det kändes så. I förrgår fick jag blodblandade flytningar, men det var bara pyttelite och med mörkt blod, inget ljust alls. Det försvann efter en dag. Men ffr molvärk.
Idag tog jag ett test (jag har testat under veckan också), från testlagret. Ett ljust streck, precis så det gick att se, kollade med mannen, han såg det också, men ljust. De andra testerna tidigare i veckan har det inte varit ens i närheten av att skymta ett streck...
Kan det vara ett plus, eller är det bara min inbillning? Det är ju tidigt i så fall, äl ganska precis för två veckor sen. Tänkte köpa ett annat test på apoteket, vad kan ni rekommendera? Jag vågar inte hoppas, men tänk om det är ett plus, :love:.
Låter som ett plus. Vet du, jag provade veckoindikator men det gjorde mig ganska nojig för den gissade jättefel enligt min beräkning :p hade iofs en dålig känsla i kroppen och testerna (icke digitalt) blev svagare och svagare och det blev MF av det den gången. Antingen ett digitalt utan veckoindikator (finns det?) eller ett cb som inte är digitalt. Jag tyckte att det var väldigt lätt att läsa av. Blått mot vitt och väldigt känsligt. Breda och rejäla streck. Du kan få ett 2-pack, rätt dyra men överkomligt så om det är inte visar något kan du ta det någon dag senare.

Nepp, någon har surfat på auktionssajter.

Någon kommer att få köpa en hoppsadel till min ponny istället.

En annan är ganska arg.

Jag kunde inte hålla mig, köpte ett vanligt paket med clear blue och en med veckoindikator.

Gravid 1-2 och ett plus på den andra.... IIIHHHHHH!!!!!!! Jag trodde aldrig det skulle gå, ALDRIG! Var helt övertygad om att jag aldrig skulle bli mamma, vad konstigt att skriva mamma! Haha! Nu börjar nästa oro, att den lille ska hålla sig kvar där inne till det är dags. Vilket blir om jag tänker någerlunda rätt, i januari :)

Massor med kramar till er alla, den bästa tråden på buke, alla gånger!

Jag kunde inte hålla mig, köpte ett vanligt paket med clear blue och en med veckoindikator.

Gravid 1-2 och ett plus på den andra.... IIIHHHHHH!!!!!!! Jag trodde aldrig det skulle gå, ALDRIG! Var helt övertygad om att jag aldrig skulle bli mamma, vad konstigt att skriva mamma! Haha! Nu börjar nästa oro, att den lille ska hålla sig kvar där inne till det är dags. Vilket blir om jag tänker någerlunda rätt, i januari :)

Grattis! :banana:

Vad underbart! Grattis!

Tråden behövde verkligen lite lycka, glädje och besvarat hopp!

Mvh Miks

Vaaaa nu hänger jag inte med -men jag är ju lite trög. :eek:

Det eventuella överskottet som kunde gått till ett ivf-försök är redan uppshoppat. Han tänker ju inte "nu handlar jag upp de här pengarna istället för att betala en ivf" men det är ju vad som blir konsekvensen.

det har du nog rätt i :p

Jätte grattis!
En januaribäbiskompis !

Här har mensen redan kommit på besök efter mitt MA, skönt att kroppen verkar återhämta sig snabbt men jag är väl mest orolig att det inte är mens utan nåt annat som spökar. Vad det skulle vara vet jag inte dock :confused:

Här har mensen redan kommit på besök efter mitt MA, skönt att kroppen verkar återhämta sig snabbt men jag är väl mest orolig att det inte är mens utan nåt annat som spökar. Vad det skulle vara vet jag inte dock :confused:
Min mens kom tillbaka 17 dagar efter sista blödningsdagen efter mitt missfall.

Min mens kom tillbaka 17 dagar efter sista blödningsdagen efter mitt missfall.

Blir runt 10-12 dagar för mig, hade fortfarande bruna flytningar på mitt återbesök och det var den 28e. Men räknas kanske inte som blödning längre när det börjar gå åt bruna hållet iofs :confused:

Blir runt 10-12 dagar för mig, hade fortfarande bruna flytningar på mitt återbesök och det var den 28e. Men räknas kanske inte som blödning längre när det börjar gå åt bruna hållet iofs :confused:
Ägglossningen kan/brukar komma igång så fort hcg-nivån sjunkit tillräckligt mycket.

Många gånger följer hcg och blödning varandra men inte alltid.

Det kan inte vara blödningen som tagit fart igen?

Såg allt bra ut den 28:e?

Allt såg bra ut och jag behövde inte fler åtgärder. Hade lite molvärk dagarna runt återbesöket. Har dock haft ganska mycket slemmiga flytningar sen dess, dock ingen värk eller blod. Får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 994
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar