En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget äggsläpp än.

Det är fan inte roligt att nuppa på "göra-barn-vis" när man har vätska i buken och en antagligen inte så liten äggblåsa som är på väg att brista :crazy:

Ny omgång ikväll :eek: :p

Du får lägga ut bild/länk till annons, så någon annan här kan köpa den. Det kanske är något med just DEN fölisen som gör att man blir gravid? *spinner vidare på mer att forska i* :D
Jag får väl göra det :) Det kanske blir sveriges mest sålda föl- så fort någon köpt den ångrar man sig och lämnar återbud.

Jag har ställt in mig på att jag helt enkelt hade 1.5 dags mens förra veckan. Så om en vecka knappt är det äl-tester som gäller igen.
Så får vi väl se om det dyker upp något, helt enkelt.

Testade igen nu ikväll och.... plus!

Så jäkla galet. Drygt 1,5 år sedan vi började försöka och så plötsligt, när vi inlett fertilitetsutredning och jag preciiiiis köpt ett föl, så har det tamejtusan blivit någonting levande inuti mig. Livets oförutsägbarhet...

GRATTIS!!!

Testade igen nu ikväll och.... plus!

Så jäkla galet. Drygt 1,5 år sedan vi började försöka och så plötsligt, när vi inlett fertilitetsutredning och jag preciiiiis köpt ett föl, så har det tamejtusan blivit någonting levande inuti mig. Livets oförutsägbarhet...
Super super grattis!!

Stort grattis @Amk :D!

Själv borde jag gymma som bara den nu i dagarna eftersom jag hade ÄL igår enligt appen, men har verkligen inte haft någon lust. Har skolarbeten som ska bli klara och en massa andra saker som ska fixas inför sommaren så lusten har tyvärr varit nere på noll. Vi får hoppa över bebisverkstaden denna månad helt enkelt. Som tur är har både jag och sambon semester kring nästa ÄL så då får vi köra hårt!

Stort grattis @Amk :D!

Själv borde jag gymma som bara den nu i dagarna eftersom jag hade ÄL igår enligt appen, men har verkligen inte haft någon lust. Har skolarbeten som ska bli klara och en massa andra saker som ska fixas inför sommaren så lusten har tyvärr varit nere på noll. Vi får hoppa över bebisverkstaden denna månad helt enkelt. Som tur är har både jag och sambon semester kring nästa ÄL så då får vi köra hårt!

Här kniper vi och nuppar. Fast sambon sade att det börjar bli lite svårt, förstår inte alls vad han menar... :angel:

Sjukt lång arbetsdag för honom och hela dagen på Gynakuten för mig, kan man ladda bättre än så :confused:

Gynakuten!?! Är det den spruckna cystan som spökar?

Mvh Miks

Nä igår ju.
Idag har han inte kommit hem ännu :p

De hittade inget i livmodern på patologen heller. Skrapet visade att livmodern då befann sig i profilerationsfasen och det är ju två veckor sedan så logiskt med ägglossning nu.

Googla profileration gav mig först hicka (ja, jag har läst journalen nu igen).

Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6, 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Brukar ju inte få så mycket mer utslag än såhär, borde kanske börjat igår. Kanske justerar datumet lite men om jag tolkar smärtan och placringen av den på vänster sida rätt så är det ÄL. Gynekologen kund tyvärr inte se äggstocken pga myomet.

Definitivt äggsläpp igår.
Vilken tur att jag kände av just ägglossningen mitt i allt strul med låga bäckensmärtor :eek:

Och eftersom gyn gjorde VUL i måndags så borde det ju tagit sig, det är ju nästan som en utredning :p

Uppdaterar lite :) @Amk plockar bort dig, din lyckost ;) Grattis igen!
Slänger in mig i juni. Så det så. Kommer ingen äl så får jag väl ta ett till gravtest ;)

Kanintant
ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6, 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

@floggingmolly tog senaste listan, du hade en äldre version

Kanintant:
Väntar på försvunnen mens.... - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos: ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre:Terolut t.o.m. 3.6. mens 6.6?, labb+HSSG vecka 24 - försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis: äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera: BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.

Grattis @Amk va roligt :)

Själv kom mensen igår, o jag har nog fått igen dubbelt för f*n va ont jag har.
Men det är ändå skönt så vi kan fortsätta med nästa försök :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 605
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!